FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

فضای وب 3 به سرعت درحال تسخیر دنیای رمزنگاری است و به زودی می‌تواند به بخشی از صنعت سنتی مخابرات نیز تبدیل شود. طبق آخرین گزارش صنعت DappRadar، پلتفرم‌های وب 3 و برنامه‌های مبتنی بر بلاک چین کیف پول‌های فعال منحصر به فردتری را در سال 2022 جذب کردند که از 1.58 میلیون در سال 2021 به 2.37 میلیون افزایش یافت.

این رشد سریع در محبوبیت پلتفرم‌های مبتنی بر بلاک چین نیز قرار است وارد صنعت مخابرات شود، زیرا شرکت‌ها در حال حاضر روی پروژه‌های نوآورانه کار می‌کنند.

مزایای سرویس مخابراتی Web3 چیست؟

یکی از چالش‌های اصلی ارائه‌دهندگان خدمات مخابراتی، مدیریت هزینه‌ها و دستیابی به مخاطبان در کشورهایی است که جمعیت اصلی آن محروم از خدمات مخابراتی هستند. ارائه خدمات ارتباطی به این مناطق از جهان مهم است، اما دستیابی به آن دشوار است.

اینجاست که فناوری بلاک چین و پلتفرم Web3 به هم پیوسته می‌توانند راه‌حل‌های معناداری را به ارمغان بیاورند. شرکت‌ها در حال حاضر روی استفاده از پیشنهادات شبکه غیرمتمرکز بلاک چین برای ارائه خدمات جدید به مشتریان مخابراتی کار می‌کنند. از کاهش هزینه‌های سرویس‌های داده تلفن همراه گرفته تا تسهیل نقل و انتقال پول موبایلی با توکن‌های ارز دیجیتال امکانپذیر خواهد شد. فناوری بلاک چین این پتانسیل را دارد که مجموعه محصولاتی را که شرکت‌های مخابراتی می‌توانند به کاربران ارائه دهند، تغییر دهد.

بلاک چین‌ها همچنین می‌توانند برای ایجاد سیستم‌های هویت دیجیتال استفاده شوند که به افراد امکان می‌دهد به داده‌های تلفن همراه و خدمات مخابراتی بدون نیاز به اشکال سنتی شناسایی مانند گذرنامه یا گواهینامه رانندگی دسترسی داشته باشند، که می‌تواند برای افراد در جوامع محروم به سختی بدست آید. نه تنها این، به لطف قراردادهای هوشمند، مخابرات می‌تواند یک سیستم شناسایی و مستندسازی ایجاد کند که نیازی به حضور مشتریان در دفتر برای امضای انبوه کاغذبازی ندارد.

منبع: cointelegraph