شیباورس یک پروژه متاورس است که توسط آکادمی شیبا اینو راه‌اندازی شد. طبق اعلام آکادمی شیبا، رویدادها و جلسات آنلاین جامعه، گالری‌های هنری سه بعدی مجازی، بازار اموال، حیوان خانگی، لوازم جانبی NFT و چالش‌های بازی قسمتی از اتفاقاتی است که در شیباورس رخ خواهد داد.

آشنایی با زمین‌های شیباورس

زمین‌های شیباورس شیباسیتی (Shibacity) نام دارد. Genesis نام یکی از مناطق Shibacity است که ساحلی بوده و معتبرترین منطقه در کل شهر است.

شیباسیتی دارای 100595 قطعه زمین است که برای خرید در دسترس خواهد بود. همه این‌ها قطعات روی نقشه متاورس قرار می‌گیرند.

هر قطعه زمین، آپارتمان یا خانه در شیباورس یک NFT بلاک ‌چین خواهد بود و در نتیجه می‌توان آن را به روشی مطمئن فروخت، خرید یا قرض داد. ارزش زمین‌ها بستگی به منطقه و اندازه آن دارد.

 نقشه زمین‌های شیبا اینو به چه صورت است؟

100595 قطعه زمین در این متاورس وجود دارد. البته برخی از این قطعه‌ها جزء مکان‌های کلیدی است که برای سفر در داخل متاورس استفاده می‌شود و مکان‌های عمومی محسوب می‌شوند. جاده‌ها، راهروها، خیابان‌ها، بلوارها و میدان‌ها از جمله مکان‌هایی هستند که امکان خرید زمین آنها وجود ندارد. سایر قطعات نیز به تدریج و در فازهای مختلف آزاد می‌شوند و کاربران می‌توانند آنها را خریداری کنند.

در فاز اولیه متاورس شیبا اینو، 36431 قطعه آزاد شده و 4 منطقه مختلف آن رونمایی خواهد شد:

  • منطقه رشد (Growth District)
  • منطقه دفاعی (Defense District)
  • منطقه فناوری (Technology District)
  • منطقه ارزها (Currencies District)
نقشه زمینهای متاورس

در تصویر بالا فاز اول نقشه متاورس شیبا اینو را مشاهده می‌کنید. یکی از عوامل اصلی تعیین کننده ارزش هر قطعه، محل آن است. برخی از این زمین‌ها فرصت بهتری برای ساخت و ساز در مناطق استراتژیک را ارائه می‌دهند و در نتیجه درآمدزایی بیشتری دارند.

علاوه بر این چهار دسته، یک دسته دیگر هم به نام HUBS با 4307 قطعه زمین وجود دارد که قفل بوده و خصوصی هستند. شیبا اینو در کل 15 قطعه زمین را برای تیم توسعه رزرو کرده است.

قیمت متاورس شیبا چقدر است؟

زمین‌های مجازی متاورس شیبا اینو  بر اساس موقعیت مکانی و دسترسی به قسمت‌های مختلف به چهار دسته تقسیم می‌شوند. قیمت این زمین‌ها بر اساس ارزش آنها به شرح زیر است:

Silver Fur: دارای 17030 قطعه زمین به ارزش 0.2 اتریوم

Gold Tail: دارای 7356 قطعه زمین به ارزش 0.3 اتریوم

Platinum Paw: دارای 5714 قطعه زمین به ارزش 0.5 اتریوم

Diamond Teeth: دارای 2024 قطعه زمین به ارزش 1 اتریوم

دلیل سرمایه‌گذاری در متاورس شیبا

خرید زمین در متاورس شیبا اینو تنها یک سرمایه‌گذاری ساده نیست و خریدار را در آینده کوتاه، میان مدت و بلند مدت پروژه مشارکت می‌دهد. مزایای پیش‌بینی شده برای جامعه کاربری نیز باعث رشد آن و ایجاد یک تجربه بسیار ویژه همراه با پاداش می‌شود.

