FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

قطعاً می‌دانید که لازمه انجام معاملات ارز دیجیتال، عضویت در یک صرافی معتبر است. برای این منظور صرافی‌های بین‌المللی و داخلی زیادی را می‌توان مدنظر قرار داد؛ اما در اینجا ما به دنبال بهترین صرافی‌ها هستیم. منظور از بهترین صرافی، نوعی است که علاوه بر پشتیبانی از بخش عمده ارزهای دیجیتال، از امنیت و کاربرد مناسبی نیز برخوردار ‌باشد. در همین راستا قصد داریم، شما را با یکی از بهترین صرافی‌ها یعنی صرافی OKEx آشنا کنیم؛ پس برای آشنایی بیش‌تر از این صرافی با ما همراه باشید.

معرفی صرافی OKEx برای ایرانیان

صرافی OKEx جزو آن دسته از صرافی‌ها به شمار می‌رود که نه از ابتدا بلکه از مقطعی خاص در بین کاربران ایرانی مورد توجه قرار گرفت. دلیل این اتفاق این بود که صرافی‌های معروف دنیا نظیر بایننس با محدودیت کاربران ایرانی اجازه فعالیت را به آنان ندادند؛ بر همین اساس صرافی معتبر دیگری مثل اوکی اکس مقصد جدید این کاربران شد.

صرافی OKEx یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان می‌باشد که در سال ۲۰۱۳ در چین تأسیس شده است. این صرافی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و… بسیار مناسب بوده و به دلیل دارا بودن امکاناتی مانند معاملات حرفه‌ای، امنیت بالا، قابلیت‌های پیشرفته و ثبات سیستم، مورد توجه بسیاری از کاربران ارز دیجیتال و تجار این زمینه قرار گرفته است.

درباره OKEX چه می‌دانید؟

تیم اوکی اکس چه کسانی هستند؟ و چه کسی آن را تاسیس و اداره می‌کند؟

تیم OKEx شامل یک گروه بزرگ از کارشناسان و توسعه‌دهندگان در زمینه ارزهای دیجیتال است. این شرکت توسط Star Xu تأسیس شده است که یک کارآفرین معروف در زمینه ارزهای دیجیتال می‌باشد.

وی در سال ۲۰۱۳ OKCoin را تأسیس کرد که در آن زمان یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در چین بود. سپس در سال ۲۰۱۷، OKEx را به عنوان یک شرکت جداگانه تأسیس کرد که در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در سطح جهان است.

تیم OKEx شامل توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، کارشناسان امنیتی، کارشناسان مالی، مدیران محصول، مدیران عملیاتی و بسیاری دیگر از سمت‌های مختلف است. تیم OKEx به دلیل تمرکز بر روی کیفیت و امنیت خدمات خود، به عنوان یکی از برترین صرافی‌های ارز دیجیتال شناخته می‌شود.

تیم اوکی اکس چه کسانی هستند؟ و چه کسی آن را تاسیس و اداره می‌کند؟

چرا صرافی اوکی اکس OKEx برای کاربران ایرانی مناسب است؟

اصلی‌ترین دلیلی که بتوان برای مناسب بودن صرافی OKEx در قبال کاربران ایرانی به آن اشاره کرد؛ مرتبط با جایگزینی آن نسبت به صرافی بایننس میباشد که علاوه‌ بر دارا بودن خدمات آن، از محدودیت‌های کمتری نسبت به صرافی بایننس برخوردار است؛ هرچند که وجود حداقل محدودیت‌های آن هم ریسک‌هایی را به همراه دارد.

