FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

ارز دیجیتال الروند (Elrond) در سال ۲۰۱۹ میلادی پا به عرصه ارزهای دیجیتال گذاشت. الروند خود را به‌ عنوان یک پلتفرم بلاکچین مقیاس‌پذیر، سریع و ایمن برای استفاده شرکت‌ها و نوعی اقتصاد جدید اینترنتی معرفی کرد.

الروند ادعا می‌کند که مشکل مقیاس‌پذیری را با بهبود ۱۰۰۰ برابری سرعت، مقیاس و هزینه شبکه بلاکچین حل کرده و تجربه کاربری را ارتقا می‌بخشد. طبق گزارشات، بستر اجرای قراردادهای هوشمند آن، توانایی انجام ۱۵ هزار تراکنش در ثانیه و کارمزد تراکنش یک هزارم دلار را برخوردار است.

بنیان‌گذاران ارز دیجیتال Elrond

الروند در اواخر ۲۰۱۷ توسط بنیامین و لوسیان مینکو و لوسیان تودئا بنیان‌گذاری شد. قبل از الروند، برادران مینکو، صندوق سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال MetaChain Capital را بنا نهاده بودند. تودئا نیز بنیان‌گذار و مدیرعامل Soft32 می‌باشد که این سایت، کاربرد اساسی در زمینه بررسی و دانلود نرم‌افزار دارد. تودئا همچنین در شرکت  mobilPay (یک برنامه پرداخت تلفن همراه) نیز شراکت دارد.

از ژوئن ۲۰۲۱، تیم الروند شامل ۲۷ توسعه ‌دهنده، طراح و مهندس از اینتل، مایکروسافت، ITNT و Soft32 است. همچنین ۷ مشاور از شرکت‌های معروف مانند گوگل، ناسا و اتریوم و کارشناسان دانشگاه جورج میسون (GMU) و دانشگاه ایلینویز (UI) هم در این پروژه همکاری کرده و راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌کنند.  

الروند چگونه کار می‌کند؟

الروند با استفاده از یک تکنیک مقیاس‌گذاری با نام Adaptive State Sharding در حال افزایش توان عملیاتی یا کل معاملات شبکه در هر ثانیه است. الروند همچنین یک رویکرد جدید جهت اجماع با نام اثبات سهام ایمن یا SPoS (Secure Proof of Stake) ارائه می‌کند.

برای درک کامل الروند، بایستی این دو تکنولوژی را فهمیده و تفاوت آن با سیستم‌های فعلی را توضیح داد.

Adaptive State Sharding یا شاردینگ حالت انطباقی

در شبکه بلاکچین سه نوع شاردینگ وجود دارد که به بیان این سه نوع خواهیم پرداخت:

  • شاردینگ حالت: تاریخچه کل شبکه به بخش‌هایی تقسیم می‌شود که آنها را با نام شارد می‌شناسیم. هر شارد تاریخچه و اطلاعات خود را داشته و نودها تنها نیاز است سابقه شاردی که در آن قرار دارند را نگهداری کنند؛ بنابراین به طور چشمگیر میزان ظرفیت مورد نیاز آنها جهت ذخیره‌سازی کاهش می‌یابد.
  • شاردینگ تراکنش: تراکنش‌ها بر اساس معیارهایی مانند آدرس فرستنده به شاردها تقسیم می‌شوند و هر شارد به طور موازی با سایر شاردها تراکنش‌ها را پردازش می‌کند. در اینجا هر نود یک رکورد از وضعیت کل شبکه نگهداری می‌کند.
  • شاردینگ شبکه: نحوه دسته‌بندی نودها درون شاردها را کنترل کرده و می‌تواند ارتباطات را بهینه‌سازی کند، چرا که ارسال پیام به نودهای یک شارد به مراتب سریع‌تر از کل شبکه انجام می‌شود.

اثبات سهام ایمن (SPoS)

رویکرد الروند به اجماع،SPoS  است. این رویکرد، ضایعات و باگ‌های محاسباتی اثبات کار (PoW) را از بین می‌برد. پروتکل اجماع الروند امنیت خود را در سطوح بالایی حفظ می‌کند و این امر را بواسطه نمونه‌گیری تصادفی از گروه اجماع و جابجایی تصادفی نودها به دیگر شاردها جهت جلوگیری از تبانی، انجام می‌دهد.

