FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

طبق اخبار جدید، ایردراپ دارایی‌های مجازی، جوایز و توکن‌های هارد فورک شده مشمول “مالیات هدیه” خواهند بود. وزارت استراتژی و دارایی کره جنوبی روز دوشنبه تایید کرد که مالیات بر رمزارزها تا سال 2025 به تعویق افتاده است.

براساس قوانین کره جنوبی، ارزهای دیجیتال رسماً به عنوان بخشی از دارایی‌های مجازی شناخته می‌شوند. سازمان مالیاتی کره جنوبی به استعلام قانون مالیاتی در مورد نقل و انتقال دارایی‌های مجازی ایردراپ پاسخ داد. این سازمان اظهار داشته که هرگونه انتقال دارایی مجازی رایگان توسط صرافی‌های کریپتو به شکل ایردراپ، پاداش‌های شرط بندی و توکن‌های هاردفورک، مالیات هدیه را به همراه خواهند داشت.

مالیات ارز دیجیتال در کره جنوبی

سازمان مالیاتی تصدیق کرد که مالیات هدیه بر دارایی مجازی اکنون از سال 2025 اعمال می‌شود. همچنین انتقال دارایی‌های مجازی رایگان طبق قانون مالیات بر ارث و هدیه، مالیات 10 تا 50 درصدی را به خود اختصاص می‌دهد.

با این حال، این وزارتخانه تصدیق کرد که با توجه به فقدان مقررات در مورد بازار دارایی‌های مجازی، مالیات واقعی بر چنین انتقال دارایی‌های مجازی باید به صورت موردی در نظر گرفته شود. در بیانیه این وزارتخانه آمده است:

اینکه آیا معامله دارایی مجازی خاص مشمول مالیات هدیه است یا خیر، موضوعی است که با توجه به وضعیت معامله تعیین می‌شود. مانند اینکه آیا مال و سود واقعی منتقل می‌شود یا خیر.
نبود دستورالعمل‌های نظارتی باعث به تعویق افتادن مالیات بر عایدی دارایی‌های مجازی توسط مقامات شده است. بررسی انواع تراکنش‌های دارایی مجازی و تشکیل یک مبنای قانونی پیرامون آنها بسیار پیچیده می‌شود. بنابراین، درک جزئیات اهدای دارایی‌های مجازی، حتی زمانی که مالیات اخذ می‌شود، دشوار است.

منبع: cointelegraph.com