FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرومکس، پرچمداران جدید اپل با صفحه نمایش مجهز به حفره، دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی و سیستم ارتباطی ماهواره ای وارد بازار شدند. این دو گوشی قدرتمندترین گوشی‌های تاریخ هستند.

آیفون‌های نسل جدید کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند و بهترین‌های بازار را به چالش می‌کشند. یکی از ویژگی‌های بارز این گوشی‌ها مقاومت آن‌ها در برابر نفوذ آب است. آیفون بدون هیچ مشکلی می‌تواند تا 30 دقیقه در عمق 6 متری آب بماند.

ابعاد صفحه نمایش پرچمداران جدید اپل نسبت به نسل قبل تغییری نکرده است اما کاهش حاشیه‌های کناری باعث شد در نگاه اول احساس کنید که آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرومکس به صفحه نمایش بزرگتری مجهز شده‌اند. آیفون 14 پرو و 14 پرومکس نیز به ترتیب از نمایشگر 6.1 اینچی 120 هرتزی و 6.7 اینچی 120 هرتزی استفاده می‌کنند.

هر دو گوشی جدید اپل دارای صفحه نمایش Super Retina XDR با فناوری ProMotion هستند و از ویژگی نرم‌افزار نمایشگر همیشه روشن (AOD) پشتیبانی می‌کنند. نمایشگر همیشه روشن، اولین بار است که به آیفون راه پیدا می‌کند. به گفته اپل، در حالت همیشه روشن، نرخ بروزرسانی صفحه نمایش به یک هرتز کاهش می‌یابد تا مصرف باتری به کمترین حد خود برسد.

اپل از پردازنده جدید A16 Bionic در آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس استفاده کرده است. این تراشه بر بهینه کردن مصرف انرژی، نمایشگر و دوربین تاکید زیادی دارد. پردازنده مرکزی این تراشه که از 6 هسته بهره می‌برد، شامل دو هسته پرمصرف و چهار هسته کم‌مصرف است. اپل ادعا می‌کند که هسته‌های پرقدرت 20 درصد انرژی کمتری نسبت به نسل قبلی مصرف می‌کنند.

اپل آیفون 14 پرو را با قیمت 999 دلار و آیفون 14 پرومکس را با قیمت 1099 دلار عرضه می‌کند. پیش‌فروش نسل جدید آیفون پرو از 9 سپتامبر 2022 و عرضه آنها از 16 سپتامبر 2022 آغاز می‌شود.

پشتیبانی از ارزهای دیجیتال در رونمایی آیفون 14 پرومکس

در نهایت در مورد اینکه آیا در رونمایی این گوشی نامی از پشتیبانی ارز دیجیتال برده شد یا نه؟ متاسفانه باید عرض کنیم که این اتفاق نیفتاد اما طبق پیش‌بینی کارشناسان رسانه‌ی کریپتونگار، به احتمال زیاد قبل از رسیدن آیفون 15 چنین اتفاقی رخ خواهد داد و ارزهای دیجیتال توسط یکی از بزرگترین غول‌های تکنولوژی، پذیرفته خواهد شد.

برای مشاهده اطلاعات کامل در مورد مشخصات آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس روی این لینک کلیک نمایید.