طی هفته گذشته، قیمت بیت کوین با کاهش ۵.۵ درصدی به ۵۶ هزار و ۵۲۰ دلار رسید. این کاهش، لزوماً نشان‌دهنده فشار فروش بالا نیست، بلکه بیشتر نشان از احتیاط در میان معامله گران دارد. احتمالاً معامله گران برای جلوگیری از ریسک و نوسانات بازار سرمایه خود را به تتر (USDT) تبدیل می‌کنند یا در انتظار فرصتی بهتر برای خرید هستند. اما استراتژی اصلی چیست؟

بازار استیبل کوین‌ها در این هفته رشد قابل توجهی داشته و به رکورد جدیدی با ارزش بیش از ۱۷۷ میلیارد دلار رسیده است. این رشد به‌ویژه پس از عرضه ETFهای بیت کوین و اتریوم عمدتاً به دلیل افزایش علاقه مؤسسات به ارزهای دیجیتال است.

رشد پیوسته بازار استیبل کوین‌ها نشان‌دهنده افزایش اعتماد به ارزهای دیجیتال است و می‌تواند نقش مهمی در آینده مالی ایفا کند. در صدر این رشد، تتر با ارزش بازار ۱۱۸ میلیارد دلار قرار دارد که حتی در بازار نزولی نیز افزایش یافته است. این موضوع تعجب‌برانگیز نیست، زیرا USDT سهمی ۷۰ درصدی از بازار استیبل کوین‌ها را به خود اختصاص داده است.

بررسی نمودار بیت کوین نشان می‌دهد که معامله گران در پیش‌بینی خود درباره کاهش احتمالی قیمت یا نگه‌داشتن موقعیت‌های خود برای کسب سود بیشتر، دچار تردید هستند.

 با نگاهی به نمودار ۱۲ ساعته، تقسیم‌بندی قابل توجهی با ۴۶ درصد موقعیت‌های خرید و ۵۴ درصد موقعیت‌های فروش مشاهده می‌شود. این غلبه موقعیت‌های فروش نشان می‌دهد که بسیاری از معامله گران انتظار دارند قیمت بیت کوین بیش از این کاهش یابد، قبل از اینکه وارد موقعیت‌های خرید جدید شوند.

 اگر خریداران وارد عمل نشوند، ممکن است بیت کوین به سطح حمایتی قبلی خود در حدود ۵۴ هزار دلار سقوط کند. اما در صورت مقاومت بازار یا انتشار اخبار مثبت غیرمنتظره، فروشندگان ممکن است مجبور به خرید مجدد شوند که می‌تواند بیت کوین را به بالای ۶۰ هزار دلار برساند.