FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

علیرغم بازار نزولی و با دو برابر شدن حجم معاملات بیت‌کوین نسبت به حجم معاملات 30 روزه اپل، نقطه عطف جدیدی برای بیت‌کوین رقم خورد.

دارایی دیجیتال با در نظر گرفتن معیارهایی مانند حجم معاملات به عنوان یک جایگزین بالقوه برای برخی از دارایی مالی سنتی ثبت شد. علیرغم نوسانات قابل توجه هم برای سهام و هم ارزهای دیجیتال در ماه‌های اخیر، بیت‌کوین در 30 روز گذشته حجم معاملاتی حداقل دو برابر اپل (NASDAQ: AAPL) را ثبت کرده است.

بر اساس داده‌های به دست آمده، میانگین روزانه حجم معاملات اپل برای 30 روز منتهی به 22 جولای 11.6 میلیارد دلار شده است. طبق داده‌های CoinMarketCap، میانگین حجم معاملات روزانه بیت‌کوین در 30 روز 27.7 میلیارد دلار بود. بنابراین، بیت‌کوین با وجود تجربه یک بازار نزولی پایدار، حداقل 2.3 برابر بیشتر از اپل حجم معاملات را ثبت کرده است.

تصحیح عظیم در بیت‌کوین

بیت‌کوین علیرغم فروش قابل توجه ارز دیجیتال در ماه‌های اخیر، توانسته حجم قابل توجهی را در مقایسه با اپل حفظ کند. به عنوان مثال، این دوره 30 روزه تا حدی با سه ماهه دوم 2022 مصادف شد، زمانی که بیت‌کوین بدترین عملکرد سه ماهه خود را در یک دهه با بازدهی منفی 56% ثبت کرد.

با این حال، پس از سقوط بازار به زیر 20000 دلار، بیت‌کوین اخیراً در 20 جولای به 24000 دلار صعود کرد. ارز دیجیتال پرچمدار، ارزش بازار کریپتو را به بالای 1 تریلیون دلار رساند. در حال حاضر، بیت‌کوین با قیمت 22025 دلار معامله می‌شود که در 24 ساعت گذشته تقریباً 3 درصد کاهش داشت.

همبستگی بیت‌کوین و نزدک

علاوه بر این، با وجود تورم بالا، بیت‌کوین و بازار سهام، به ویژه شاخص نزدک اپل، همبستگی بالایی را نشان داده‌اند. با این حال، بیت‌کوین حجم معاملاتی بالاتری را ثبت کرده که ناشی از عواملی مانند توانایی تجارت در تعطیلات آخر هفته است.

شایان ذکر است که هم بیت‌کوین و هم شاخص نزدک در سال 2021 عملکرد فوق‌العاده ای داشتند، در حالی که هر دوی آنها به طور کلی اصلاحات قابل توجهی را در سال 2022 ثبت کرده‌اند.

اگرچه هر دو محصول سرمایه‌گذاری به کلاس‌های دارایی متفاوتی تعلق دارند، توانایی بیت‌کوین در شکست دادن اپل نشان می‌دهد که کریپتو اکنون در رقابت مستقیم با کلاس‌های دارایی سنتی است.

به نظر شما دو برابر شدن حجم معاملات بیت‌کوین، چه نقطه عطف جدیدی را برای بیت‌کوین رقم می‌زند؟

منبع: finbold.com