FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

روز سه‌شنبه، بانک دولتی چین برنامه جدیدی را برای ادغام آموزش مدارس ابتدایی با قرارداد هوشمند اعلام کرد. در یک مشارکت ترکیبی با مقامات آموزشی و مالی محلی، والدین دانش‌آموزان که ساکن استان سیچوان چین هستند، می‌توانند فرزندان خود را در کلاس‌های فوق برنامه با استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی یوان دیجیتال یا e ثبت نام کنند.

ارز دیجیتال در مدارس چین

بطور آزمایشی، والدین با پرداخت ودیعه به یک موسسه آموزشی خصوصی برای یک سری دروس اقدام می‌کنند. پس از آن، به نسبت هزینه‌ای که کرده‌اند به یک قرارداد هوشمند متصل می‌شوند. به این ترتیب، اگر فرزندانشان درسی را از دست بدهند، مبلغ پرداختی از طریق درگاه الکترونیکی CNY به طور خودکار به حساب آنها واریز می‌شود.

بانک چین اعلام کرد:
“ادغام مدارس ابتدایی با قرارداد هوشمند می‌تواند مزایای دیگری از این قراردادهای هوشمند e-CNY را کشف کند. یکی از مزایای آن استفاده مقامات برای نظارت بر تراکنش‌های انجام شده بین والدین و نهادهای آموزشی خصوصی است. مورد دیگر بهبود نقدینگی تراکنش‌ها از طریق صفر رساندن کارمزدها می‌باشد.”

پیش از این، بانک مرکزی چین یک برنامه e-CNY airdrop را برای ساکنان شهر چونگ کینگ جهت کاهش انتشار کربن اجرا کرد. کاربرانی که ایردراپ را دریافت می‌کنند می‌توانند پول خود را برای اسکوتر سواری، تحویل غذا بدون ظروف بسته‌بندی شده، کیسه‌های خرید قابل بازیافت و بلیط حمل‌ونقل عمومی اختصاص دهند. بیش از 4,567,000 تاجر در سراسر چین اکنون e-CNY را به عنوان پرداخت در راستای استراتژی این کشور برای تحریک و دیجیتالی کردن اقتصاد با کمک فناوری‌های نوظهور مانند بلاکچین می‌پذیرند.

منبع: cointelegraph.com