FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

بانک مرکزی مراکش قصد دارد با معرفی لایحه تنظیم بیت‌کوین و کریپتو، به طور رسمی بخش کریپتو را کنترل کند. المغرب (BAM)، بانک مرکزی این کشور، در حال مشورت با یک موسسه مالی جهانی برای طراحی چشم‌انداز مقررات ارزهای دیجیتال است.

عبداللطیف جواهری، مدیر عامل BAM گفت: «این موسسه با صندوق بین‌المللی پول (IMF) و بانک جهانی در مورد معیارهای مشخصی تعامل داشته است.»

شایان ذکر است، صندوق بین‌المللی پول در فراخوانی از کشورها برای تنظیم بخش کریپتو و در عین حال هشدارهایی در مورد خطرات قانونی کردن دارایی‌هایی مانند بیت‌کوین، نقش محوری داشته است. به عنوان مثال، این موسسه از السالوادور خواسته است که بیت‌کوین را به عنوان یک مناقصه قانونی کنار بگذارد و بیان کرد که این اقدام، اقتصاد کشور را تهدید می‌کند.

حفاظت از منافع مصرف‌کننده

لایحه تنظیم بیت‌کوین و کریپتو در مراکش به احتمال زیاد استفاده از ارزهای دیجیتال را ممنوع نمی‌کند. بلکه به دنبال ارتقای نوآوری در این بخش و در عین حال حمایت از مصرف‌کنندگان است. برخی از مشکلاتی که مراکش به دنبال رفع آن است، پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم است.

در یک بیانیه مطبوعاتی اخیر، BAM اذعان داشت که بخش ارزهای دیجیتال در این کشور به طور فزاینده‌ای محبوب شده است. با این حال، بانک تاکید کرده است که کاربران باید مراقب خطرات مرتبط با این بخش باشند.

از سال 2021، این کشور پس از نیجریه، آفریقای جنوبی و کنیا در رتبه چهارم در حجم معاملات کریپتو در سراسر آفریقا قرار داشت.

به نظر شما با وضع قوانین کریپتو در این کشور محبوبیت ارزهای دیجیتال کاهش می‌یابد؟

منبع: finbold.com