ارز دیجیتال الروند

ویژگی‌های منحصربفرد الروند چیست؟

چیزی که شبکه بلاکچین ارز دیجیتال الروند را از سایر بلاکچین‌های خرد شده متمایز می‌کند، پیاده‌سازی شاردینگ حالت تطبیقی (Adaptive  State Sharding)  است.

شاردینگ حالت انطباقی با بهبود ارتباطات درون شاردها و افزایش عملکرد و کارایی شبکه، راه‌حلی را برای مقیاس‌پذیری ارائه کرده است که این کار را با ترکیب هر سه نوع شاردینگ انجام می‌دهد. جهت دست‌یابی به این هدف، شبکه الروند بر روی ۲۱۶۹ نود اعتبارسنج اجرا می‌شود که به ۴ شارد تقسیم می‌شوند: سه شارد اجرایی که قابلیت انجام ۵۴۰۰ تراکنش در ثانیه دارند و یک شارد هماهنگ کننده با نام Metachain. زمانی که حجم تقاضای موجود در شبکه بیش از حد توان باشد، به تعداد شاردها اضافه می‌گردد. در تست‌های انجام شده، ۲۶۳ هزار تراکنش در ثانیه با ۱۵۰۰ نود از ۲۹ کشور در ۵۰ شارد انجام گرديد.

مزایا و معایب الروند

هیچ ارز دیجیتالی بی‌عیب و یا بدون مزایا نیست و دقیقا همین موارد است که آنها را از دیگر ارزهای دیجیتال متمایز می‌کند. مزایا و معایب الروند به شرح زیر خلاصه می‌گردد:

مزایای الروند

  • از آنجایی که ارز دیجیتال الروند از پروتکل اجتماع اثبات سهام  (POS) در شبکه خود استفاده می‌کند، به همین دلیل امنیت بسیار بالایی دارد.
  • کاربرانی که در زمینه توسعه و نوشتن قراردادهای هوشمند شبکه الروند فعالیت داشته باشند، ۳۰ درصد پاداش را به صورت توکن الروند دریافت می‌نمایند.
  • شبکه الروند سرعت بالایی را در پردازش تراکنش‌ها و مقیاس پذیری مطلوبی را به کاربران خود ارائه می‌دهد.
  • کارمزد کمی که در طی معاملات الروند وجود دارد، موجب افزایش تعداد معاملات آن شده است.
  • اطلاعات مربوط به معاملات قبلی در نودها ذخیره شده و بلافاصله پس از اضافه شدن اطلاعات جدید، نودها بروزرسانی می‌شوند.
  • اطلاعات موجود در نودها غیرقابل تغییر هستند
  • شبکه الروند از سه زبان برنامه‌نویسی متفاوت پشتیبانی به عمل آورده است.

معایب الروند

در حال حاضر تنها عیبی که درباره الروند بتوان به آن اشاره کرد، عدم امکان مشارکت و شبکه‌سازی آن است که البته، چندان مسئله مورد توجهی به شمار نمی‌آید.

الروند

تفاوت بین اتریوم ۲.۰ و الروند

یکی از مسائل مهمی که برخی از شبکه‌های بزرگ بلاکچینی با آن مواجه هستند، مسئله مقیاس‌پذیری و توان عملیاتی بوده که بر همین اساس شبکه اتریوم قصد دارد که دقیقاً مانند الروند، بر اساس مکانیسم اثبات سهام (PoS) و مکانیسم شاردینگ (sharding) طراحی شود. اما هر مقداری که در این زمینه تلاشی صورت گیرد، با این وجود تفاوت‌هایی بین این دو خواهد بود که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

ساختار فنی

بر خلاف اتریوم ۲.۰، الروند از ساختار پیچیدگی کمتری برای فرایند استیکینگ یا سپرده‌گذاری برخودار است. این ساختار به شکلی است که در پایان هر دوره، ۸۰ مورد از تمام اعتبار‌سنج‌ها در هر شارد به طور تصادفی در یک شارد متفاوت و در لیست انتظار قرار می‌گیرند. این فرایند از حملات تخریبی و همچنین خرابی‌های احتمالی شبکه در فرآیند همگام‌سازی داده‌ها جلوگیری می‌کند.

