هر ایرانی میداند که دلار در ایران نوسان دارد و می‌توان از آن کسب سود کرد. از طرفی روند بلند مدت آن نیز به علت تورم همواره صعودی است و به عنوان یک کالای امن می‌توان به آن نگاه کرد. بعد از انتشار مقاله چگونه تتر بخریم زوم فارس، رقابت بین خرید تتر و دلار بالا گرفت و برای افراد سوالات بسیار زیادی ایجاد شد. قطعا خرید دلار آمریکا در کوتاه مدت و بلند مدت نتایج بسیار عالی به دنبال دارد. حال این که کدام ورژن آن بهتر است و کدام یک می‌تواند به عنوان کالا سرمایه گذاری شناخته شود، در ادامه مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به یاد داشته باشید که قیمت دلار و تتر همواره برابر است و به همین دلیل افراد برای خرید کالا و خدمات نیز از آن استفاده می‌کنند.

فرق تتر با دلار

تتر و دلار تفاوت‌ هایی دارد که در نوع سرمایه گذاری و همچنین نوع خرید افراد تاثیر مستقیم دارد. در این بخش قصد داریم تفاوت‌های عمومی تتر و دلار را بررسی کنیم. چرا که در اغلب موارد سرمایه گذاری تتر و دلار توسط مردم عادی انجام می‌شود و برای آن ها نوع شبکه و سریال تولیدی دلار مهم نیست، بلکه ارزش آن قابل بررسی است.

دلار قابل جعل و کپی است

در گذشته اگر یک فرد حجم بالایی دلار نیاز داشت، باید به شخصی متخصص پول میداد تا اصالت دلار را تایید کند. چرا که جعل کردن صد دلاری بسیار ساده است و تنها افرادی این موضوع را کشف می‌کنند که نسبت ویژگی های دلار کاغذی آگاه باشند. از طرفی برخی مواقع افراد برای دور زدن قوانین مالیاتی از بازار آزاد و صرافی‌های بدون ثبت دلار تهیه می‌کردند که ریسک کار را افزایش میداد.

اما تتر غیر قابل جعل است و هیچ کس نمی‌توان حتی یک تتر را جعل کند. به همین دلیل است که خرید تتر از بهترین صرافی ایرانی همواره مورد علاقه مردم است. حتی آن ها می‌توانند از بازار آزاد نیز تتر دریافت کنند، چرا که غیر قابل جعل است و قابلیت چانه زدن روی قیمت آن وجود دارد. اما در صرافی‌های سنتی صد دلاری آبی با 5 دلاری و 10 دلاری قیمتی متفاوت دارد و حتی در خرید و فروش آن نیز چالش بسیار زیادی وجود داشت.

ریسک احراز هویت تتر و امنیت روانی بالای دلار

اگر بخواهیم تفاوت تتر و دلار را به لحاظ سنتی بررسی کنیم، افراد به دلیل عدم آگاهی که نسبت به تتر دارند همیشه ترس از دست دادن آن را خواهند داشت. اما کسانی که از دلار فیزیکی استفاده می‌کنند نسبت به ماهیت فیزیکی آن همواره اطمینان دارند. از طرفی خطر احراز هویت و نگهداری تتر برای ما ایرانیان موجب شده است که نسبت به خرید و فروش آن مردد شویم. لازم به ذکر است که تتر تنها یک مدل استیبل کوین با ارزش ذاتی برابر با دلاری است، شما می‌توانید از انواع استیبل کوین مانند DAI و یا BUSD برای سرمایه گذاری روی دلار استفاده کنید. از طرفی ریسک احراز هویت و همچنین نقل و انتقال تتر نیز از بین رفته است و افراد با اندکی آگاهی می‌توانند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنند.

چند نرخی بودن دلار

معمولا در سرمایه گذاری قیمت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، به همین دلیل است که سرمایه گذاران تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا بهترین قیمت ممکن را انتخاب کنند. برای خرید و فروش دلار این قانون برقرار نیست. چرا که در بازار رسمی و غیررسمی دلار را با چند قیمت متفاوت پیدا خواهید کرد و Tolerance قیمت در برخی مواقع به 7 درصد نیز میرسد. اما هنگام خرید تتر هیچ یک از این مشکلات وجود ندارد و هر شخص می‌تواند بر اساس نیاز خود تتر را بر اساس قیمت رسمی از صرافی‌های معتبر تهیه کند. برای فروش نیز قیمت تتر تفاوتی ندارد و در تمامی صرافی‌ها یک قیمت لحاظ می‌شود. حال شاید یک صرافی 0.01 گرانتر بفروشد و یا 0.01 ارزانتر بخرد.

