یکی از مشاغل جدید و کمتر شناخته شده در ایران، ترید کردن است. این شغل از جذابیت و پرستیژ زیادی برخوردار است و توانسته توجه افراد مختلفی را به خود جلب کند. اما آیا واقعا شغل تریدری در ایران جایی دارد؟ درآمد تریدرها در ایران چقدر است و آیا اصلا می توان در این حرفه موفق شد؟ اگر شما هم در این خصوص کنجکاو هستید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

درآمد تریدرها در ایران چقدر است؟

در رابطه با اینکه شغل تریدری چقدر درآمد دارد، نمی توان پاسخ دقیقی ارائه کرد؛ چرا که درآمد تریدرها همواره تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار می گیرد. اما به طورکلی و با توجه به داده های موجود در سایت های ایرانی، تریدرها در ایران چیزی حدود ۸ تا ۱۲ میلیون به صورت ماهیانه درآمد کسب می کنند.

البته که این میزان درآمد هم به شرکت استخدام کننده وابسته است. با این حال اگر در بسیاری از تبلیغات فضای مجازی می بینید که تریدرها سودهای کلان و میلیاردی به دست می آورند، نباید آن ها را باور کنید. تبلیغات دنیای مجازی با واقعیت های موجود در دنیا متفاوت هستند.

مزایا و معایب شغل تریدری در ایران چیست؟

مزایا و معایب شغل تریدری در ایران

زمانی که از تریدری صحبت می‌ شود، احتمالا شما هم تنها به سودهای کلانی که می توان از این طریق به دست آورد، فکر می کنید؛ اما تریدرها چالش های بسیاری را برای دستیابی به سود کلان پشت سر می گذارند.

در رابطه با مزایای شغل تریدری در ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی به بازارهای جهانی: بازار ارزهای دیجیتال و بورس های بین المللی به راحتی از ایران هم قابل دسترس هستند؛ از همین‌ رو تریدرها می توانند در بازارهای جهانی هم فعالیت داشته باشند.
  • پتانسیل به دست آوردن سود بالا: نوسانات بالای قیمتی در بازارهای مالی به تریدرها اجازه می دهد که سود بالایی از سرمایه گذاری خود به دست آورند.
  • دسترسی به منابع آموزشی آنلاین: منابع آموزشی فراوانی روی بستر اینترنت وجود دارد؛ با این اوصاف شما نیازی به صرف هزینه برای دریافت آموزش های مربوطه نخواهید داشت و به راحتی با دسترسی به منابع آموزشی آنلاین می توانید مهارت های خود را بهبود بخشید.
  • انعطاف پذیری زمانی: ترید نیازی به حضور فیزیکی در محل خاصی نداشته و امکان انجام آن در هر زمان و مکانی وجود دارد.

اما در رابطه با معایب شغل تریدری در ایران می توان موارد زیر را نام برد:

  • ریسک بالا: نوسانات قیمتی علاوه بر اینکه روی سوددهی تاثیر می گذارند در برخی مواقع زیان های مالی به همراه دارند؛ به خصوص اینکه بازار ارزهای دیجیتال به طور دقیق قابل پیش بینی نیست.
  • مشکلات قانونی: قوانین و مقررات دقیق و ثابتی در رابطه با ترید در ایران وجود ندارد.
  • نیاز به دانش و تجربه بسیار: موفقیت و دستیابی به بالاترین درآمد در ترید تنها از طریق دانش و تجربه زیاد امکان پذیر است؛ لذا بدون آموزش مناسب، این شغل برای شما زیان بار خواهد بود.
  • خطرات امنیتی: عدم نظارت کافی روی بازار ارزهای دیجیتال، امکان وقوع کلاهبرداری و هک را برای کلاهبرداران فراهم کرده است.
  • حکم شرعی: در خصوص حکم شرعی ارز دیجیتال باید گفت که برخی از علمای دینی، مانند آیت الله مکارم شیرازی، معاملات ارز دیجیتال را جایز نمی‌دانند.

با توجه به گفته های فوق، شغل تریدری در ایران فرصت های بسیاری برای کسب درآمد دارد؛ اما برای ورود به این حوزه دانش و دقت زیادی نیاز است و شما نباید از ریسک ها و مشکلات احتمالی غافل شوید.

روش های کسب درآمد از ترید در ایران چیست؟

مانند تریدرهای خارجی، درآمد تریدرها در ایران هم طبق روشی که در پیش گرفته اند، تعیین می شود. روش های متعددی برای کسب درآمد از ترید در ایران وجود دارد که برخی از محبوب ترین ها را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم.

خرید و هولد کردن

درصد قابل توجهی از سرمایه گذارها در بازار ارزهای دیجیتالی، ارزهای خود را برای مدت های طولانی نگه می‌دارند. سرمایه گذارها با خرید ارزهایی که آینده خوبی دارند و احتمالا در سال های آتی سود زیادی به آنان می رسانند، سرمایه خود را چندین برابر می کنند. این روش سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتالی، هولد کردن نامیده می شود و مهم ترین عامل موفقیت در آن، پیش بینی درست آینده ارزها است.