کاربرانی که دارای زمین در این متاورس هستند، می‌توانند از آن درآمد کسب کنند، منابع مختلف را جمع‌آوری کرده و جوایزی دریافت کنند. به عبارت دیگر، این متاورس روشی خاص و هیجان‌انگیز برای کسب درآمد ایجاد کرده و در عین حال فضای اختصاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا پروژه‌های خود را از طریق آن ایجاد و مدیریت کنند. با خرید زمین در متاورس شیبا اینو، کاربران از امکانات و مزایای فوق‌العاده‌ای برخوردار خواهند شد که جزئیات آن در آینده و در مراحل بعدی اعلام خواهد شد.

کاربرد توکن‌ها در متاورس شیبا

توسعه‌دهندگان این پروژه چندین کاربرد مهم برای ارز دیجیتال SHIB به منظور افزایش ارزش آن در متاورس اضافه کرده‌اند. از توکن شیبا برای اجاره HUBS استفاده خواهد شد. هابز به گران‌ترین زمین در کل متاورس اشاره دارد.

علاوه بر این، از توکن شیبا برای شخصی‌سازی زمین خریداری شده بر اساس هویت خریدار، از جمله تغییر نام زمین و همچنین افزودن تصاویر و … استفاده خواهد شد.

سایر توکن‌های اکوسیستم شیبا اینو، مانند LEASH و BONE نیز در مراحل مختلف فروش زمین نقش خواهند داشت. به عنوان مثال، دارندگان توکن LEASH می‌توانند مقداری از ارز دیجیتال خود را در وب سایت shib.io قفل کنند و در قیمت‌گذاری و خرید زمین‌های متاورس شیبا اینو اولویت داشته باشند.

خرید زمین‌های شیباورس

مشابه خرید زمین در دنیای واقعی، خرید زمین در متاورس شیبا نیاز به پول در قالب توکن‌های ارز دیجیتال دارد. سریع‌ترین روش برای بدست آوردن زمین در متاورس شیبا، قفل کردن توکن‌های LEASH هست. بنابراین برای خرید زمین‌های متاورس شیبا باید توکن LEASH داشته باشید تا بتوانید از طریق قفل کردن آن، زمین‌های متاورس شیبا را در اختیار داشته باشید.

زمینهای شیباورس

بعد از خرید توکن LEASH، با وارد شدن به سایت Shib.Io می‌توانید زمین‌های متاورس شیبا را بخرید. در این سایت بر اساس بودجه و میزان دارایی که به صورت توکن LEASH دارید می‌توانید انتخاب کنید که چه مقدار از توکن LEASH را می‌خواهید قفل کنید و تا چه مدت قصد دارید این توکن‌ها قفل باقی بمانند. بر اساس این فاکتورها سایت برای شما تعیین خواهد کرد که چه مقدار زمین می‌توانید خریداری کنید.

جزئیات فروش زمین در متاورس شیبا اینو

قبل از سرمایه‌گذاری در زمین متاورس شیبا اینو، چند نکته مهم وجود دارد که باید در مورد این متاورس بدانید. در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

LEASH LOCKER

کاربران می‌توانند با مراجعه به قسمت LEASH LOCKER در سایت رسمی متاورس شیبا اینو، امکان خرید زمین در طی دو رویداد اصلی را به دست آورند. این سیستم به شما این امکان را می‌دهد که با قفل کردن توکن‌های LEASH برای مدت معینی زودتر از دیگران به زمین‌ها دسترسی داشته باشید که مزایای خاص خود را دارد.

 SHIBOSHI LOCKER

دارندگان توکن Shiboshi می‌توانند با مراجعه به این قسمت بدون نیاز به توکن‌های LEASH در مراسم فروش اولیه شرکت کنند.

