دولت کلمبیا ثبت ملی زمین را در بلاک‌چین ریپل راه‌اندازی می کند.

شرکت Peersyst Technology که شریک ریپل و همچنین یک شرکت توسعه نرم‌افزار و بلاک‌چین است، اعلام کرد که اولین ثبت ملی زمین را در بلاک‌چین ریپل برای بیش از 50 میلیون کلمبیایی راه‌اندازی کرده است.

این شرکت مستقر در بارسلون در یک توییت در تاریخ 1 جولای این موضوع را فاش کرد و خاطرنشان کرد که اکنون بیش از یک سال است که روی این پروژه با ابتکار دولت دیجیتال کلمبیا و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات این کشور کار می‌کند.

یک ابتکار مبتنی بر بلاک‌چین که امکان تأیید پرونده‌ها و سوابق دیجیتال در بلاک‌چین ریپل را فراهم می‌کند.

کلمبیا از کشورهای همتای خود مانند آرژانتین، برزیل و السالوادور که مکان‌های نظارتی را تعریف کرده‌اند و محیطی پر رونق برای ارزهای دیجیتال ایجاد کرده‌اند جا مانده است؛ البته اخیراً کلمبیا هم لایحه‌ای را تصویب کرده که مبادلات رمزنگاری را تنظیم می‌کند.

لایحه‌ای که در اوایل ماه گذشته توسط کنگره کلمبیا تصویب شد، نحوه عملکرد صرافی‌های ارزهای دیجیتال در این کشور را شفاف می‌کند تا شهروندان را در برابر خطرات طرح‌های پونزی شامل کریپتو محافظت کند.

شایان ذکر است که این لایحه هنوز در مراحل ابتدایی است و انتظار می‌رود به زودی این قانون تصویب شود.

با وجود اینکه هنوز مقررات و نظارت لازم برای ارزهای دیجیتال در کلمبیا وجود ندارد، کلمبیایی‌ها، علاقه زیادی به معاملات ارزهای دیجیتال نشان داده‌اند؛ بر اساس گزارش‌ها 6.1% از جمعیت کلمبیا در سال 2021 صاحب ارزهای دیجیتال بودند و 80% کلمبیایی‌ها در نظرسنجی انجام شده به ارزهای دیجیتال علاقه نشان دادند.

به نظر شما چقدر زمان لازم است تا دولت‌های دیگر هم چنین اقداماتی را انجام دهند؟

منبع: zycrypto.com