FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

با راه‌اندازی پروتکل جدیدی به نام Etherscriptions در شبکه اتریوم، کاربران این امکان را خواهند داشت تا با روش دیگری NFT و دارایی‌های دیجیتال را ایجاد کنند. این پروژه جدید در 17 ژوئن راه‌اندازی شد و شبیه به اوردینالزهای بیت کوین است.

راه‌اندازی پروتکل Etherscriptions

پروتکل Etherscriptions توسط Tom Lehman، یکی از بنیانگذاران سایت موسیقی Genius.com ایجاد شده است. در رابطه با این پروتکل جدید، Lehman  در پستی توییتری اشاره کرد که پروژه جدید کاملاً موفق بوده و در 18 ساعت ابتدایی راه‌اندازی آن، شاهد ایجاد نزدیک به 30000 Etherscription در این پروتکل بوده‌ایم.

به گفته Lehman، این دارایی‌های جدید با استفاده از Calldata اتریوم ایجاد می‌شوند. Calldata، داده‌های موجود در قراردادهای هوشمند هستند که باعث می‌شوند فرآیند مینت کردن ارزان‌تر و غیرمتمرکزتر از روش‌های مبتنی بر قرارداد هوشمند صورت گیرد.

لازم به ذکر است که کاربران شبکه اتریوم در حال حاضر فقط می‌توانند کتیبه‌های تصویری را با استفاده از پروتکل Etherscriptions  ایجاد کنند، اما لمان گفت که در آینده نزدیک پروژه محبوب اتریوم امکان ایجاد انواع فایل‌ها را در این پروژه فراهم می‌کند.

همچنین حجم تصاویر برای ایجاد Etherscriptions محدود بوده و 96 کیلوبایت است و کاربران می‌توانند تصویر دلخواه خود را با حجم کمتر از عدد درج شده در شبکه ایجاد کنند. لازم به ذکر است که اولین پروژه Leman بر اساس این پروتکل به نام Ethereum Punks مورد استقبال گسترده قرار گرفت و 10000 دارایی وی بلافاصله مشتری پیدا کردند.

وی همچنین اشاره کرد که در این پروژه جدید فعالیت کاربران به حدی افزایش یافته است که API وب سایت رسمی پروتکل Etherscriptions برای مدتی متوقف شد. این نکته را نیز متذکر می‌شویم که زیرساخت ایجاد NFT و سایر دارایی‌های دیجیتال، بر خلاف بیت کوین، از قبل در شبکه اتریوم وجود داشت و به همین ترتیب، باید دید که آیا Etherscriptions از محبوبیتی مشابه اوردینالزهای بیت کوین برخوردار خواهد شد یا خیر.

منبع: cointelegraph