FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

گرجستان، یکی از کشورهای دوستدار ارزهای دیجیتال در جهان، قرار است مقررات جدیدی را برای ارزهای دیجیتال به منظور پیشبرد جاه طلبی‌های خود برای تبدیل شدن به یک مرکز جهانی ارز دیجیتال، معرفی کند. هدف این کشور اتخاذ استانداردهای ارز دیجیتال اروپایی برای مبارزه با پولشویی است.

لوان داویتاشویلی، وزیر اقتصاد و معاون نخست وزیر گرجستان، اعلام کرد که قانونگذاران گرجستان چارچوب قانونی جدیدی را آماده کرده‌اند. این قوانین، مشاغل دیجیتال و تجارت ارزهای دیجیتال را در این کشور مورد هدف قرار داده‌اند.

خبرگزاری محلی بیزینس مدیا جورجیا روز دوشنبه گزارش داد که پیش‌نویس این لایحه به مجلس ارسال شده و انتظار می‌رود این اصلاحات در جلسه پاییز به تصویب برسد. این گزارش خاطرنشان کرد که چارچوب جدید همچنین از استفاده از ارزهای دیجیتال برای پولشویی یا تامین مالی تروریسم جلوگیری می‌کند.

به گفته وزیر، هدف این لایحه هماهنگ کردن قوانین محلی ارزهای دیجیتال با سه دستورالعمل اصلی اتحادیه اروپا، از جمله دستورالعمل خدمات پرداخت (PSD2)، دستورالعمل الزامات سرمایه (CRD) و همچنین قانون ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) است.

به گفته داویتاشویلی، پذیرش قوانین VASP برای گرجستان برای تضمین مقررات صنعت ارزهای دیجیتال بسیار مهم است. همچنین تاکید کرد که هماهنگ کردن قوانین مالی گرجستان با قوانین مرتبط در اتحادیه اروپا بسیار مهم است.

گرجستان کشور دوست‌دار ارز دیجیتال

گرجستان به عنوان یکی از کشورهای دوستدار ارز دیجیتال در جهان ظاهر شده است. در این کشور تعداد زیادی خودپردازهای ارز دیجیتال وجود دارد و به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی ارز دیجیتال را خرید و فروش کنند.

در سال جاری روی قانون ارزهای دیجیتال توسط قانونگذاران گرجستان بسیار تاکید شده است. کوبا گونتادزه، رئیس بانک مرکزی به فقدان مقررات ارزهای دیجیتال در این کشور در ماه آوریل اشاره کرد. اولین گزارش‌ها از قوانین جدید ارزهای دیجیتال گرجستان زمانی منتشر شد که ده‌ها هزار روس به دلیل تحریم‌های غرب علیه روسیه و عدم اطمینان در مورد اقتصاد به گرجستان گریختند. ارزهای دیجیتال ظاهرا به ابزار مهمی برای دور زدن تحریمها برای روس‌های ساکن در گرجستان تبدیل شده است.

منبع: cointelegraph.com