بیش از 80000 میلیونر بیت‌کوین (BTC) به دلیل رکود بازار کریپتو، وضعیت خود را لغو کرده‌اند؛ اما قیمت‌های پایین‌تر به این معنی است که تعداد کل میلیونرها در حال افزایش است.

بر اساس داده‌های BitInfoCharts، در 12 نوامبر، تنها چند روز پس از اینکه بیت‌کوین به بالاترین قیمت خود یعنی حدود 69000 دلار رسید، در مجموع 108886 آدرس BTC موجودی بیش از 1 میلیون دلار را گزارش کردند.

به سرعت تا به امروز، با توجه به اینکه قیمت بیت‌کوین در تلاش است تا بالای 20000 دلار نگه دارد، تنها 26284 آدرس حاوی دارایی‌هایی با ارزش بیش از 1 میلیون دلار گزارش شده است؛ به این معنی که تعداد میلیونرها در طول گذشته بیش از 75 درصد کاهش یافته است. کاهش چشمگیر قیمت ارز دیجیتال پرچمدار، بر تعداد نهنگ‌ها نیز تأثیر گذاشته است؛کسانی که دارای کیف‌پول بیت‌کوین به ارزش بیش از 10 میلیون دلار هستند.

در حالی که در نوامبر سال گذشته 10587 آدرس با حداقل ارزش نقدی 10 میلیون دلار وجود داشت، امروز فقط 4342 آدرس دارای این وضعیت هستند که کاهش 58 درصدی را نشان می‌دهد.

علیرغم کاهش ارزش خالص میلیونرهای سابق بیت‌کوین، بازار نزولی شاهد بیش از 13000 کوینر جدید (کیف‌پولی که حاوی یک یا چند بیت‌کوین است) به بازار اضافه شده است و تعداد کل کوینرها را به بیش از 860000 رسانده است. این افزایش قابل توجه در تعداد کل کوینرها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد در حال انباشتن مقادیر زیادی بیت‌کوین هستند.

با افزودن اعتبار بیشتر به انباشت خرده‌فروشی، طبق داده‌های Glassnode، بیش از 250000 آدرس در 20 روز گذشته 0.1 BTC (2000 دلار) به دارایی‌های خود اضافه کرده‌اند. بیت‌کوین و بقیه بازار دارایی دیجیتال تحت تأثیر تعدادی از مسائل مختلف از جمله افزایش نظارت، ناآرامی‌های ژئوپلیتیکی پایدار، افزایش تورم و افزایش نرخ بهره قرار گرفته‌اند.

با توجه به افزایش عدم اطمینان در مورد ثبات بازارهای جهانی، به نظر می‌رسد مفسران موافق هستند که قیمت دارایی‌های ریسکی مانند بیت‌کوین می‌تواند در بازه زمانی طولانی‌تری به زیان خود ادامه دهد.

شما روند بازار کریپتو را چگونه پیش‌بینی میکنید؟

منبع: cointelegraph.com