در ۸ مارس، بیت کوین به قله‌های بی سابقه‌ای صعود کرد که توسط داده‌های بیکاری ایالات متحده تقویت شد و بحث کاهش پتانسیل نرخ بهره را تقویت کرد.

طبق داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView، این کریپتوکارنسی در Bitstamp به بیش از ۷۰،۱۸۴ دلار رسیده است.

این ارقام فراتر از انتظارات است و نشان می‌دهد که فشارهای تورمی ممکن است به دلیل سیاست‌های اقتصادی شدید در حال کاهش باشد.

نرخ بیکاری در این کشور ۳.۹ درصد گزارش شده است که نسبت به پیش‌بینی‌ها اندکی افزایش نشان می‌دهد و این در حالی است که آمار رشد اشتغال در ماه ژانویه به سمت پایین بوده است.

کوبیسی لتر، یک پلتفرم تحلیل معاملاتی، به پاسخ مثبت بازار و در نتیجه صعود سهام اشاره کرد.

این روند صعودی به افزایش نرخ بیکاری و تجدید نظر قابل توجه در اضافه‌کردن شغل نسبت داده شد.

بازار کریپتو‌کارنسی از جمله بیت کوین و آلت کوین‌های مختلف، همراه با سهام افزایش یافت و لحظه مهمی را رقم زد. زیرا بیت کوین برای اولین بار از مرز ۷۰ هزار دلار عبور کرد.

تحلیلگران بازار بر اهمیت این نقطه عطف که پیش از هاوینگ بلوک برنامه‌ریزی شده رخ می‌دهد، تاکید کردند و گفتند بیت کوین می‌تواند زودتر از زمان پیش‌بینی شده به اوج دوره بزرگ خود برسد.

میکابل کریپتو، یکی از چهره‌های برجسته‌ی بازار، در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) اظهار کرد: “بیت کوین کاری را انجام می‌دهد که در تاریخ انجام نداده است. اوج بازار سریعتر از چیزی که مردم پیش‌بینی می‌کردند، رخ می‌دهد.”

علاوه بر این، داده‌های مشاغل نشان‌دهنده تضعیف دلار آمریکا بود و شاخص دلار آمریکا (DXY) با حدود ۵ درصد کاهش نسبت به اوج خود در اوایل سال، به پایین‌ترین حد دو ماهه‌ی خود در ۱۰۲.۳۶ نزدیک شد.

این کاهش قدرت دلار، گمانه‌زنی‌ها درباره اقدامات بعدی فدرال رزرو را بیش از پیش تقویت کرد.

اگرچه تصمیم بانک مرکزی در مورد نرخ‌های بهره در ۲۰ مارس مورد انتظار است، اما انتظارات تا حد زیادی تنگ‌نظرانه باقی مانده است و ابزار نظارت مالی گروه CME تنها ۳ درصد احتمال کاهش نرخ بهره را برآورد می‌کند.

در طول هفته، مقامات بانک مرکزی، از جمله رئیس جروم پاول، موضع محتاطانه‌ خود را در مورد سیاست‌های پولی آینده تکرار کرده‌اند و علیرغم روند خوش‌بینانه بازار که تحت تاثیر آخرین شاخص‌های اقتصادی است، زبان محافظه‌کارانه خود را حفظ کرده‌اند.

منبع : CRYPTOINTELLIGENCE

لینک خبر: بیت کوین به بالاترین حد خود، ۷۸۰۰۰ دلار می‌رسد