کارمزد تراکنش

اگر علاقه‌مند به اخبار ارز دیجیتال باشید، باید متوجه این باشید که اتریوم، با عبور از بالاترین قیمت کارمزد تراکنش‌ها در شبکه بلاکچین، رکورد‌ دار بیشترین قیمت کارمزد می‌باشد. در حالی که کارمزد معاملات ارز الروند جزو ارزان‌ترین کارمزدهای موجود در بازار ارزهای دیجیتال است.

سرعت تراکنش

زمانی که سرعت تراکنش‌ اتریوم و الروند را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه سرعت بالای تراکنش‌های الروند به نسبت اتریوم می‌شویم. به طور دقیق در شبکه الروند تا میزان ۲۶۳ هزار تراکنش در هر ثانیه قابل وقوع است؛ در حالی که اتریوم در هر ثانیه قادر به پشتیبانی ۱۰۰ هزار تراکنش می‌باشد که کمتر از نصف مقدار تراکنش‌های الروند به شمار می‌رود.

پذیرش عمومی

شاید بتوان گفت که تا بدین جا برتری خاصی برای ارز دیجیتال الروند حس شد، اما در یکی از مسائل اصلی که لازمه پیشرفت این ارزها به شمار می‌رود، باید بگوییم که ارز دیجیتال اتریوم به نسبت الروند، ارز شناخته شده‌تری بوده که قدمت بیشتری دارد. یعنی با توجه به قدیمی بودن اتریوم و شناخت بیشتر آن توسط عموم کاربران، به همین علت اتریوم به عنوان دومین ارز قابل معامله بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود که تعداد کاربران بیشتری به آن اعتماد کرده و در آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

نقشه راه پروژه الروند

توسعه‌دهندگان الروند قصد دارند که با ارائه ویژگی‌ها و نوآوری‌های منحصربفرد تحت شبکه این ارز دیجیتال، به ارائه مقیاس‌پذیرترین، سریع‌ترین و ایمن‌ترین پلتفرم بلاکچین برای برنامه‌های کاربردی در دنیای واقعی کمک کنند. از دستاوردهایی که الروند در مسیر خود برای دست‌یابی به آنها تلاش کرده و همچنان در حال تلاش برای دست‌یابی به آنهاست؛ شامل موارد زیر می‌شود:

  • اولین معماری شبکه بلاکچینی که از شاردینگ پشتیبانی می‌کند.
  • این شبکه امکان پردازش ۱۵۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه را بدست آورد که این مسئله موجب می‌شود تا شبکه بیش از ۱۰۰هزار تراکنش در هر ثانیه مقیاس پذیرتر گردد. 
  • راه‌اندازی اپلیکیشن مایار برای امکان خرید، ذخیره‌سازی، کسب درآمد و پرداخت الروند، بیت‌کوین، اتریوم و  BNB
  • امکان اجرای قراردادهای هوشمند در بستر شبکه الروند
  • بسترسازی لازم برای استیکینگ کردن رمز ارز EGLD

نقشه راه پروژه الروند در سال ۲۰۲۲

  • اجرای فرآیندهای حاکمیت درون زنجیره‌ای
  • بهره‌بردازی از فاز چهارم استیکنیگ یا سپرده‌گذاری
  • معرفی بازار NFTدر بستر الروند
  • راه‌اندازی نسخه دوم اپلیکیشن مایار
  • پروژه‌های DAO با قابلیت چند امضایی بودن
  • یکپارچه سازی پرداخت‌های وب ۳
  • راه‌اندازی الروند سوپرویو به عنوان یک برنامه تشویقی استخراج نقدینگی ۱.۲۹ میلیارد دلاری
  • راه‌اندازی الروند گیمیفای
  • دیفای ۲.۰
  • کشت سود تجاری (Merchant Yield)

انواع کیف پول‌های ارز دیجیتال EGLD

از بهترین کیف پول‌هایی ارز دیجیتال که بتوان برای ذخیره‌سازی ارزهای دیجیتال الروند از آن استفاده کرد شامل موارد زیر می‌باشد:

کیف پول مایار (Maiar Wallet): این کیف پول به عنوان کیف پول رسمی ارز الروند شناخته می‌شود که در شبکه این ارز بستر‌سازی شده است.

