کمی پیش نتفلیکس اعلام کرد اجازه تبلیغات ارزهای دیجیتال را در سیستم تبلیغاتی خود نمیدهد.
با اعلام خبر ممنوعیت تبلیغات ارز دیجیتال در نتفلیکس، سیدنی مورنینگ هرالد روز دوشنبه اعلام کرد که نتفلیکس تصمیم گرفت تبلیغاتی که به سیاست و قمار و ارزهای دیجیتال ارتباط دارد را در پکیج تبلیغاتی خود پذیرا نباشد.

یکی دیگر از منابع ناشناس اعلام کرد که این شرکت قصد اعمال محدودیت هایی در رابطه با سیاست و داروسازی را نیز دارد.نتفلیکس همکاری خود را با شرکت فناوری مایکروسافت جهت توسعه ی لایه های تبلیغاتی خود در ماه ژوئیه اعلام کرد. پیش بینی میشود این معامله بازخوردهای مهمی برای آینده شرکت خواهد داشت.

این پلتفرم استریم که تا این زمان مقاومت خاصی در برابر شروع طرح تبلیغات ارزان را داشته است ، روش خود را تغییر داده و بیشتر از ۱ میلیون بیننده خود را در ۳ ماهه دوم از دست داده است .در ۱۰ سال اخیر این اولین باری است که نتفلیکس مشترکین بسیاری را از دست داده است.

در حال حاضر این شرکت در حال رقابت با شرکت های بزرگی مانند HBO MAX و DISNEY + است، که در حال پذیرش تبلیغات ارز دیجیتال می باشند.

در بسیاری از پلتفرم ها مانند TIKTOK بسیاری از اینفلوئنسر ها دیگر نمی‌توانند ارز های دیجیتال را در صفحات خود تبلیغ کنند .این اتفاق در اپلیکیشن TIKTOK از اوایل جولای 2021 غیر قانونی شده است.

از دیگر پلتفرم های اجتماعی مانند فیس بوک تبلیغات ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین از ژانویه 2018 ممنوع اعلام شد.

منبع : cointelegraph.com