سیتی گروپ، غول بانکداری سرمایه‌گذاری، تحقیقاتی را در مورد اینکه چگونه فناوری املاک می‌تواند بر بازار مسکن تاثیر بگذارد، منتشر کرده است و به املاک مجازی در متاورس و وام‌های مسکن با پشتوانه ارزهای دیجیتال اشاره می‌کند.

سیتی گفت که کریپتو، بلاک‌چین و دارایی در متاورس «پتانسیل تغییر بازار سنتی املاک و مستغلات» را دارند. در حالی که وام‌های مسکن با پشتوانه رمزنگاری می‌توانند فرآیند خرید خانه را ساده‌تر کنند، بسیاری از افراد شاهد رشد سرمایه‌گذاری در املاک متاورس در دو سال گذشته بوده‌اند.

سیتی گزارش داد که وام‌های دارایی مرتبط با دارایی‌های کریپتو می‌تواند به سرمایه‌گذاران این امکان را بدهد که از سود سرمایه‌گذاری خود بدون متحمل شدن مالیات بر عایدی سرمایه استفاده کنند؛ اما در مورد احتمال خطر در بازار بی‌ثبات اظهار نظر کرد. در حالی که بسیاری از وام‌های استاندارد مرتبط با فیات دارای رویه‌های نظارتی برای ارزیابی توانایی وام‌گیرنده برای بازپرداخت هستند، دارندگان کریپتو ممکن است مجبور شوند در صورت کاهش قیمت توکن‌ها در بازار نزولی، به میزان قابل توجهی بیشتر پرداخت کنند.

در این گزارش آمده است: «اگر ارزش ارز رمزنگاری شده کاهش یابد، وام گیرنده ممکن است در معرض مارجین فراخوانی قرار گیرند و در نهایت اگر ارزش وثیقه کمتر از یک آستانه خاص مانند 35 درصد ارزش دارایی باشد، ممکن است ارز دیجیتال نقد شود.” معرفی قرار گرفتن در معرض ارزهای دیجیتال در نمایه اعتباری احتمالاً ریسک کلی وام را افزایش می‌دهد.”

گزارش سیتی علاوه بر خرید دارایی فیزیکی، در مورد مزایای بالقوه مالکیت و کسب درآمد از “املاک دیجیتال” در متاورس توضیح داد. به طور خاص، محققان توضیح دادند که چگونه مالکان فردی و شرکتی دارایی مجازی در Sandbox – به نام LAND – با متاورس به عنوان سرمایه‌گذاری مشابه ملک در دنیای واقعی برخورد کرده‌اند، با افزایش قیمت‌ها از حدود 100 دلار در هر زمین در ژانویه 2021 به 200000 دلار یک سال بعد:

“با توجه به ماهیت نوپای محیط مجازی املاک و مستغلات، بسیاری از خریداران زمین فاقد برنامه‌های مشخص برای کشت این املاک هستند و به سادگی در مورد رشد آینده پلتفرم و در نتیجه افزایش قیمت زمین گمانه‌زنی می‌کنند.”

شما در زمینه وام رمزنگاری چه تجربه‌ای دارید؟

منبع: cointelegraph.com