سال گذشته برای همه ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین سال بسیار سختی بود. در واقع در سال 2022 بزرگترین ارز رمزنگاری شده جهان، تقریبا 65 درصد از ارزش خود را از دست داد.

در سال گذشته حوادثی از جمله سقوط Terra Luna، سقوط صرافی FTX و مشکلات اقتصادی جهان علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال را غافلگیر کرد.

افزایش قیمت بیت کوین

انتظارات زیادی در سال 2023 وجود دارد که برگشتی برای دارایی‌های دیجیتال رقم بخورد. با وجود کاهش بازار، با شروع برنامه‌های شرکت‌ها و تحقیقات در مورد فناوری، استفاده از دارایی‌های رمزنگاری افزایش خواهد یافت.

بر اساس برآورد Fidelity در مورد پذیرش کریپتو در سال 2022، تقریبا از هر 10 سرمایه‌گذار نهادی در جهان 6 نفر در بیت کوین و سایر دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

تعدادی از کارشناسان ارز دیجیتال معتقدند که قیمت بیت کوین در سال 2023 به 29095 خواهد رسید و تا پایان سال به 26844 دلار کاهش می‌یابد.

Ruadhan O، توسعه‌دهنده و بنیان‌گذار Seasonal Tokens، معتقد است که قیمت بیت کوین به 27000 دلار خواهد رسید و می‌گوید: “قیمت بیت کوین هنوز به دلیل نگرانی که در مورد پایداری مالی شرکت‌های متمرکز وجود دارد محدود است.”

سال بازیابی

آنتونی اسکاراموچی، بنیان‌گذار Sky Bridge Capital، از سال 2023 به عنوان «سال بازیابی» بیت کوین یاد کرده و پیش‌بینی کرده که در این سال 50 تا 100 هزار دلار طی 2 یا 3 سال معامله می‌شود.

Shubham Munde، تحلیگر ارشد شرکت Market Research Future، با بهبود پیدا کردن بیت کوین در سال 2023 موافق است و پیش‌بینی کرده که تا پایان سال قیمت این ارز به 35000 دلار خواهد رسید.

راج کارکارا، مدیر عملیاتی Zebpay، نسبت به بیت کوین دید مثبتی دارد. او می‌گوید: “اگر هیچ مانعی در اقتصاد کلان وجود نداشته باشد ممکن است بیت کوین در سال 2023 دوباره افزایش یابد.”

خوش‌بینی هنوز وجود دارد

بازار ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته بالا و پایینی‌های زیادی را تجربه کرده است. با این حال، با وجود نوسانات زیاد باز نمی‌توان منکر افزایش شدید صنعت کریپتو در چند سال گذشته شد.

بر اساس عملکردهای تاریخی بازار کریپتو می‌توان دانست که سال 2023 با وجود مشکلات، سال خوبی برای بیت کوین و بازار کریپتو خواهد بود.

بر اساس داده‌های Coin Market Cap در زمان نگارش این مقاله، بیت کوین با 5.11 درصد کاهش در هفت روز گذشته با 21768 دلار معامله می‌شود.

منبع: bitcoinist.com