پروتکل Chainlink پس از ارتقا اتریوم به اثبات سهام، از فورک‌های PoW اتریوم پشتیبانی نخواهد کرد.

پروتکل Chainlink در صدد است خود را با تصمیم بنیاد اتریوم و جامعه آن هماهنگ ‌کند. بنابراین، نسخه‌های فورک شده بلاک‌چین اتریوم (ETH) که شامل فورک‌های PoW است، پس از ادغام، دیگر توسط پروتکل Chainlink (LINK) پشتیبانی نمی‌شوند.

در یک اعلامیه رسمی، پروتکل Chainlink اعلام کرد که خدمات آن پس از ادغام مورد انتظار در بلاک‌چین اتریوم باقی خواهد ماند. ادغام بلاک‌چین اتریوم در سپتامبر 2022 قرار است صورت بگیرد که شبکه اصلی خود را با زنجیره بیکن ادغام می‌کند. این کار تمام عملیات اتریوم را از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) منتقل می‌کند.

پیش از این نیز قرار بود ادغام در اواسط سال 2021 صورت گیرد که به سپتامبر 2022 منتقل شد. اگر طبق جدول زمانی توسعه‌دهندگان پیش برود، در فاز 1 انتقال تاریخچه تراکنش‌های اکوسیستم و قراردادهای هوشمند در شبکه PoS را آغاز خواهد کرد.

این انتقال بر تمام قراردادهای هوشمند در بلاک‌چین اتریوم تأثیر می‌گذارد که در سه ماهه اول سال 2022 به 1.45 میلیون رسید. نقش Chainlink در ارائه خدمات قرارداد هوشمند هیبریدی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

بنابراین، Chainlink در آخرین اطلاعیه از کاربران خود خواسته است تا عملیات قرارداد هوشمند خود را بر این اساس آماده کنند تا از حوادث ناگوار بعدی در حین و پس از اجرای PoS جلوگیری کنند.

ادغام اتریم

ادغام اتریوم یک نقطه عطف مهم در صنعت کریپتو است. انتقال از PoW به PoS به عنوان راه‌حلی برای پایداری، مقیاس‌پذیری و تمرکززدایی پیشرفته، یک نقطه بحث‌برانگیز در جامعه بوده است.

طبق وب سایت رسمی اتریوم، مصرف انرژی این شبکه پس از کار بر روی PoS تا 99.5 درصد کاهش خواهد یافت. قبلاً کل مصرف انرژی اتریوم با مصرف کل کشور هلند برابری می‌کرد.

با این حال، منتقدان چنین سوئیچ پروتکلی می‌گویند که PoS امنیت کمتری دارد و بیشتر در معرض نقض‌های امنیتی است.

به نظر شما فورک‌های PoW اتریوم و ارتقای بلاک‌چین اتریوم طبق برنامه پیش خواهد رفت؟

منبع: cointelegraph.com