معامله گری

شغل تریدری در ایران یا معامله گری می تواند در بازارهای مالی مختلف انجام شود و تنها به بازار ارزهای دیجیتالی اختصاص نمی یابد. هر بازاری طبق فعالیت های سرمایه گذارانش رشد می کند؛ اما تمامی آن ها به صورت مشترک دارای نوسان قیمت هستند. این موضوع یکی از جذابیت های بازارهای مالی مختلف به شمار می رود که به سود و زیان سرمایه گذاران منجر می شود.

تریدرها روند قیمت ها و وضعیت بازار را مورد بررسی قرار داده و از تحلیل های مختلفی استفاده می کنند تا بتوانند دارایی های مختلف را در بهترین زمان بخرند و در مناسب ترین زمان به فروش برسانند.

سپرده گذاری

سپرده گذاری در شبکه هایی که با توجه به الگوریتم اجماع عمل می‌ کنند، معنا پیدا می کند. در این شبکه ها تایید تراکنش ها و ساخت بلاک ها باید توسط ولیدیتور تایید شود. ولیدیتورها وظیفه دارند مقداری از ارزهای بومی خریداری شده را در آدرسی مشخص ذخیره سازی کنند.

طبق ساختار شبکه های مختلف، هر کاربر خود می تواند یک ولیدیتور باشد یا باید نماینده ای را در میان ولیدیتورهای موجود پیدا کند تا بتواند سپرده خود را به او بسپارد. هر اندازه که میزان سپرده گذاری بیشتر باشد، کاربر مشارکت بیشتری در پردازش داده ها دارد و امنیت شبکه بهبود قابل توجهی پیدا می کند. در نهایت مشارکت های بیشتر سود بیشتری را هم نصیب کاربران خواهد کرد.

آربیتراژگیری

آربیتراژگیری روشی خاص از تریدری به شمار می رود که در آن تریدر دارایی هایی خود را در بازارهای مختلف با قیمت های متفاوت معامله می کند. در چنین حالتی ترید به سود قطعی از خرید و فروش دست خواهد یافت.

این روش از گذشته تا کنون توسط تریدرها انجام می شود و حتی در اولین سال های عرضه صرافی های کریپتو، تریدرها با خرید و فروش ارزهای دیجیتالی در بازارهای مختلف به دلیل اختلاف قیمت های بسیار، سود قابل توجهی دست می آوردند.

بهترین تریدرهای ایران را بشناسید

برخی از کاربران ایرانی به عنوان تریدر در بازار کریپتو توانسته اند جایگاه بالایی به دست آورند. این تریدرها معاملات موفقی انجام داده اند و امروزه آن ها را به عنوان پردرآمدترین و بهترین تریدرهای ایرانی می شناساند که تجربه خود را در اختیار کاربران دیگر هم قرار می دهند. در ادامه دو فرد از بهترین افرادی که در شغل تریدری در ایران عملکرد موفقی داشته اند را به شما معرفی خواهیم کرد.

صبا لطیفی

یکی از معدود تریدرهای ایرانی که به شکل تخصصی فاندامنتال در بازار کریپتو فعالیت دارد، صبا لطیفی است. ایشان در رشته مهندسی شیمی فارغ التحصیل شده اند؛ اما امروزه به صورت متمرکز و ویژه روی تحلیل اقصاد ایران و جهان و فاندامنتال فعال هستند.

آرش وداد

آرش وداد در سال ۹۸ از رشته پرستاری دانشگاه شهید بهشتی تهران فارغ التحصیل شده است. این شخص با کناره گیری از شغل خود در بیمارستان و مطالعه در زمینه بازارهای مالی، در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین تریدرهای ایرانی شناخته می شود.

آموزش آنلاین ارز دیجیتال

بسیاری از مردم دوست دارند که در بازار ارز دیجیتال فعالیت کنند؛ اما وقت کافی برای حضور در کلاس های حضوری ندارند. کلاس ارز دیجیتال آنلاین برای این عزیزان به وجود آمده است تا در کنار دیگر کار های خود به آموزش صفر تا صد ارز دیجیتال بپردازند. در بین دوره‌های انواع آموزشگاه‌ها، دوره ارز دیجیتال پارسیان بورس با داشتن اساتید باتجربه و ارائه مدرک بین المللی گزینه مناسبی به شمار می‌رود. این دوره برای افراد زیر مناسب است:

  • سرمایه گذارانی که می خواهند در مدت کوتاه به سود های بسیار زیادی برسند.
  • افرادی که سرمایه قابل توجهی برای ورود به بازار طلا و مسکن ندارند.
  • علاقه مندان به تکنولوژی های جدید و دنبال کردن اخبار به روز دنیای ارز دیجیتال
  • افرادی که می خواهند از سرمایه خود در برابر تورم محافظت کنند.
  • افرادی که علاقه به کسب سود دلاری از بازار های بین المللی دارند.
  • افرادی که وقت کافی برای کلاس های حضوری ندارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این دوره آموزش آنلاین ارز دیجیتال می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید.

جمع بندی

در این مطلب سعی کردیم در مورد شغل تریدری در ایران با شما عزیزان صحبت کنیم. همانطور که متوجه شدید، درآمد تریدرها در ایران، مانند دیگر کشورهای دنیا، بسیار مناسب است و اگر کسی دانش و تخصص لازم در این حوزه را داشته باشد، می تواند زندگی خود را متحول کند.