پایان دادن Jed McCaleb به دامپ ریپل، در آغاز سال 2014 موضوع بحث‌های زیادی بود. جد مک‌کالب، یکی از بنیان‌گذاران آزمایشگاه‌های ریپل، قرار است تمام نه میلیارد موجودی ریپل خود را تا آخر هفته به فروش برساند. این یک پایان نه میلیارد دلاری است.

به گفته لئونیداس هاجیلویزو، محقق ارزهای دیجیتال، مدیر ارشد فناوری سابق ریپل لبز ، پایان دادن Jed McCaleb به دامپ ریپل «هشت سال، یک ماه و 25 روز از زمان اعلام فروش خود طول کشید تا سرانجام از شر 9 میلیارد توکن ریپل خلاص شود».

به گفته او از الان تا جمعه، کیف‌پول مک کالب، با نام “tacostand” به طور متوسط ​​4.22 میلیون ریپل و سپس 1.08 میلیون توکن دیگر در روز شنبه، تا زمانی که به صفر برسد، به فروش خواهد رسید. تا 10 جولای، موجودی کیف‌پول 22.16 میلیون ریپل، به ارزش بیش از 7.3 میلیون دلار بوده است.

بر اساس گزارش CoinGecko، این توکن از سال گذشته تا به امروز بیش از 60 درصد و حدود 91 درصد از بالاترین قیمت خود یعنی 3.40 دلار در 7 ژانویه 2018 سقوط کرده است.

مک کالب، بنیانگذاری که میلیاردر شد

جد مک‌کالب، ریپل لبز را در سال 2012 به همراه مدیر عامل فعلی برد گارلینگ هاوس و کریس لارسن تأسیس کرد. هر کدام از آنها 20 میلیارد توکن ریپل دریافت کردند. در سال 2014، پس از گزارش‌هایی که با هم‌بنیان‌گذارانش داشت، او را ترک کرد تا استلار توسعه را راه‌اندازی کند.

فروش فوری، قیمت توکن را پایین می‌آورد. از این جهت مدیران با پایان دادن به دامپ ریپل و مسدود کردن 9 میلیارد دارایی مک‌کالب موافقت کردند. مک‌کالب که صرافی منحل شده رمزارز Mt. Gox را تأسیس کرد، با این قرارداد از فروش بیش از 10000 دلار XRP در هفته جلوگیری کرد.

این مبلغ بعداً به 20000 دلار در هفته برای سه سال منتهی به 2017 افزایش یافت. در سال‌های بعد، این طرح برای اعمال تعداد کل ریپل‌های فروخته شده تغییر کرد. همچنین محدودیت سالانه 1 میلیارد توکن را در دوره 2018-19 قرار داد.

پایان دادن Jed McCaleb به دامپ ریپل چه تاثیری در روند بازار خواهد داشت؟

منبع: beincrypto.com