امنیت بسیار کم پول و آسیب پذیری دلار

فرض کنید قصد نقد کردن 100 هزار دلار پول نقد را دارید و میخواهید به صرافی بروید. در این صورت استرس بسیار بالایی خواهید داشت و همواره استرس سرقت و مشکلاتی از این دست را خواهید داشت. اما زمانی که به دنبال نقد کردن تتر هستید، امنیت پول شما در بالاترین حد ممکن خواهد بود. حتی می‌توانید با وسایل نقلیه عمومی به یک صرافی بروید و معامله OTC انجام دهید و نگران سرقت نباشید. چرا که با کیف پول ارز دیجیتال شما نیز جای تتر ها امن است و شما می‌توانید در کیف پول دیگر به سادگی آن را بالا بیاورید.

درآمد با تتر | سرمایه گذاری تتر

دلار کاغذی علاوه بر ریسک نگهداری که دارد، سرمایه گذاری ساده ای نیز نخواهد داشت و نیاز به حساب های بین المللی و همچنین احراز هویت و … دارد. اما با استفاده از تتر شرایط کاملا متفاوت است و درآمد ماهیانه شما نیز بیشتر است. با خرید آنی تتر می‌توانید از استیکینگ و دریافت سود ماهانه آن در صرافی‌های معتبر لذت ببرید. به همین دلیل است که دیگر کسی پرسش “طلا بخرم یا تتر” را مطرح نمی‌کند، چرا که می‌دانید سرمایه گذاری روی تتر کاملا مولد است.

نوسان تکنیکالی شاخص تتر

شاید داخل اینترنت مقالات “چرا قیمت تتر از دلار کمتره” را مشاهده کرده باشید. برخی مواقع خاص قیمت دلار از تتر کمتر است و این موضوع به دلیل بازار کریپتو کارنسی است. به همین دلیل است که سرمایه گذاران روی تتر می‌توانند از شاخص  USDT Dominance استفاده کنند و زمان هایی که قیمت تتر کمتر از دلار است از فرصت آربیتراژ استفاده کنند و سود خوبی به دست آورند. اما نمودار دلار به ریال غیر قابل تبدیل است و چنین فرصتی در اختیار شما قرار نمیدهد.

خرید و فروش 24 ساعته و سریع

اگر بخواهیم یک مزیت برای تتر بیان کنیم، خرید در لحظه و آسان آن می‌‌باشد. فرض کنید که برای یک موقعیت خاص نیاز به دلار دارید و روند قیمتی آن نیز صعودی است. اگر بخواهید دلار فیزیکی تهیه کنید باید در ساعات اداری به چند صرافی مراجعه کنید و ارز مورد نیاز خود را تهیه نمایید. اما در صرافی های ایرانی تتر در لحظه قابل تبدیل است و می‌تواند به تومان و یا بالعکس تبدیل شود.

مالیات بر روی خرید و فروش دلار

معمولا سرمایه گذاران افراد حسابگر و دقیقی می‌باشند و قبل از خرید و فروش کارمزد معاملاتی و همچنین مالیات آن را محاسبه می‌کنند. کسانی که حجم بیش از 1000 دلار خریداری می‌کنند، شامل قوانین مالیاتی می‌شوند. هر چه میزان خرید و فروش دلار در سامانه های رسمی افزایش پیدا کند، میزان مالیات پرداختی شما نیز افزایش پیدا می‌کند. اما تتر هیچگونه مالیاتی ندارد و تنها پولی که شما باید پرداخت کنید، کارمزد جابه‌جایی آن است که به نسبت حواله دلار فیزیکی بسیار کمتر است.

دلار کاغذی تاثیر و پذیری از قوانین دولت

اگر شما صد دلار دارید و قصد فروش آن را دارید، نگران نباشید و در هر صرافی رسمی و غیر سمی می‌توانید آن را به فروش برسانید. اما اگر حجم قابل توجه دلار دارید فروش آن به تصمیمات دولت نیز بستگی دارد. دقت کنید که دلار کاغذی و یا دلار بانکی تحت کامل قوانین بانکی است، اما تتر به دلیل عدم رهگیری از قوانین دولتی پیروی نمی‌کند.