بیت کوین در 2 فوریه به بالاترین حد سالانه خود یعنی 24248 دلار رسید و در حال حاضر قیمت این ارز در حال تثبیت است.

اخبار پیرامون کراکن، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالت متحده و همچنین شایعه ممنوعیت اشتراک‌گذاری رمزنگاری توسط صرافی‌های ایالت متحده موجب عقب‌نشینی افراد در بازار کریپتو در هفته گذشته شد.

داده‌های کلان برای بیت کوین و کریپتو در این هفته

در سه‌شنبه این هفته مهمترین رویداد در راه است. در ساعت 8:30، اداره آمار کار ایالت متحده داده‌های تورم را برای ماه گذشته (ژانویه) منتشر خواهد کرد. کارشناسان انتظار کاهش 6.2 درصدی را درباره تورم دارند.

اگر نظریه کارشناسان تایید شود یا حتی بهتر شود، بازار ارزهای دیجیتال میتواند روند افزایشی خود را ادامه دهد.

اگر شاخص CPI (شاخص قیمت مصرف‌کننده) بالاتر از برآوردها باشد، شاخص دلار آمریکا (DXY) به احتمال زیاد روند افزایشی خود را ادامه خواهد داد و دارایی‌هایی مانند کریپتو و بیت کوین را پایین می‌کشد.

پس از اینکه DXY در طول چند سال توانست شاخص را روی 101 نگه دارد، این شاخص در حال حاضر بر روی 103.7 قرار دارد که زیر مقاوت 103.9 است. بسته شدن روزانه بالاتر از این شاخص می‌تواند منجر به نابودی بیشتر بازار ارزهای دیجیتال شود. بنابراین DXY از اهمیت بالایی در این اواخر برخوردار است.

در 15 فوریه ساعت 8:30، با گزارشات خرده‌فروشی ایالت متحده داده‌های بیشتری از وضعیت اقتصادی آمریکا به دست خواهد آمد.

با وجود اینکه در ماه‌های نوامبر و دسامبر خرده‌فروشی ایالت متحده در محدوده‌ای منفی بوده (1.1%-) کارشناسان انتظار دارند که برای ماه ژانویه بهبود یابد و به 1.6 درصد برسد.

اگر روحیه خرید در بین شهروندان ایالت متحده افزایش یابد، این امر حتی با وجود انتشار CPI در روز قبل می‌تواند موجب انگیزه صعودی برای بازار بیت کوین باشد.

در 16 فوریه، شاخص قیمت تولیدکنندگان در ایالت متحده در ساعت 8:30 منتشر خواهد شد. کارشناسان انتظار دارند که 0.4 درصد رشد نسبت به ماه گذشته داشته باشد. در ماه دسامبر این قیمت به مقدار 0.5 درصد کاهش یافته بود.

اگر PPI (شاخص قیمت تولیدکنندگان) طبق انتظار کارشناسان افزایش یابد، به احتمال زیاد دلار آمریکا قدرت افزایشی بیشتری پیدا می‌کند و برای بازارهای کریپتو خطراتی دیگر ایجاد می‌کند.

منبع: bitcoinist.com