بیدار شدن نهنگ بیت کوین بعد از ۱۰ سال

تعداد زیادی از به اصطلاح «بیت‌کوین‌های به خواب رفته» از خواب بیدار شده‌اند؛ زیرا چهار جایزه بلاک در ارتفاع بلوک ۷۴۲۱۸۳ خرج شده است. با ظاهر شدن ناگهانی مجموعه‌ای از 200 بیت‌کوین به خواب رفته از سال 2010، ارزهای قدیمی خرج شده در روز جمعه، پاداش‌های بلوکی استخراج شده در 15، 16، 26 و 29 اکتبر 2010 بودند. در این بازه زمانی، استخراج کنندگان بیت‌کوین به ازای هر بلوک یافت شده 50 بیت‌کوین دریافت کردند، در مقایسه با 6.25 بیت‌کوین پاداش به ازای هر بلوک که استخراج کنندگان امروز دریافت می‌کنند.

پاداش‌های بلوک منتقل‌شده از چهار آدرس شامل «18cxWU» ،«1BJmWW» ،«1FVVcE» و «1Hdo8D» به دست آمد. مخارج سال 2010 توسط تجزیه کننده بلاک‌چین btcparser.com شناسایی شد و در هر چهار آدرس، مالک بیت‌کوین کش (BCH) و bitcoinsv (BSV) مربوطه را خرج نکرد.

کاوشگران بلاک‌چین نشان می‌دهند که 200 بیت‌کوین اصلی به یک آدرس (bc1q92) ارسال شده‌اند و ارزها در زمان نوشتن بیکار باقی می‌مانند. تعداد متوالی پاداش‌های بلوک در سال 2010 که در همان بلوک صرف شده است نشان می‌دهد که یک نهاد واحد احتمالاً مالک پاداش‌های بلوک بوده است.

بیت‌کوین‌های استخراج‌شده در سال 2010 در یک بازه زمانی دو ماهه (سپتامبر و اکتبر) نیز نشان می‌دهند که این هزینه‌ها توسط یک نهاد واحد انجام شده است. تراکنش‌ها به دلایل مختلف رتبه حریم خصوصی بسیار پایینی دارند. Blockchair.com نشان می‌دهد که ادغام نهایی در bc1q92 دارای امتیاز حریم خصوصی 0 از 100 است. تراکنش‌ها حاوی آسیب‌پذیری‌هایی مانند آدرس‌های منطبق، هزینه مشترک و آدرس یکسان در ورودی‌های متعدد استفاده می‌شود.

پیدا شدن این حجم از بیت‌کوین میتواند تاثیر مثبتی داشته باشد؟

منبع: bitcoin.com