طبق جدیدترین اخبار ارز دیجیتال، صرافی رمزارز KuCoin شروع به ارائه مالکیت و راه‌اندازی مجموعه NFT کرد. این اقدام با تراشه‌های آبی از طریق صندوق قابل معامله در بورس انجام می‌شود. محصول جدید که صرافی KuCoin ادعا می‌کند جزء اولین‌ها در صنعت است، پنج ETF NFT را ارائه می‌دهد تا سرمایه‌گذاران خرده فروشی به راحتی وارد شوند. علیرغم شکست NFT تراشه‌های آبی در بازار کریپتو، NFTهای مجموعه Bored Ape Yacht Club همچنان حداقل 144000 دلار فروخته می‌شوند. در حالی که پایین‌ترین قیمت یک مجموعه مهم دیگر CryptoPunks 115721 دلار است.

ETFهای NFT با همکاری Fracton Protocol، یک شرکت متخصص در تقسیم NFTها به توکن‌های قابل تعویض ERC20، ارائه می‌شوند. توکن‌های موجود در صندوق‌های قابل معامله در بورس، کسری مالکیت 1/1000000 را برای مجموعه‌های مختلف NFT نشان می‌دهند. توکنی که نشان دهنده مالکیت کسری توکن Bored Ape Yacht Club است hiBAYC خواهد بود. در همان زمان، چهار ETF باقیمانده حاوی توکن‌های hiPUNKS، hiSAND33، hiKODA و hiENS4 هستند. مجموعه hiPunks در 2 آگوست 2022 فهرست می‌شود. در حالی که مجموعه‌های دیگر برای عرضه در آینده برنامه‌ریزی شده‌اند. سرمایه‌گذاران می‌توانند ETFها را در استیبل‌کوین USDT بدون راه‌اندازی کیف‌پول ETH معامله کنند.

راه‌اندازی NFT در ETF KuCoin

کوکوین اولین شرکتی نیست که اقدام به را‌ه‌اندازی مجموعه NFT می‌کند. شرکت فین‌تک Defiance راه‌اندازی بازار مشابهی را در دسامبر 2021 اعلام کرد. فقط این بار، ETF سبدی از شرکت‌هایی را که قبلاً در آرزوی ورود به بخش NFT و متاورس بودند، ردیابی کرد.

پیشروی کوکوین در زمستان کریپتو

در ادامه را‌ه‌اندازی مجموعه NFT، اخیراً مدیرعامل KuCoin مجبور شد در مورد شایعات احتمالی ورشکستگی پیرامون صرافی که ابتدا توسط 0tteroooo منتشر شد، صحبت کند. هک انجام شده درمورد از بین رفتن TerraUSD بوده است. KuCoin همچنین قرار گرفتن در معرض صندوق تامینی شکست خورده Three Arrows Capital و Babel Finance، یک وام دهنده ارزهای دیجیتال را رد کرد. در حالی که صرافی Crypto.com ،Coinbase و سایرین نیروی کار خود را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند، KuCoin دو هفته پیش اعلام کرد که تا 300 کارمند جدید را در نقش‌های، بازاریابی، طراحی و فناوری استخدام خواهد کرد.

آیا راه‌اندازی مجموعه NFT در صرافی کوکوین دلایل دیگری هم دارد؟

منبع: beincrypto.com