FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

صرافی ارز دیجیتال کوین‌بیس در طی یک طرح بازسازی، ۹۵۰ کارمند خود را برای کاهش هزینه‌های عملیاتی در این بازار نزولی، اخراج کرد.

صرافی بزرگ رمزارز کوین‌بیس سال 2023 را با اخراج‌های بیشتر آغاز می‌کند و 20 درصد دیگر از کارکنان خود را در دومین موج بزرگ اخراج‌ها، برکنار می‌کند.

برایان آرمسترانگ، مدیر عامل کوین‌بیس، در 10 ژانویه رسما اعلام کرد که کوین‌بیس 950 کارمند خود را اخراج می‌کند. او دلیل این اخراج را، کاهش حدود 25 درصدی هزینه‌های عملیاتی شرکت در بحبوحه زمستان جاری ارزهای دیجیتال عنوان کرد.

آرمسترانگ تاکید کرد که کوین‌بیس سرمایه‌ خوبی دارد، اما این شرکت برای حفظ «بازده عملیاتی مناسب»، مجبور به اخراج کارمندان خود شده است. به دنبال کاهش تعداد کارمندان، کوین‌بیس چندین پروژه را با “احتمال موفقیت کمتر” تعطیل خواهد کرد، بدون اینکه مشخص کند چه پروژه‌هایی دقیقاً خاتمه خواهند یافت.

آرمسترانگ با اشاره به افزایش قوانین نظارتی و فرصت‌های Coinbase به دلیل شکست FTX اظهار داشت: «در واقع، من معتقدم رویدادهای اخیر در نهایت به نفع Coinbase خواهد بود.»

 او افزود:

«اما برای به ثمر نشستن این تغییرات به زمان نیاز داریم و باید مطمئن شویم که کارایی عملیاتی مناسبی در این رکود بازار کریپتو داریم و ار فرصتها استفاده کنیم.»

به عنوان بخشی از طرح بازسازی برای کاهش هزینه‌های عملیاتی، کوین بیس انتظار دارد حدود 149 تا 163 میلیون دلار هزینه کند که شامل 58 تا 68 میلیون دلار هزینه نقدی مربوط به اخراج کارمندان و سایر مزایای پایان کار است. شرکت انتظار دارد اجرای طرح تا سه ماهه دوم سال 2023 به طور قابل ملاحظه‌ای کامل شود.

البته آخرین اخراج‌ها ماه‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که کوین‌بیس ابتدا در ژوئن ۲۰۲۲ تعداد کارکنان خود را ۱۸ درصد کاهش داد و آرمسترانگ به شروع رکود اقتصادی اشاره کرد.

منبع: cointelegraph