کیف پول الروند وب (Elrond Web Wallet): یکی دیگر از کیف پول‌های رسمی و اختصاصی شبکه بلاکچین ارز دیجیتال الروند با نام الروند وب مطرح است که می‌توانید از آنها برای نگهداری الروندهای خود استفاده کنید.

تراست والت (Trust Wallet): کیف پول تراست والت از محبوب‌ترین کیف پول‌های رسمی شناخته شده است که بسیاری از کاربران ارزهای خود را در آن ذخیره می‌کنند. علت این قضیه پشتیبانی کیف پول تراست والت از اکثر ارزهای دیجیتال بوده که ارز دیجیتال الروند هم شامل این قضیه می‌باشد و شما قادرید ارزهای الروند خود را در آن نگهداری کنید.

کیف پول سخت‌افزاری لجر (Ledger Wallet): اگر امنیت ارزهایتان بسیار دارای اهمیت است؛ می‌توانید از انواع سخت‌افزاری کیف پول‌های ارز دیجیتال استفاده نمایید. یکی از بهترین انواع این مدل کیف پول‌ها کیف پول سخت‌افزاری لجر می‌باشد.

کیف پول فرانتیر (Frontier Wallet): از بهترین کیف پول‌هایی که به تازگی پشتیبانی ارز دیجیتال الروند را آغاز کرده است؛ کیف پول فرانتیر می‌باشد.

کیف پول ارز الروند

انواع روش‌های خریدن ارز دیجیتال EGLD  

روش‌های اصلی خرید ارز دیجیتال EGLD به دو روش کلی تقسیم می‌گردد:

خریدن ارز دیجیتال EGLD از افراد فروشنده و یا سایت‌های واسطه

به حتم یکی از روش‌های جاری برای خرید ارز دیجیتال الروند خریدن آن از طریق یک فروشنده آزاد است که البته به هیچ وجه توصیه نمی‌شود؛ چرا که صحت اعتبار و کلاه‌برداری نبودن آن امری نامشخص می‌باشد که باید به صورت حضوری این مسئله را مورد بررسی قرار دهید.

همچنین خرید ارز الروند از طریق سایت‌های مختلفی که چندان شناخته شده نیستند، امری بسیار خطرناک است که می‌تواند دارایی‌های ارز دیجیتال و حتی حریم خصوصی شما را به خطر اندازد؛ به همین علت باید در انجام این روش‌های خرید، از دقت کافی بهره‌مند باشید.

خریدن ارز دیجیتال EGLD از طریق صرافی‌های معتبر

اما روش اصلی خرید ارزهای دیجیتال از هر نوع آن، از طریق صرافی‌های معتبر اتفاق می‌افتد که شما با ثبت نام در صرافی، سفارش خرید ارز دیجیتال مد نظر خود را ثبت می‌نمایید.

چگونه ارز دیجیتال EGLD را از صرافی بایننس بخریم؟  

از آنجایی که کشور ما تحت تاثیر تحریم‌های بین المللی قرار گرفته است، امکان خرید ارزهای دیجیتال مختلف به ویژه ارز دیجیتال EGLD از طریق حساب‌های بانکی داخل کشور و همچنین ارزهای فیاتی همچون ریال وجود ندارد. اما این پایان راه نیست؛ چرا که در چنین شرایطی می‌توان از صرافی بایننس کمک گرفت. برای اینکار ابتدا باید از یک صرافی داخلی مقداری توکن را خریداری کرده و سپس توکن را به صرافی بایننس انتقال دهید؛ بعد از انجام این مراحل می‌توانید وارد معامله شده و ارز مورد نظر خود را خریداری نمایید.

وضعیت فعلی بازار الروند

در حال حاضر که ارز دیجیتال الروند را به شما معرفی می‌کنیم، این ارز دیجیتال با ارزش بازار ۱.۰۵ میلیارد دلار، در رتبه ۴۷ بازار ارزهای دیجیتال قرار داشته و سهم ۰.۰۹ درصدی از ارزش کل بازار را در اختیار دارد. هر واحد از الروند در این لحظه با قیمت ۴۲.۸۲ دلار معامله شده و حجم مبادلات روزانه آن به ۳۴.۵۴ میلیون دلار می‌رسد. جالب است بدانید که بالاترین قیمت این ارز در تاریخ دوم آذر ماه ۱۴۰۰ معادل ۵۴۲.۸۰ دلار ثبت شد که در حال حاضر حدود ۹۲ درصد پایین‌تر از قیمت آن تاریخ خود قرار دارد.

