FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

وزارت توسعه اقتصادی اعلام کرده است که برخی از پروژه‌ها، واجد شرایط درخواست بودجه ۴۶ میلیون دلاری دولت ایتالیا، از ماه سپتامبر خواهند بود.

در اطلاعیه روز سه‌شنبه، این وزارتخانه اعلام کرد شرکت‌ها و موسسه‌های تحقیقاتی دولتی یا خصوصی می‌توانند برای توسعه پروژه‌های مرتبط با هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و فناوری بلاک‌چین از دولت درخواست کمک مالی کنند. این صندوق بودجه اولیه 45 میلیون یورویی، تقریباً 46 میلیون دلاری در زمان انتشار، برای هزینه‌ها و 500 هزار تا 2 میلیون یورو بعنوان بخشی از اهداف دولت ایتالیا برای سرمایه‌گذاری در فناوری، تحقیق و نوآوری خواهد داشت.

جانکارلو جورجتی، وزیر توسعه اقتصادی، گفت: “ما از سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در فناوری‌های پیشرفته حمایت می‌کنیم،؛ با هدف تشویق به نوسازی سیستم‌های تولید از طریق مدل‌های مدیریتی که به طور فزاینده‌ای به هم پیوسته، کارآمد، ایمن و سریع هستند.” “هدف رقابت پذیری مستلزم آن است که صنعت تولید به طور مداوم نوآوری کند و از پتانسیل فناوری‌های جدید استفاده کند.”

بخشنامه بودجه 46 میلیون دلاری ایتالیا

بخشنامه دولت با فرمانی در دسامبر 2021 امکان پذیر شد که معیارهای استفاده از صندوق را تعیین کرد و یک دستورالعمل بعدی در ژوئن 2022 که در آن وزارتخانه شرایط و ضوابط ارائه درخواست‌ها را تعیین کرد. بر اساس این فرمان، شرکت‌هایی با هر اندازه‌ای واجد شرایط درخواست یارانه خواهند بود، مشروط بر اینکه وجوه برای اینترنت اشیا، هوش مصنوعی یا بلاک‌چین در بخش‌هایی از جمله صنعت و تولید، گردشگری، سلامت، محیط ‌زیست و هوافضا استفاده شود.

ایتالیا که عضو اتحادیه اروپا است، احتمالاً تحت تأثیر مقررات اخیر مورد توافق پارلمان اتحادیه اروپا قرار خواهد گرفت. هدف آن قرار دادن صادرکنندگان کریپتو و ارائه دهندگان خدمات تحت کنترل حوزه قضایی خود تحت یک چارچوب قانونی واحد است. رگولاتور اوراق بهادار کشور، کمیسیون شرکت‌ها و مبادلات ایتالیا یا CONSOB، قبلاً به ساکنان در مورد خطرات احتمالی سرمایه‌گذاری‌های کریپتو هشدار داده بود، در حالی که Organismo Agenti e Mediatori تا حد زیادی مسئول اعطای تأییدیه نظارتی برای ارائه‌دهندگان خدمات رمزنگاری است.

آیا بودجه 46 میلیون دلاری برای پروژه‌های بلاک‌چین میتواند مفید باشد؟

منبع: Cointelegraph.com