خدمات و امکاناتی که صرافی OKEx ارائه می‌دهد؟

صرافی OKEx خدمات و امکانات متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌کند که شامل موارد زیر است:

  • به کاربران خود امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف را نظیر بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بسیاری دیگر از موارد مشابه را ارائه می‌کند.
  • کاربران می‌توانند کیف پول دیجیتال را برای مدیریت ارزهای دیجیتال خود در OKEx ایجاد کنند.
  • در این صرافی کاربران می‌توانند سفارشات خود را برای خرید یا فروش ارزهای دیجیتال با قیمت مشخص شده یا به صورت بازار (بدون تعیین قیمت) ثبت کنند.
  • امکانات پیشرفته‌ای مثل سفارشات محدود، سفارشات بازار، ابزارهای تحلیلی و نمودارهای قیمتی برای انجام معاملات در آن وجود دارد.
  • سرعت بالای انتقال داده‌ها در افزایش سرعت معاملات آن بسیار مؤثر بوده و از امکانات مفید OKEx به شمار می‌رود.
  • با استفاده از امکان مبادله مرزی، کاربران ارزهای دیجیتال می‌توانند، ارزهای دیجیتال خود را با دیگر کاربران سراسر جهان معامله کنند.
  • این صرافی پشتیبانی قوی داشته که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به راحتی با تیم پشتیبانی آن تماس گرفته و مشکلات موجود را اطلاع‌رسانی کنند.
  • امنیت بالای این صرافی شرایط امنیتی منحصربه‌فردی را ایجاد نموده است.

با توجه به امکانات و خدمات اشاره شده، به حتم صرافی OKEx یکی از صرافی‌های معتبر و محبوب در بازار ارزهای دیجیتال است که برای کاربران خود، خدمات متنوعی را ارائه می‌کند.

خدمات و امکاناتی که صرافی OKEx ارائه می‌دهد؟

قوانین صرافی OKEx به چه صورتی است؟

هر صرافی برای فعالیت‌های خود قوانین و مقرراتی را وضع می‌کند که در رابطه با صرافی OKEx به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

  • از کاربران خود برای ایجاد حساب کاربری و همچنین در انجام تراکنش‌ها، اطلاعات شناسایی مانند نام، آدرس، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه را دریافت می‌کند.
  • برای جلوگیری از پول‌شویی و فعالیت‌های غیرقانونی، از ابزارهایی مانند تحلیل‌های خودکار و مانیتورینگ تراکنش‌ها استفاده می‌کند.
  • برای حفاظت از اطلاعات کاربران، از رمزنگاری SSL و تکنولوژی رمزنگاری دوعاملی (2FA) استفاده می‌کند.
  • به کاربران خود این اطمینان را می‌دهد که اطلاعات شخصی آنها محفوظ مانده و در امنیت کامل باشد.
  • بر اساس قوانین مالیاتی مربوط به کشورهای مختلف، ممکن است برای فعالیت کاربران در بازار ارزهای دیجیتال، مالیاتی پرداخت گردد.

ارزهای موجود در صرافی OKEX

همانطور که قبل‌تر اشاره شد، این صرافی از ارزهای زیادی پشتیبانی لازم را به عمل آورده است که از بین هزاران ارز دیجیتال پشتیبانی شده در این صرافی، از مشهورترین آنها می‌توان به Bitcoin ،OKB ،TRON ،Solana ،Polkadot Ethereum ،XRP ،Dogecoin و دیگر موارد موجود اشاره نمود. 

ارزهای موجود در صرافی OKEX

کارمزد صرافی اوکی اکس

کارمزد صرافی OKEx برای هر عملیات ممکن است متفاوت باشد؛ یعنی بر اساس نوع عملیات ارز دیجیتال و حجم تراکنش، میزان کارمزد آن می‌تواند متغیر باشد. به عنوان مثال، کارمزد خرید و فروش بیت کوین برای کاربرانی که در طی ماه، کمتر از ۱۰۰ بیت کوین معامله می‌کنند، 0.1٪ است.

در این صرافی کارمزد سپرده و برداشت برای هر ارز دیجیتال متفاوت بوده و بسته به ارز دیجیتال و حجم تراکنش، متغیر است. اما به طور کلی میزان کارمزد معاملات OKEx برای بازارسازان (شامل افراد معمولی و معاملات اسپات) حداکثر ۰.۱ درصد و برای بازارگردان‌ها حداکثر ۰.۱۵ درصد می‌باشد.

ثبت نام با تخفیف کارمزد در okx

صرافی OKEx برای کاربران جدیدی که برای اولین بار در این صرافی ثبت نام نموده‌اند، تخفیف کارمزد ارائه می‌دهد. برای به کارگیری این قابلیت تخفیف، می‌توانید به صفحه ثبت نام OKEx مراجعه نموده و اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد حساب کاربری خود را وارد کنید. سپس، با احراز هویت و تأیید اطلاعات، حساب شما فعال می‌شود.

