ویلیام کویگلی، بنیانگذار تتر، گفت که بیت کوین به طور بالقوه می‌تواند تا 300000 دلار در اوج بازار صعودی فعلی، بر اساس الگوهای تاریخی از هاوینگ‌های گذشته افزایش یابد.

او این نظریه را طی مصاحبه‌ای با CNBC، زمانی مطرح کرد که در مورد شرایط بازار تأثیرگذار بر بیت کوین با نزدیک شدن به هاوینگ بحث می‌کرد. کویگلی تصریح کرد که تحلیل او یک پیش‌بینی نیست، بلکه یک احتمال است اگر الگوهای تاریخی درست باشند.

او گفت: اگر الگوهای تاریخی را اعمال کنید، نشان می‌دهد بیت کوین در اوج بازار صعودی بعدی بیش از 300000 دلار است.

انتظار می‌رود هاوینگ بعدی بیت کوین در حدود ۱۸ آوریل انجام شود و قرار است پاداش استخراج بیت کوین را از ۶.۲۵ بیت کوین به ۳.۱۲۵ بیت کوین کاهش دهد. این کار به طور موثر عرضه روزانه را از ۹۰۰ بیت کوین به ۴۵۰ بیت کوین کاهش خواهد داد.

فاندامنتال قوی تر

کویگلی استدلال کرد که بیت کوین در حال حاضر بر پایه‌های بنیادی قوی‌تری نسبت به قبل از آخرین هاوینگ در ماه می 2020 ایستاده است. او گفت که ظهور صندوق‌های نقدی بیت کوین (ETF) و افزایش حجم مشتقات، نقاط عطف قابل توجهی را نشان می‌دهد که چشم‌انداز فعلی را از گذشته متمایز می‌کند.

او افزود که ETF‌ها شاهد سود قابل توجهی بوده‌اند و اخیرا با عبور دارایی‌های تحت مدیریت خود از مرز ۵۰ میلیارد دلار رکورد زده‌اند. 10 ETF در مجموع حدود 740000 بیت کوین را تا 6 مارس نگهداری می‌کنند.

‌عملکرد قوی ETF‌ها، بیت کوین را هفته‌ها قبل از هاوینگ، به سطح قیمتی بالای خود نزدیک کرده است. چیزی که قبلا هرگز اتفاق نیفتاده است.

برخلاف دوران پیش از ۲۰۲۰ که بازاری عمدتا خرده‌فروشی محور را شاهد بودیم، اکنون هجوم گسترده‌ای از پول‌های سازمانی برای ردیابی بیت کوین وجود دارد.

افزایش احساسات مثبت

او گفت: بیت کوین شاید تنها دارایی در سطح جهان باشد که تقاضای آن صرفاً مبتنی بر احساسات است.

به گفته کویگلی، سرمایه‌گذاری‌های مبتنی بر احساسات پتانسیل نامحدودی دارند و می‌توانند به افزایش بی‌سابقه‌ای دامن بزنند و احتمالاً آن را به بزرگترین سرمایه‌گذاری تا به امروز تبدیل کنند.

با هاوینگ پیش رو، کویگلی انتظار دارد که بیت کوین به روند تاریخی خود با افزایش قابل توجه پس از رویداد ادامه دهد. او همچنین پیشنهاد کرد که سایر دارایی‌های دیجیتال مانند اتریوم و سولانا احتمالاً در کنار بیت‌کوین افزایش می‌یابند و به دلیل ارزش بازار پایین‌تر، به طور بالقوه به سودهای بالاتری دست خواهند یافت.

منبع : CRYPTOSLATE

لینک خبر : بنیانگذار تتر : صعود بیت کوین به 300 هزار دلار