کریل پرونین، رئیس بخش فناوری‌های مالی بانک مرکزی روسیه امکان قانونی شدن استخراج کریپتو تحت شرایط خاص را تایید کرد. البته این موضوع بر اساس افکار عمومی یک مورد نادر است، زیرا بانک مرکزی روسیه قبلا مخالف قانونی کردن رمزارزها در کشور بود.

این مدیر اجرایی نظر خود را در مورد ماینینگ در انجمن حقوقی بین‌المللی سن پترزبورگ در روز چهارشنبه، 29 ژوئن بیان کرد. در طول این جلسه که به ارزهای دیجیتال اختصاص داشت آقای پرونین فاش کرد که بانک مرکزی روسیه در مورد ماینینگ موضع سختگیرانه‌ای را اتخاذ نمی‌کند.

ایشان در مورد قانونی‌سازی کلی رمزارز اعلام کرد با وجود این واقعیت که ما دائماً در مورد ممنوعیت ارزهای دیجیتال صحبت می‌کنیم، ولی بحث قانونی شدن استخراج کریپتو در روسیه امکان‌پذیر است.

با این حال، پرونین چند شرط را نام برد که به گفته خودش این بحث را میسر می سازد. وی تاکید کرد که رمز ارز استخراج شده باید در خارج از کشور فروخته شود و گفت:

“در نهایت باید بگوییم که می‌بایست صادرات خدمات ماینینگ صورت گیرد. این تجارت نباید منجر به انباشت ارز دیجیتال در کشور شود، بنابراین انگیزه‌ای برای استفاده از آنها در پرداخت‌های داخلی وجود نخواهد داشت.”

در یک جدال بین CBR  و وزارت دارایی در مورد کریپتو، ایوان چبسکوف، رئیس بخش سیاست مالی، صراحتاً با پرونین مخالف کرد و به او یادآوری کرد که این روزها چالش‌های قابل توجهی برای ماینرهای روسی برای فروش ارزهای دیجیتال خود، در خارج از کشور وجود دارد.

پیش‌نویس جدید قانون “در مورد ماینینگ” در پارلمان فدراسیون روسیه در می 2022 تصویب شد. در آخرین نسخه، لزوم تعهد برای ثبت نام اپراتورهای ماینینگ برداشته شد و معافیت مالیاتی یک ساله پیشنهادی قبلی حذف گردید.

به نظر شما با اعلام این خبر چقدر بر محبوبیت ارزهای دیجیتال در این کشور افزوده می‌شود؟

منبع:  cointelegraph.com