DFR یا همان آژانس نظارتی مالی ایالت ورمونت در ایالات متحده به شهروندان در مورد افزایش کلاهبرداری ارزهای دیجیتال که در رسانه‌های اجتماعی محبوب انجام می‌شود، هشدار داد.

در 25 ژوئن، Naum Lantsman مرد 74 ساله پس انداز 340,000 دلاری خود را در اثر کلاهبرداری رمزارز از طریق اینستاگرام و تلگرام از دست داد. DFR به این حادثه اشاره کرد و بر رعایت احتیاط اهالی ورمونت به هنگام استفاده از ارزهای دیجیتال یا سرمایه‌گذاری در آنها تأکید کرد.

کلاهبرداری ارزهای دیجیتال در رسانه‌های اجتماعی

اینستاگرام توسط کمیسیون تجارت فدرال (FTC) به عنوان برترین پلتفرم مرتبط با کلاهبرداری‌های ارزدیجیتال رتبه‌بندی شد که برای Lantsman نیز صادق است. تماس اولیه او با کلاهبردار از طریق اینستاگرام اتفاق افتاد، او با پستی از SpireBit مواجه شد که ادعا می‌کرد یک «کارگزار مالی بین‌المللی» است که با ارزهای دیجیتال معامله می‌کند.

بدون هیچ گونه تحقیق، Lantsman یک حساب کاربری در SpireBit ایجاد کرد. یکی از نمایندگان Spirebit از طریق تلگرام با Lantsman تماس گرفت و طی چند روز او را تشویق به سرمایه‌گذاری کرد.

پروسه ای که با سرمایه‌گذاری 500 دلاری شروع شد، در نهایت منجر به زیان بیش از 340000 دلار گشت. هنگامی که کاربر روی پلتفرم‌های جعلی مانند SpireBit سرمایه‌گذاری می‌کند، داشبورد سود را در هر معامله نشان می‌دهد، تا کاربران را برای سرمایه گذاری بیشتر تشویق کند.

Lantsman در گذشته در مورد کلاهبرداری‌های ارزدیجیتال شنیده بود اما هرگز انتظار نداشت که قربانی آن شود. Vermont DFR افزایش کلاهبرداری‌های ارزدیجیتال را به گردن فریبکارانی می‌اندازد که تکنیک‌های پیچیده‌تر و شخصی سازی شده را طراحی می‌کنند.

از جعل اسناد و اظهارنامه‌های بانکی گرفته تا مکالمات دوستانه، تکنیک‌های همیشه در حال تکامل کلاهبرداران را می توان از طریق هوشیاری و بررسی پیشینه حل کرد.

از اهالی ورمونت خواسته شده است که کلاهبرداری را به موقع گزارش کنند تا به کاهش خسارت مالی و ردیابی مجرمان کمک کند.

منبع: cointelegraph