مرحله اول فروش یا رویداد مزایده (BID EVENT)

مرحله اول فروش به مدت 72 ساعت ادامه خواهد داشت و اولین راه برای خرید زمین در یک متاورس تازه و دست نخورده Shiba Inu خواهد بود. در این مرحله کسانی که می‌خواهند به بهترین مکان‌ها دسترسی داشته باشند می‌توانند برای خرید قطعه مورد نظر در مناقصه شرکت کنند. برای شرکت در این رویداد سه روزه، کاربران باید توکن‌های LEASH یا شیبوشی خود را با استفاده از ابزارهای موجود در وب سایت رسمی قفل کنند. پس از قفل شدن دارایی‌ها، کاربران به نقشه متاورس دسترسی پیدا خواهند کرد و می‌توانند قیمت خود را پیشنهاد دهند.

مرحله دوم فروش یا رویداد هولدر (HOLDER EVENT)

این مرحله برای دارندگان توکن LEASH و Shiboshi که در مرحله اول شرکت نکرده یا پیشنهادی برای خرید ارائه نکرده‌اند، اختصاص دارد. برای شرکت در این مرحله باید از LEASH LOCKER یا SHIBOSHI LOCKER استفاده کنید. این رویداد فروش به مدت هفت روز ادامه خواهد داشت و بلافاصله پس از پایان اولین رویداد آغاز می‌شود. اما برخلاف رویداد اول، مزایده برگزار نمی‌شود و زمین‌ها بر اساس قیمت قطعی فروخته می‌شود. پس هر کس زودتر اقدام کند برنده میدان خواهد بود.

مرحله سوم فروش یا فروش عمومی (PUBLIC SALE)

پس از اتمام مراحل اول و دوم که در مجموع 10 روز طول می‌کشد، فروش عمومی آغاز خواهد شد. در این مرحله، همه کاربران می‌توانند زمین باقی‌مانده را خریداری کنند. این قطعات بدون نیاز به قفل شدن دارایی و با قیمت ثابت فروخته می‌شود.

هدف از ایجاد شیباورس

  1. سرگرمی و ایجاد فرصت‌های مالی برای جامعه شیبا

آکادمی شیبا در این زمینه اعلام کرد: “ما معتقدیم که پروژه به جامعه امکان می‌دهد تا از طریق فضاهای زندگی دیجیتالی و سایر دارایی‌های دیجیتال، زندگی، کار، شخصیت و علایق خود را بیشتر بیان کنند.”

  1. تربیت نسل جوان

بلاک ‌چین  یک فرصت منحصر به فرد ارائه می‌دهد و زمینه را برای کسانی که قبلا آن فرصت‌ها را نداشتند، هموار می‌کند. آکادمی شیبا و استودیو شیبا مکان‌هایی خواهند بود که نوجوانان و حتی کودکان در آن مشاوره و راهنمایی خواهند یافت. ما جوانان را دوست داریم و می‌خواهیم شاهد موفقیت آن‌ها در دنیایی باشیم که به سرعت در حال تغییر است.

امکانات شیباورس برای کاربران

امکاناتی که شیباورس در اختیار کاربران قرار خواهد داد به شرح زیر است:

  • بازار NFT 2.0
  • بازی برای کسب درآمد (Play2earn)
  • تجربه VR و پیاده‌روی مجازی
  • توکن VERSE
  • فروشگاه‌های مجازی
  • فرصت‌های شغلی
  • ابزارهای Defi با استفاده از اکوسیستم شیبا

توکن verse چیست؟

توکن VERSE یک توکن کاربردی ERC-20 در سراسر شیباورس است. این توکن برای خرید ملک، زمین، اجاره فضای تجاری، پرداخت در مشاغل و مکانیسم‌های play2earn نقش خواهد داشت.

توکن VERSE

هر بار که کاربر جدیدی بخواهد املاک و مستغلات بخرد، باید توکن VERSE را از بازار بخرد تا برای پرداخت اموال NFT استفاده کند. کل عرضه این توکن 1 میلیارد عدد خواهد بود.

بنظر شما شیباورس چقدر ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

لینک مطلب : همه چیز درباره شیباورس

منبع: https://shibaverse.io