در حال حاضر بسیاری از صرافی‌های مجاز ارزهای دیجیتال، به دلایل مختلفی از جمله محدودیت‌های قانونی و تحریم‌ها شکل گرفته، خدمات خود را به کاربران ایرانی متوقف کرده‌اند. با این‌حال در این شرایط دشوار، گاهی اوقات صرافی‌های جدید و معتبری ظهور می‌کنند که با هدف جذب معاملا‌گران بیشتر، خدمات خود را به کاربران ایرانی نیز ارائه می‌کنند. یکی از این صرافی‌ها Toobit نام دارد که به تازگی در بازار ارزهای دیجیتال شناخته شده است. در این مطلب، قصد داریم با نقد و بررسی صرافی توبیت به بیان ویژگی‌ها، مزایا و نحوه عملکرد این صرافی پرداخته تا کاربران ایرانی شناخت بیشتری نسبت به آن پیدا کنند و در مطالب بعدی نیز به آموزش توبیت خواهیم پرداخت.

تاریخچه صرافی توبیت

Toobit یک صرافی ارز دیجیتال جهانی است که تحت مدیریت شرکت Hopeful Technology Co. Ltd  فعالیت می‌کند. این صرافی با هدف رهبری نسل جدید خدمات مالی ارزهای دیجیتال در اکتبر 2022 ، دفتر مرکزی خود را در جزایر کیمن با تیمی متشکل از متخصصان شرکت‌های معتبر حوزه اینترنت و بلاکچین راه‌اندازی کرده است. در واقع اعضای این تیم که شامل مدیران فنی محصول، مهندسان تحقیق و توسعه، عاملان صرافی‌ها، تریدرها و دیگر کارشناسان با تجربه‌ای هستند، تلاش می‌کنند بهترین خدمات را در بازار ارزهای دیجیتال به کاربران ارائه کنند.

 لازم به ذکر است که این صرافی از نقدینگی کافی برای شرکت در معاملات بازارهای ارز دیجیتال برخوردار است. به همین دلیل توانسته شرایط بسیار مناسب و منصفانه‌ای را برای حضور معامله‌گران در بازار مالی فراهم آورد. از طرفی این صرافی بر اصول انصاف و شفافیت در معاملات تمرکز دارد و ادعا می‌کند که توانسته تجربه معاملاتی ارزهای دیجیتال را برای کاربران خود به سطح بانکداری جهانی ارتقاء دهد. علاوه برآن همواره تلاش می‌کند با نوآوری و توسعه تکنولوژی بلاکچین، خدمات جامعی را در فضایی کاملا امن برای تریدرها در زمان انجام معاملات ایجاد نماید.

خوب است بدانید که Toobit تنها یک صرافی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال نیست. بلکه یک اکوسیستم جامع و پیشرفته است که به کاربران امکان می‌دهد تا در زمینه‌های مختلفی از جمله معاملات فیوچرز، معاملات اسپات و معاملات OTC  یا Over The Counter فعالیت کنند.

نقد و بررسی صرافی توبیت از لحاظ اعتبار آن

نقد و بررسی صرافی توبیت از لحاظ اعتبار آن

در نقد و بررسی صرافی توبیت باید بدانید اعتبار یک صرافی به معنای اعتماد به کلیت آن از مسائل فنی تا خدمات و پشتیبانی از کاربران است. بنابراین به عوامل متعددی بستگی دارد. مواردی همچون امنیت، شهرت و خوشنامی، سابقه فعالیت، تخصص تیم تشکیل‌دهنده، امتیاز کاربران و نظرات کارشناسان و تحلیلگران از جمله پارامترهای تاثیرگذار بر اعتبار صرافی ارزهای دیجیتال هستند.

در همین راستا باید بدانید Toobit از جمله صرافی‌هایی است که توانسته گواهینامه امنیت سایبری را دریافت کند. در واقع این گواهینامه نشانه‌ای از تعهد صرافی به امنیت دارایی‌ها و اطلاعات کاربران محسوب می‌شود. لازم به ذکر است که صرافی Toobit در این زمینه اقدامات پیشرفته‌ای را انجام داده که شامل رمزگذاری داده‌ها، احراز هویت دو مرحله‌ای و استفاده از کیف‌پول سرد با امضای چندگانه می‌شود.

علاوه بر آن  Toobitبه قوانین گروه ویژه اقدام مالی یا FATF و دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی پایبند بوده و استانداردهای مربوط به مقابله با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم را رعایت می‌کند. همچنین دارای مجوز کسب‌وکار خدمات پولی از ایالات متحده است و توانسته از شبکه مقابله با جرائم مالی خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا مجوزهای لازم را کسب کند.

از طرفی باید بدانید که این صرافی به حریم خصوصی کاربران اهمیت زیادی می‌دهد و با سیستم‌های محافظتی چندلایه و نظارت لحظه‌ای از اطلاعات شخصی آن‌ها محافظت می‌کند. به عنوان نمونه‌ای از نظرات کارشناسان و تحلیلگران در خصوص اعتبار این صرافی می‌توان به رتبه 35 آن در سایت مرجع کوین مارک‌کپ که به بررسی صرافی‌ها در بازار اسپات ارزهای دیجیتال می‌پردازد اشاره کرد.

آیا Toobit برای ایرانیان مناسب است؟

در نقد و بررسی صرافی توبیت باید به این نکته مهم اشاره کنیم که در حال حاضر این صرافی به دلایل مختلفی یکی از گزینه‌های مناسب برای کاربران فارسی ‌زبان است. به طور مثال این صرافی با پشتیبانی از زبان فارسی، دسترسی به اطلاعات و خدمات را برای کاربران ایرانی تسهیل کرده است. از این‌رو کاربران می‌توانند به راحتی از تمام صفحات وب‌سایت استفاده کرده و در صورت نیاز از خدمات پشتیبانی به زبان فارسی بهره‌مند شوند.