پیش بینی قیمت الروند

آینده ارز egld

در وب‌سایت PricePrediction.Net ، پیش‌بینی‌ قیمت آینده ارز egld با تحلیل فنی عمیق به کمک هوش مصنوعی بر روی داده‌های قیمتی گذشته الروند انجام ‌شده است. در این پلتفرم، داده‌های ‌تاریخی egld جمع‌آوری ‌شده است که شامل پارامترهای متعددی مانند قیمت گذشته، بازار الروند، حجم الروند و چند پارامتر دیگر می‌باشد. به‌ طورکلی با بررسی این پیش‌بینی‌ها متوجه می‌شویم که آینده ارز egld می‌‌‌تواند دارای وضعیتی امیدوارکننده باشد. در ادامه قیمت‌های پیش‌بینی‌شده برای این ارز دیجیتال را در سال‌های ‌۲۰۲۳ تا ۲۰۲۶ را با هم بررسی می‌‌‌کنیم.

پیش‌بینی قیمت الروند از ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۶

اگر وضعیت قیمت ارز دیجیتال الروند برای شما از اهمیت خاصی برخوردار باشد، پیش‌بینی‌ قیمت آن برای سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۶ را می‌توانید در موارد زیر مشاهده کنید:

پیش‌بینی قیمت الروند در سال ۲۰۲۳

طبق پیش‌بینی‌های کارشناسان ارز دیجیتال، قیمت ارز الروند در سال ۲۰۲۳میلادی تا حداکثر ۲۴۸.۴۹ دلار بالا می‌رود و حداقل قیمت آن ۲۰۷.۳۸ دلار خواهد بود. به همین ترتیب میانگین قیمت Elrond در سال ۲۰۲۳، ۲۳۰.۶۹ دلار برآورد می‌شود.

پیش‌بینی قیمت الروند در سال ۲۰۲۴

این احتمال وجود دارد که در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال ۲۰۲۳ شاهد اصلاح جزئی در الروند باشیم. طبق پیش‌بینی کارشناسان حداقل قیمت  Elrond در سال ۲۰۲۴ به ۱۹۲.۶۴ دلار، حداکثر قیمت به ۲۸۵.۴۴ دلار و متوسط ​​قیمت ۲۲۴.۸۱ دلار خواهد رسید.

پیش‌بینی قیمت الروند در سال ۲۰۲۵

با توجه به اینکه ارز دیجیتال الروند به پیشرفت خود ادامه داده و ارزش بازار قابل‌توجهی را طبق پیش‌بینی‌ها بدست خواهد آورد، ابتکارات بنیادین این شبکه بلاکچین با تمرکز بر آموزش، توسعه و نوآوری می‌تواند قیمت ارز دیجیتال الروند را در سال ۲۰۲۵ به حداکثر قیمت ۳۲۶.۷۴ دلار برساند.

پیش‌بینی قیمت الروند در سال ۲۰۲۶

اگر روند بازار کریپتو مساعد باشد، EGLD قرار است که عملکرد فوق‌العاده‌ای را از خود نشان داده و به اوج قیمتی خود برسد. اگرچه ممکن است در سال ۲۰۲۶ نسبت به سال ۲۰۲۵ اصلاح جزئی وجود داشته باشد، اما طبق پیش‌بینی انجام شده قیمت ارز دیجیتال الروند، با پشتوانه قراردادهای هوشمند قوی می‌تواند به راحتی تا پایان سال ۲۰۲۶ میلادی به قیمت ۳۰۸.۵۲ دلار برسد.

برنامه‌های آینده برای الروند   

پروژه الروند با پروتکل شاردینگ و اثبات سهام به موضوع مقیاس‌پذیری بلاکچین و میزان سرعت تراکنش‌ها بسیار کمک کرده است. در حاضر این فناوری دست از کار نکشیده و قصد راه‌اندازی مکانیسم آنچین را دارد که به مشارکت کنندگان خود حق رای داده تا بر مسیر حرکت آن تاثیرگذار باشند. این پروژه دارای یک تیم بسیار قوی و شرکای معتبری است که همین امر موجب می‌شود تا متخصصان این حوزه پیش‌بینی‌های مثبتی جهت پیشرفت و توسعه الروند داشته باشند.