حال شما می‌توانید با وارد کردن ارز دیجیتال مدنظر خود برای معامله، به تب معاملات رفته و تراکنش‌های خود را انجام دهید. در این مرحله، شما امکان استفاده از تخفیف کارمزد خود را خواهید داشت.

ثبت نام با تخفیف کارمزد در okx

راهنمای چگونگی ثبت نام صرافی اوکی اکس okex

برای آغاز معاملات خود در ابتدا باید در این صرافی حسابی را باز کنید که حاصل ثبت نام در صرافی است.

مراحل ثبت نام به این شکل است:

1. برای ثبت نام در صرافی، می‌بایست در ابتدا وارد وب‌سایت okx به آدرس https://www.okx.com شده و از اینجا فرایند ثبت نام را آغاز کنید.

2. پس از ورود، شما باید وارد صفحه‌ای مشابه به تصویر زیر شوید.

راهنمای چگونگی ثبت نام صرافی اوکی اکس okex

3. در این صفحه، گزینه Sign up را انتخاب نمایید.

4. در صورتی که از قبل‌ حساب کاربری داشته باشید؛ می‌توانید از طریق گزینه Login موجود در منوی بالای صفحه، با وارد کردن اطلاعات حساب، وارد حساب کاربری خود شوید.

5. برای ثبت ‌نام در سایت صرافی، از دو روش استفاده از ایمیل و شماره تلفن همراه می‌توان استفاده نمود که برای کاربران ایرانی بهتر است که از ایمیل استفاده شود.

6. در اینجا اول آدرس ایمیلی را که به آن دسترسی دارید را وارد کنید.

7. سپس یک رمز عبور مناسب متشکل از کاراکترهای بلند، اعداد، حروف و نمادهای مختلف را جهت امنیت حساب انتخاب کرده و در نهایت آن را در جایی امن یادداشت نمایید.

8. با کلیک بر روی لینک Terms of service و Privacy policy statement، در صورت موافقت با شرایط و مقررات صرافی بر روی گزینه Sign up کلیک کنید.

9. حال به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که باید کد تأیید ۶ رقمی از طرف سایت صرافی به آدرس ایمیلی که برای ثبت ‌نام از آن استفاده می‌کنید را وارد کنید تا در اینجا موارد ثبت نام شما به اتمام ‌رسد.

نحوه‌ احراز هویت در صرافی okx

احراز هویت مرحله مهمی است در صرافی‌های معتبر انجام می‌گیرد؛ سیاست تأیید هویت مناسب، به صرافی‌ها کمک می‌کند تا مشتریان خود را شناسایی کرده و به آنها این امکان را می‌دهد تا فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط با کلاهبرداری، پول‌شویی و موارد مشابه را شناسایی کنند. در صرافی okx، تأیید هویت کاربران، شامل مجموعه‌ای از قوانین و مقرراتی است که با استفاده از آنها، محیطی ایمن را برای انجام معاملات فراهم می‌کند.

مراحل احراز هویت در صرافی okx

برای انجام مراحل احراز هویت کافی است موارد زیر را طی کنید:

1.ابتدا توسط منوی بالای صفحه در پنل کاربری خود وارد گزینه Verification شوید.

مراحل احراز هویت در صرافی okx

2.حال با انتخاب گزینه Verify موجود در صفحه به انجام مراحل بعدی تأیید هویتی این سطح اقدام کنید.

مراحل احراز هویت در صرافی okx

3. پس از تأیید سطح یک می‌توانید برای تأیید هویت در سطوح بعدی نیز اقدام کنید.

آموزش خرید و فروش (ترید) در صرافی okx

برای انجام معاملات ارز دیجیتال از طریق صرافی در ابتدا باید مبلغی را به حساب کاربری خود واریز کنید.

آموزش خرید و فروش (ترید) در صرافی okx

1.زمانی که وجهی را واریز کردید، در صفحه مربوطه از طریق قسمت Pair در سمت چپ صفحه، رمز ارزی را که قصد خرید و یا فروش آن را دارید، انتخاب نمایید.

