FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

قیمت بیت کوین پس از برخورد با مقاومت قوی در قیمت 25000 دلار درحال تثبیت است. در طی چند هفته گذشته قیمت این ارز از 16000 دلار به 24000 دلار رسیده است.

بیت کوین برای اولین بار از آگوست 2022 تا به الان، در این هفته از مرز 25000 دلار گذشت. برخی کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که نقطه مقاومت بعدی 30000 دلار است که اینطور نشد.

قیمت بیت کوین در 25000 دلار با اصلاح جزئی مواجه شد

در حال حاضر بیت کوین با قیمت 24478 دلار معامله می‌شود و هنوز نتوانسته سطح 25000 دلار را به طور کامل و قطعی بشکند. با توجه به رد شدن بیت کوین از مرز 25000 دلار در این هفته، تحلیل‌گران بر این باورند که بیت کوین قبل از انجام حرکتی دیگر وارد مرحله تثبیت می‌شود.

افزایش اخیر بیت کوین بر پایه‌های بنیادی قوی استوار است. بیت کوین تا زمانی که نگاه سرمایه‌گذاران بیشتری را به خود جذب کند، در مرحله ادغام باقی خواهد ماند که نشان‌دهنده تعادل در فشارهای خرید و فروش است. بنابراین بیت کوین در یک محدوده باقی می‌ماند تا زمانی که یک کاتالیزور قوی وارد عمل شود و این روند را بشکند.

اگر بیت کوین به سطح 25000 دلار برسد، می‌تواند صعود بیشتری را تجربه کند. از طرفی دیگر اگر نتواند از این سطح عبور کند ممکن است نشان‌دهنده این باشد که بیت کوین در معرض خطر اصلاح قرار خواهد گرفت.

تجربه رشد بیت کوین با NFT‌های معمولی

NFTهایی (توکن‌های غیرقابل تعویض) که بر روی شبکه بلاکچین بیت کوین قرار گرفته‌اند موجب روند رشد بیت کوین شده‌اند. این NFTها از ابتدای سال از طریق شبکه‌های اجتماعی به بازار عرضه می‌شدند.

براساس داده‌های Dune، تاکنون بیش از 130000 NFT بر روی شبکه بیت کوین در سال جاری ساخته شده است. با وجود مشخص نبودن فروش کل این NFTها، برخی داده‌ها نشان می‌دهد که مجموعه‌هایی مانند Ordinal Punks تاکنون میلیون‌ها دلار درآمد داشته‌اند.

منبع: bitcoinist.com