این استیبل کوین قرار است روی دو شبکه بلاک چین یعنی “اکس‌آرپی لجر” (XRP Ledger) و “اتریوم” (Ethereum) فعالیت کند و با بهره‌مندی از استاندارد ERC-20 اتریوم، ارزش آن به دلار آمریکا متصل خواهد بود و به صورت کامل توسط دارایی‌های دلاری پشتیبانی می‌شود.

گارلینگهاوس اعلام کرد که پس از آنکه استیبل کوین USDC، دومین استیبل کوین بزرگ از نظر ارزش بازار، در مارس 2023 ارزش خود را از دست داد، ریپل فرصت مناسبی دید تا به این بازار وارد شود.

او افزود که ریپل به عنوان یک شرکت معتبر که با بسیاری از مؤسسات مالی همکاری دارد، توانایی خوبی برای ورود به این بازار دارد.

ریپل اولین بار در ماه آوریل برنامه‌های خود برای عرضه این استیبل کوین را فاش کرد و اعلام کرد که این توکن به صورت 100 درصدی توسط سپرده‌های دلاری، اوراق خزانه‌داری کوتاه‌مدت دولت آمریکا و سایر معادل‌های نقدی پشتیبانی خواهد شد.

استیبل کوین RLUSD بر اساس استاندارد ERC-20 اتریوم به کاربران امکان می‌دهد قراردادهای هوشمند سازگار با اتریوم را اجرا کرده و خدمات مالی مختلفی مانند صرافی‌های درون‌زنجیره‌ای و انتشار توکن‌ها را ارائه دهند.

این تحولات نشان‌دهنده تلاش ریپل برای گسترش خدمات و افزایش پذیرش فناوری‌های بلاکچینی در میان مؤسسات مالی و کاربران عمومی است.