FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

متا، شرکت مادر پلتفرم‌هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام، در تاریخ 9 نوامبر اعلام کرد که در بزرگترین تعدیل نیرو در تاریخ متا، 11000 کارمند خود را اخراج خواهد کرد. طبق گزارش‌ها این شرکت اخیرا با چالش‌های اقتصادی قابل توجهی روبرو بوده و همچنین هزینه زیادی را در زمینه Metaverse سرمایه‌گذاری کرده است.

همچنین لازم به ذکر است که متا تنها شرکتی نیست که کارکنان خود را اخراج می‌کند. اخیراً به دلیل افزایش تورم و نرخ بهره و همچنین ترس از رکود اقتصادی، شرکت‌های بزرگ در حوزه فناوری نیز تعدیل نیرو انجام دادند.

تعدیل نیرو در شرکت متا

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در یک پست وبلاگی نوشت:

«امروز ما یکی از دشوارترین تصمیمات و تغییرات در تاریخ شرکت را با شما به اشتراک می گذاریم. ما تصمیم گرفته‌ایم که تعداد تیم شرکت را 13٪ کاهش دهیم و تقریبا 11000 کارمند با استعداد را اخراج کنیم. این اخراج‌ها بر بسیاری از مشاغل شرکت تأثیر می‌گذارد، اما تیم استخدام ما سخت‌ترین ضربه را خواهد خورد زیرا ما قصد داریم در سال آینده تعداد افراد بسیار کمی را استخدام کنیم.»

در ادامه این پست، او همچنین اشاره کرد که متا تا سه ماه اول سال آینده هیچ استخدام جدیدی نخواهد داشت. بر اساس داده‌های کمیسیون بورس ایالات متحده، در ماه سپتامبر، تعداد کارمندان این غول فناوری حدود 87000 نفر تخمین زده شد.

شایان ذکر است که دپارتمان تجاری متا به دلیل تغییرات حریم خصوصی اپل با مشکلات زیادی روبرو بوده و بودجه تبلیغاتی آن نیز کمتر شده است. در عین حال رقبای بزرگی در این فضا مانند تیک تاک نیز بر سر راه متا ایستاده‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد که تمرکز اصلی متا در حوزه Metaverse باشد و این شرکت تاکنون میلیاردها دلار در آینده اینترنت سرمایه‌گذاری کرده که سال‌ها تا پذیرش گسترده فاصله دارد.

ماه گذشته، این شرکت نتایج سه ماهه خود را منتشر کرد که شاهد کاهش درآمد متا برای دومین بار متوالی بود. این غول فناوری در گزارش خود اشاره می‌کند که نسبت به ابتدای سال، سود و درآمد آن به نصف کاهش یافته است. اکنون ارزش بازار این شرکت 250 میلیارد دلار است، در حالی که ارزش آن در سال گذشته به یک تریلیون دلار رسیده بود.

منبع: cnn