گرگوری دوایر، مدیر اجرایی BitMEX، به نقض قانون رازداری بانکی اعتراف کرده است. او با حداکثر مجازات، به پنج سال زندان محکوم شده است.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط وزارت دادگستری ایالات متحده در 8 آگوست، گرگوری دوایر، مدیر اجرایی BitMEX، اعترافاتی علیه قانون رازداری بانکی ارائه کرده است. BitMEX یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال است. دوایر رئیس توسعه کسب و کار این شرکت بوده است.

طبق گزارشات پرونده تشکیل شده در منطقه جنوبی نیویورک در حال انجام است. این پرونده بخشی از تحقیقات مقامات ایالات متحده در مورد BitMEX است. بنیانگذاران آرتور هیز، بنجامین دلو و ساموئل رید نیز به همین اتهام اعتراف کرده‌اند. دامیان ویلیامز، دادستان ایالات متحده، درباره آخرین تحولات گفت:

“دولت ایالات متحده در مورد هرگونه نقض قوانین KYC و AML سختگیرانه عمل کرده است. پرونده علیه BitMEX یکی از اولین و مهم ترین پرونده‌ها علیه یک شرکت رمزنگاری بوده است. بورس اوراق بهادار از آن زمان موضع محکمی در این باره اتخاذ کرده است.”

BitMEX دادگاهی شد

سال گذشته، BitMEX پرونده‌های CFTC و FinCEN را با جریمه 100 میلیون دلاری حل و فصل کرد. جریمه به طور مساوی بین دو نهاد تقسیم شد. مقامات بر این باورند که چنین مواردی تهدید محکی برای شرکت‌های رمزنگاری می‌باشد. به این ترتیب جایی برای زیر پا گذاشتن قانون وجود ندارد. Hester Peirce “مادر رمزنگاری” معتقد است که دستگیری‌های BitMEX پیام روشنی برای فعالان در بازار است.

بعد از محکوم شدن مدیر اجرایی BitMEX، شرکت‌های رمزنگاری کاملا هوشیار هستند. زیرا نمی‌خواهند خشم کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، وزارت دادگستری، کمیسیون معاملات آتی کالا و خزانه‌داری را بر انگیزند. تمام این ارگان‌ها بازار ارزهای دیجیتال را زیر نظر دارند.

منبع: beincrypto.com