دیکرد (DCR) یک ارز دیجیتال منبع باز مبتنی بر فناوری بلاک چین است که نام آن مخفف “Decentralized Credit” به معنی اعتبار غیرمتمرکز است. دیکرد بسیار شبیه بیت کوین است و از ترکیبی از الگوریتم‌های اثبات کار (PoW) و اثبات سهام (PoS) برای تایید تراکنش‌های شبکه استفاده می‌کند. دیکرد در فوریه 2016 راه‌اندازی شد و از یک مدل حکومتی مبتنی بر جامعه استفاده می‌کند. سیستم رأی گیری داخلی مورد استفاده در Decred  یکی از ویژگی‌های اصلی است که آن را از سکه‌هایی مانند بیت کوین متمایز می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های فنی Decred این است که امضای معاملات را از بقیه اطلاعات خود جدا می‌کند. علاوه بر این، تراکنش‌ها را می‌توان در این پلتفرم زمان‌بندی کرد. به عنوان مثال، اگر یک تراکنش برای مدت طولانی در شبکه نگهداری شود، ممکن است زمان آن تمام شده و از اجرای آن جلوگیری شود.

در حال حاضر ارزش بازار DCR تقریباً 356.27 میلیون دلار است و در رتبه 116 بازار قرار دارد و 0.03 درصد از کل بازار را در اختیار دارد. قیمت کنونی این ارز نیز حدود 22.95 دلار است.

لذا کارشناسان مجموعه بهترین بازه خرید برای هولد کردن و سرمایه‌گذاری بلند‌مدت (حداقل یک الی سه سال) به صورت زیر پیشنهاد داده‌اند.

محدوده طلایی خرید ۳ تا ۶
محدوده منطقی خرید ۶.۱ تا ۱۲

هولدرها میتوانند الان بصورت پله ای خرید کنند. ۵ تا ۸ درصد سرمایه خود را به این ارز اختصاص دهید.
پتانسیل رسیدن به ۵۰۰ دلار را دارد.

امیدواریم با سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتال سودهای خوبی عاید شما شود.