یکی از ویژگی‌های برجسته Toobit، برخورداری از بخش Academy بوده که به آموزش استفاده از صرافی و همچنین آشنایی با دنیای ارزهای دیجیتال می‌پردازد. خوب است بدانید این بخش برای ایرانیان و فارسی زبانان نیز در دسترس است و به آنها کمک می‌کند تا با مفاهیم پایه و پیشرفته‌ارزهای دیجیتال آشنا شوند. از دیگر مزایای این صرافی برای ایرانی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. حساس نبودن صرافی به آدرس آی‌پی
  2. اجباری نبودن احراز هویت
  3. امکان انجام احراز هویت با کارت ملی ایرانی در صورت نیاز
  4. برخورداری از رابط کاربری جذاب
  5. سرعت و امنیت بالا
  6. اپلیکیشن روان
  7. امکان انجام معاملات فیوچرز با حجم بالا
مزایای صرافی توبیت

نقد و بررسی صرافی توبیت، ویژگی‌ها و امکانات آن

صرافی توبیت در راستای ارائه خدمات برتر به معامله‌گران، امکانات ویژه‌ای برای ارائه به آنها در نظر گرفته است که در ادامه مطلب به مهم‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد.

1. امکان انجام معاملات اسپات در Toobit

معاملات اسپات از جمله روش‌های معاملاتی هستند که در صرافی‌های ارزهای دیجیتال انجام می‌شوند. مهم‌ترین نکته‌ای که معاملات اسپات را در بازار ارزهای دیجیتال برجسته می‌کند، سازوکار قیمتی است که برای آنها در نظر گرفته شده است. در این روش معاملاتی که به صورت آنلاین انجام می‌شود، معاملات به صورت آنی صورت می‌پذیرد و دارایی‌ها بین افراد منتقل می‌شود. بنابراین هنگام نقد و بررسی صرافی توبیت  باید بدانید این صرافی علاوه بر امکان انجام چنین معاملاتی، در بازار اسپات از ۱۲۵ رمز ارز معاملاتی پشتیبانی کرده و همه جفت ارزها را بر اساس تتر محاسبه می‌کند.

2. انجام معاملات فیوچرز در صرافی توبیت

معاملات فیوچرز به معاملاتی گفته می‌شود که در آن معامله‌گر خرید یا فروش رمز ارز را برای تاریخی مشخص با قیمتی معین تعریف می‌کند. البته اگر تاریخ مشخصی برای پایان معامله تعریف نشود، معامله فیوچرز به معامله فیوچرز پرپچوال یا قرارداد دائمی تبدیل می‌شود. در حال حاضر آنچه که در این صرافی اجرا می‌گردد معاملات فیوچرز با قرارداد دائمی است. بنابراین معامله‌گرها به کمک معاملات فیوچرز پرپچوال می‌توانند از نوسانات رمز ارزها در روند بازار به سود مناسبی دست پیدا کنند.

3. امکان کپی تریدینگ

کپی تریدینگ به معامله‌ای گفته می‌شود که معامله‌گران آماتور می‌توانند معاملات انجام شده توسط افراد با تجربه را در ازای پرداخت هزینه‌ای مشخص عیناً تکرار کنند. البته تمامی قوانین مربوط به هزینه انجام معامله و سایر نکات امنیتی، توسط صرافی تعریف شده و با تایید کاربران پیش از اقدام به معامله قابل اجرا هستند.

4. معاملات دمو در صرافی

معامله دمو یا آزمایشی فضایی است که برای معامله‌گران مبتدی، توسط این صرافی فراهم شده است. به در این فضا، معامله‌گران می‌توانند در محیطی کاملاً شبیه به معاملات واقعی، استراتژی‌های معاملاتی خود را امتحان کرده و مهارت‌های خود را افزایش دهند. البته لازم به ذکر است که در این فضا کلیه معاملات غیر واقعی بوده و از دارایی‌های مجازی استفاده می‌شود.

5. ربات‌های معاملاتی Toobit

پلتفرم ارائه شده توسط این صرافی بخشی با عنوان ربات‌های معاملاتی فیوچرز دارد و از آن‌ها می‌توان در روند انجام معاملات کمک گرفت. البته باید بدانید هر کدام از این ربات‌‌ها ویژگی‌های مخصوص به خود را داشته و برای اجرای نوعی از استراتژی‌های معاملاتی مفید هستند.

سخن پایانی

در دنیای پرتحول ارزهای دیجیتال، انتخاب یک صرافی مناسب برای خرید و فروش این دارایی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. باید بدانید که صرافی‌ها به عنوان پل ارتباطی بین کاربران و بازارهای مالی عمل می‌کنند، بنابراین ویژگی‌ها و خدمات آن‌ها می‌تواند تأثیر زیادی بر نحوه معامله‌گری کاربران داشته باشد. یکی از صرافی‌های جدید که به هدف ارائه خدمات مالی امن و کاربرپسند در این عرصه به‌وجود آمده، صرافی Toobit نام دارد. این صرافی با ارائه خدمات متنوع، امنیت، اعتبار بالا و پشتیبانی از زبان فارسی گزینه ایده‌آلی برای ایرانیانی است که به دلیل وجود تحریم‌ها، انتخاب‌های محدودی برای تعیین صرافی دارند.