یک بیت‌کوینر به عنوان رهبر حزب محافظه‌کار کانادا انتخاب می شود.

کمی پیش پولیتیکو در گزارشی اعلام کرد که حزب محافظ‌کار کانادا ، پیر پویلیور (Pierre Poilievre) دوستدار بیت‌ کوین ،را به عنوان رهبر بعدی حزب انتخاب کرده است. پویلیور کسی است که در حین مبارزات انتخاباتی کانادا چندین بار از بزرگترین ارز‌های‌‌ دیجیتال مانند بیت‌ کوین به عنوان سپر محافظتی در برابر تورم سخن گفته و سعی بر تبلیغات آن داشته است.

این نماینده‌ی پارلمان منطقه اتاوا نیز شخصا سرمایه‌گذاری‌هایی بروی بیت‌کوین انجام داده است . بارها و بارها کمپین تبلیغاتی وی اعلام کرده بود که سیاست و انتخابات پیش رو، مانع سکوت و اظهار نظر نکردن وی درباره موضوعاتی مانند ارز‌های‌ دیجیتال نمی شود.

شاید با خود فکر کنید که تنها یک سقوط کریپتو می‌تواند پیشنهاد او را زیر سوال ببرد و آن‌ را به سخنی احمقانه تبدیل کند، اما استقبال شدیدی که این نماینده از بیت‌ کوین کرد، نه تنها آسیبی به کمپین نرساند بلکه او با این کار موفق شد، ۶۸.۱۵ درصد از کل آرای مردم را به دست آورد. همچنین با اختلاف زیادی توانست از نماینده‌ مجلس، لسلین لوئیس، نزدیک‌ترین رقیب خود در این انتخابات، پیشی بگیرد.

حالا این نماینده‌ی بیت‌کوینر حزب محافظه‌کار کانادا، باید در طی انتخابات عمومی بعدی که احتمالا در سال ۲۰۲۵ برگزار می‌شود، با جاستین ترودو که نخست‌وزیر فعلی کاناداست، رو به رو شود. ترودو در گذشته رهبر حزب‌لیبرال بوده و از سال ۲۰۱۳ در مقام نخست‌وزیری کانادا به مردم خدمت کرده است. در سپتامبر سال ۲۰۲۱ که مصادف با شهریور ۱۴۰۰ است، او بعد از برگزاری انتخابات زود‌هنگام توانست برای بار سوم پیروز انتخابات شود.

U.Today هم در پی این خبر در گزارشی نوشت، اولین کشوری که صندوق معامله در بورس و صرافی‌های بیت‌ کوین را راه‌اندازی کرد، کانادا بود.

منبع : U.Today