گاوین وود، بنیانگذار Polkadot و Kusama، به صورت زنده از Polkadot رمزگشایی شده در بوئنوس آیرس، اعلام کرد که مدل حاکمیت بلاک‌چین دستخوش تحول جدیدی خواهد شد. هر کسی که Gov2 نامیده می‌شود، می‌تواند در هر زمان که بخواهد یک رفراندوم را در راه‌اندازی جدید شروع کند، مشابه شروع تراکنش‌های جدید در بلاک‌چین.

پس از آن، همه پرسی‌های معلق نیاز به 50 درصد آرای ذینفعان در مدت 28 روز برای تایید دارند یا به طور پیش فرض رد می‌شوند. شرکت‌کنندگان همچنین می‌توانند مداخله کنند و پیشنهادات لغو به‌موقع را ارائه کنند که نیازمند روش‌های رأی‌گیری مشابه است، در صورتی که اشکالات فنی در خود همه‌پرسی کشف شود. برای رأی دهندگان منفعل، آنها می‌توانند نماینده متفاوتی را برای هر سری از همه پرسی در سیستم که بعنوان چند نقشی شناخته می‌شود، مشخص کنند.

او گفت که یک نهاد جدید به نام فلوشیپ پولکادوت متشکل از کارشناسان فنی تشکیل خواهد شد که می‌توانند زمان رای‌گیری در همه پرسی را در صورت بروز مسائل حساس به زمان کوتاه کنند. به طور کلی، چندین اصل با مدل حاکمیت قبلی ثابت می‌ماند. ابتدا، 50 درصد از کل سهام در سیستم اجازه خواهد داشت که آینده سیستم را کنترل کند. فشار بیشتری نیز به افرادی که مایل به قفل کردن توکن‌های خود در سیستم برای مدت طولانی‌تری در فرآیندی به نام رای محکومیت هستند داده می‌شود. در نهایت، کمیته‌ای نیز برای نظارت بر تحولات تکنوکراتیک بلاک‌چین باقی خواهد ماند.

همانطور که گاوین گفته است، این تغییرات منعکس کننده نقص‌های تمرکز و یک رفراندوم سیستم رای‌گیری در یک زمان در مدل اصلی حکومت پولکادوت خواهد بود. Gov2 قرار است پس از ممیزی حرفه‌ای نهایی کد آن، به زودی در کوساما راه‌اندازی شود. پس از آزمایش بر روی کوساما، پیشنهادی برای پل زدن آن به پولکادوت ارائه خواهد شد.

شما از پولکادات چقدر اطلاعات دارید؟

منبع: cointelegraph.com