2.در قسمت Order Type نوع سفارش خود را مشخص کنید.

3.حال با تعیین میزان قیمت مدنظر خود، مقدار رمز ارزی را که قصد خرید و فروش آن را دارید را مشخص کنید.

4.در انتها با انتخاب گزینه Buy یا Sell، مرحله خرید و یا فروش خود را تکمیل کنید.

مراحل واریز به صرافی OKEX

برای واریز وجوه خود به صرافی اوکی اکس مراحل زیر را طی کنید:

1.در ابتدا، از طریق منوی بالای صفحه در پنل کاربری خود، گزینه “Assets” را پیدا نموده و از طریق آن گزینه Deposit را انتخاب کنید.

2.در این مرحله به صفحه‌ای مانند تصویر زیر هدایت می‌شوید.

مراحل واریز به صرافی OKEX

3.در کادر مربوط به “Token” می‌توانید نوع ارز دیجیتالی که مایل به واریز آن هستید را انتخاب کنید.

4.توجه داشته باشید که شما تنها می‌توانید نوع خاصی از رمز ارزها را انتخاب کنید.

5.حال باید در کادر  Deposit Address آدرس را کپی کرده و در کیف پول دیجیتالی خود قرار دهید.

6.در این قسمت مرحله تکمیل انتقال وجه صورت می‌گیرد.

مراحل برداشت ارز از صرافی OKEX

بعد از آنکه معاملات خود را انجام دادید ممکن است قصد برداشت ارز خود را داشته باشید که برای این امر می‌بایست مراحل زیر را اجرا کنید:

1.مانند تصویر زیر Withdraw را انتخاب کنید.

مراحل برداشت ارز از صرافی OKEX

2.در کادر نخست، ارزی را که قصد برداشت آن را دارید را پیدا کنید.

3.در کادر “Address” آدرس کیف پولی را که قصد انتقال وجه را به آن دارید؛ با حساسیت لازم وارد کرده و از درستی آن اطمینان حاصل کنید.

4.در قسمت مربوط به “Amount” میزان ارز دیجیتالی که قصد برداشت آن را دارید، درج کنید.

5.با رعایت برداشت سقف مجاز، در آخر هزینه‌ برداشت به شما نمایش داده می‌شود.

6.با انتخاب گزینه Submit مراحل برداشت خود را تکمیل کنید. توجه داشته باشید، در صورتی که سیستم شناسایی دوعاملی 2FA را فعال کرده باشید، در هنگام برداشت وجه از شما خواسته می‌شود که کد تأیید موجود در اپلیکیشن Authenticator را در سایت okx وارد کنید.

محدودیت‌های برداشت روزانه در صرافی OKEX

محدودیت‌های برداشت روزانه در صرافی OKEx بسته به نوع حساب کاربری شما ممکن است متفاوت باشد. در موارد زیر به برخی از محدودیت‌های برداشت روزانه برای انواع حساب کاربری در صرافی OKEx  اشاره می‌کنیم:

حساب کاربری تأیید نشده، محدودیت برداشت روزانه ۲ بیت کوین دارد؛ اما برای حساب کاربری تأیید شده، محدودیت برداشت روزانه بسته به نوع ارز دیجیتال متفاوت است. برای مثال، در مورد بیت کوین، محدودیت برداشت روزانه ۱۰۰ بیت کوین است.

در حساب کاربری VIP، محدودیت برداشت روزانه بر اساس سطح VIP و نوع ارز دیجیتال متفاوت است. سطوح VIP عبارت‌اند از:

سطح VIP ۱ : محدودیت برداشت روزانه ۴۰۰ بیت کوین.

سطح VIP ۲: محدودیت برداشت روزانه ۶۰۰ بیت کوین.

سطح VIP ۳: محدودیت برداشت روزانه ۱۰۰۰ بیت کوین.

سطح VIP ۴: محدودیت برداشت روزانه ۲۰۰۰ بیت کوین.

سطح VIP ۵: محدودیت برداشت روزانه ۵۰۰۰ بیت کوین.

