FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

در آخرین گزارش ثبات مالی که در روز پنجشنبه منتشر شد، بانک مرکزی هند یا RBI تردید خود را نسبت به ارزهای دیجیتال تکرار کرد و نوشت:

“ما باید مراقب خطرات در حال ظهور باشیم. ارزهای دیجیتال یک خطر آشکار هستند. هر چیزی که ارزشی را بر اساس باورهای ساختگی و بدون هیچ گونه زمینه‌ای به دست می‌آورد، فقط یک حدس و گمان تحت یک نام پیچیده است.”

در این گزارش ادعا شده است که ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز “برای دور زدن سیستم مالی و تمامی کنترل‌های آن” از جمله مبارزه با پولشویی، مبارزه با تروریسم مالی و مکانیسم‌های شناخت مشتری طراحی شده‌اند. با لحنی مشابه با گزارش قبلی، RBI می‌گوید که ارزهای خصوصی اغلب منجر به بی‌ثباتی در طول زمان می‌شوند و کنترل حاکمیت بر عرضه پول را تضعیف می‌کنند.

با این حال، علی‌رغم تمام کلمات تند، ارزهای دیجیتال، شاید به شکل طعنه‌آمیزی، در رتبه اول برنامه ریسک RBI قرار دارند. بر اساس یک بررسی ریسک سیستمی، عواملی مانند مخالفت رشد جهانی، افزایش قیمت کالاها و تنش‌های ژئوپلیتیکی بعنوان رویدادهایی با تأثیر بالا در نظر گرفته شدند که می‌توانند یکپارچگی سیستم مالی جهانی را تهدید کنند.

از سوی دیگر، ریسک‌های دارایی دیجیتال در پایین‌ترین نقطه مقیاس ریسک قرار داشتند و به کاهش رتبه‌بندی دولتی مرتبط بودند و کمی بالاتر از عدم اطمینان سیاسی و تهدید تروریسم بودند. تا حدی، RBI چنین محدودیت‌های ریسکی را به جایگاه نسبتاً کوچک دارایی‌های دیجیتالی در مقیاس جهانی و همچنین عدم ادغام آنها در امور مالی سنتی نسبت می‌دهد.

ارزهای رمزنگاری شده در حال حاضر بین 0.4 تا 1 درصد از کل دارایی‌های مالی جهان به ارزش 469 تریلیون دلار را تشکیل می‌دهند. RBI به طور سنتی یکی از مشکوک‌ترین بانک‌های مرکزی در پذیرش کریپتو بوده است.

به نظر شما ارزهای دیجیتال، چه زمانی مانند پول فیات کاملا رایج خواهد شد؟

منبع: coimtelegraph.com