سطح VIP ۶: محدودیت برداشت روزانه ۱۰۰۰۰ بیت کوین.

البته توجه داشته باشید که محدودیت‌های برداشت روزانه در صرافی OKEx بنا بر تغییرات موجود ممکن است که در آینده‌ای نزدیک، تغییر کند. بر اساس سیاست‌های صرافی، ممکن است برای برداشت بیش‌تر، احراز هویت و تأیید اطلاعات اضافی مورد نیاز باشد.

محدودیت‌های برداشت روزانه در صرافی OKEX

بررسی امنیت صرافی OKEx

امنیت هر صرافی از نکات کلیدی آن برای فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال است. بر همین اساس، صرافی OKEx با به کارگیری موارد کاربردی خود، این امنیت را فراهم ساخته است. برای مثال صرافی OKEx از تکنولوژی‌های امنیتی پیشرفته‌ای استفاده می‌کند که شامل رمزنگاری SSL می‌باشد.

صرافی OKEx از یک سیستم مدیریت ریسک پیشرفته استفاده می‌کند که درک و مدیریت ریسک‌های مربوط به تراکنش‌های ارز دیجیتال را تسهیل می‌کند.

بررسی هویت و تأیید اطلاعات کاربران از اقدامات اساسی هر صرافی، به ویژه صرافی OKEx می‌باشد.

مسئله محدودیت در برداشت، از اقدامات امنیتی به شمار می‌رود که اجازه هک و برداشت آنی دارایی را از سارقین می‌گیرد.

به طور کلی مجموعه فرایندهایی وجود دارد که شرایط مناسبی را در رابطه با ایمنی صرافی فراهم نموده و شما با اطمینان کافی می‌توانید از طریق آن، برای معاملات خود اقدام کنید.

آیا فعالیت کاربران ایرانی در صرافی OKEx توصیه می‌شود؟

در صرافی اوکی اکس با توجه به بین‌المللی بودن و در کنار آن، وجود تحریم‌های موجود بر علیه کاربران ایرانی، شرایط فعالیت کاربران داخل کشور کمی دشوار شده است. در اقدامی برای دور زدن تحریم‌ها، کاربران با تغییر آی پی خود اقدام به فعالیت در صرافی می‌نمایند که این عمل، فرایندی پر ریسک است؛ چرا که در صورت تشخیص صرافی، حساب کاربر بلوکه خواهد شد.

با توجه به شرایط موجود می‌توان گفت که امکان فعالیت در آن کمی سخت است؛ اما با در نظر گرفتن خدماتی که این صرافی عرضه می‌کند، نمی‌توان از فعالیت در آن صرف نظر کرد. به طور کلی این شرایط بستگی به نظر کاربر خواهد داشت.   

آیا فعالیت کاربران ایرانی در صرافی OKEx توصیه می‌شود؟

آیا اوکی اکس اجازه برداشت به کاربرانی که حساب آنها فریز شده می‌دهد؟

صرافی OKEx اگر حساب کاربری شخصی را به دلیل شکایت یا مسائل امنیتی فریز کرده باشد، تا زمانی که مشکل مورد نظر رفع نگردد، به کاربر مورد نظر اجازه برداشت ارز دیجیتال را نخواهد داد. این امر به منظور حفاظت از سرمایه‌های کاربران و پیشگیری از سوءاستفاده است.

در شرایطی که حساب کاربری شما فریز شده باشد، بهتر است با پشتیبانی صرافی OKEx ارتباطی را ایجاد کرده و مسئله خود را با آنها در میان بگذارید. اگر مشکل مورد نظر رفع گردد، امکان برداشت ارز دیجیتال از حساب کاربری فراهم می‌شود.

آشنایی شما با یکی از پرطرفدارترین صرافی‌های دنیای ارز دیجیتال، از جنبه‌های مثبت شما نسبت به دیگر کابرانی خواهد بود که شناختی از این صرافی ندارند. با توجه به ارائه اطلاعات مختلف در رابطه با صرافی اوکی اکس (OKEx)، در صورت تمایل می‌توانید برای ایجاد حساب کاربری در این صرافی، اقدام نمایید.