FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

از آنجایی که خیلی از فعالیت‌های جدید در حالت غیرمتمرکز قرار داشته و جنبه درآمدزایی به خود گرفته‌اند، به همین علت استفاده کارآمد از برنامه‌های مختلف، نیازمند به داشتن کیف پول ارز دیجیتال است تا بتوان ارزهای دیجیتال را نگهداری کرد. مثلا زمانی که مشغول به انجام یک بازی کریپتویی هستید، باید بدانید که بدون داشتن کیف پول، امکان دریافت ارزهای دیجیتال را نخواهید داشت.

پس برای این منظور انواع کیف پول‌های پشتیبان وجود دارند که میتوانید از آنها استفاده کنید، اما مسئله‌ای که در اینجا مطرح است مربوط به نحوه اتصال این کیف پول‌ها به برنامه‌های مختلف غیرمتمرکز میباشد که میبایست به آن توجه کرده و نحوه اتصال کیف پول به برنامه‌های مختلف را یاد بگیرید. برای آشنایی بهتر و بیشتر با این موضوع با ما همراه باشید.

استفاده از پروتکل والت کانکت

والت کانکت (WalletConnect)، پروتکل اتصال کیف پول به برنامه‌ی غیرمتمرکز (DApps) میباشد که اینکار را از طریق اسکن کد QR و یا کلیک کردن بر روی یک لینک ساده میسر میسازد. اگر قصد درآمدزایی از بازی و یا انجام معاملات ارز دیجیتال را داشته باشید، به حتم بکارگیری والت کانکت برای شما امری ضروری خواهد بود که با واسطه‌گری خود، شرایط رد و بدل و ذخیره ارز دیجیتال را فراهم میکند.  

والت کانکت

ویژگی‌های والت کانکت

والت کانکت صرفا یک برنامه نیست که بخواهیم آن را به شما معرفی کنیم، اما همانطور که گفته شد والت کانکت یک پروتکل میانجی‌ است که امکان اتصال کیف پول را فراهم میکند.

والت کانکت با هر عملکردی که ارائه میکند شامل یک سری ویژگی‌های خاصی است که بخشی از آن را شرح میدهیم.

والت کانکت چیست؟

امنیت بالا

وضعیت امنیتی والت کانکت به شیوه‌ای تعریف شده است که در فرایند اتصال کیف پول به برنامه مورد نظر از یک واسطه رمزنگاری شده استفاده کرده و برای انجام آن به تایید شما نیاز دارد. باید بدانید که بدون وجود تایید، شما امکان پیوستن به این پروتکل را نخواهید داشت. در این رابطه والت کانکت با پرسش اینکه “آیا برنامه مورد نظر اجازه دسترسی به کلیدهای خصوصی شما را داشته باشد یا خیر” از شما سوال خواهد کرد. از هر طریقی که به این مسئله نگاه کنیم متوجه میشویم که استفاده از این پروتکل نسبت به خیلی از راه‌های دیگر، دارای امنیت بیشتری است. با این حال برای اینکه از خطرات چنین مسائلی دوری کنید، بهتر است که بعد از اتمام عملیات، برای هر دفعه، اتصال خود را قطع نمایید تا امکان دسترسی به کیف پولتان توسط برنامه‌های متفرقه ناممکن گشته و از امنیت ارزهای خود اطمینان حاصل کنید.

اتصال به کیف پول

سازگاری

والت کانکت با پتانسیل بالای خود در برقراری ارتباط با برنامه‌ها، شرایطی ایده‌ آل را برای انواع کیف پول‌ها بوجود آورده است. مثلا امروزه شاهد اتصال انواع کیف پول‌های Trust wallet، Ledger، Rainbow و Metamask هستیم که انواع سخت افزاری و نرم افزاری را شامل بوده و امکان اتصال آنها از طریق والت کانکت به انواع برنامه‌های دیگر وجود دارد.  

آموزش کار با والت کانکت

همانطور که تا الان متوجه شدید، برای اتصال کیف پول به هر برنامه غیرمتمرکزی نیازمند بکارگیری والت کانکت هستید؛ برای نمونه بازی‌های بلاکچینی و همینطور برنامه‌های معامله ارز دیجیتال، هر کدام نیازمند کیف پول هستند تا بتوان ارزهای دیجیتالی خود را در آنها ذخیره کرد. برای اینکار میبایست از والت کانکت استفاده کنید تا اتصال کیف پول به برنامه مورد نظرتان صورت گیرد.

برای اتصال کیف پول به برنامه مورد نظر میبایست طریقه استفاده از والت کانکت را بیاموزید که برای این امر کافیست ما را در ادامه همراهی کنید.   

1- در ابتدا باید برنامه غیرمتمرکزی را که میخواهید از آن استفاده کنید را باز کرده و سپس قسمت اتصال به کیف پول را در آن پیدا کنید. مثلا در برنامه پنکیک سواپ (Pancake Swap)، در گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه این برنامه، اتصال به کیف پول واقع شده است که میبایست به آن مراجعه کنید.

استفاده از والت کانکت

2- اگر با استفاده از مرورگر به برنامه خود وارد میشوید، باید گزینه connect را انتخاب کنید که از طریق آن، انواع گزینه‌های دیگری برای “اتصال” را مشاهده می نمایید و شما باید برای نمایش کد QR بر روی گزینه والت کانکت (WalletConnect) کلیک نمایید. 

اتصال برنامه به کیف پول

3- با استفاده از کد قابل اسکن موجود، شما قادر به اتصال کیف پول خود به برنامه مورد نظر خواهید بود که در اینجا اتصال کیف پول تراست والت (Trust Wallet) به صرافی پنکیک سواپ (Pancake Swap) را به عنوان نمونه آورده‌ایم.

اسکن کد qr

4- برای اینکه تلفن همراهتان در امر اسکن مشکلی نداشته باشد، میبایست در ابتدا وارد برنامه تراست والت شده، بعد وارد بخش تنظیمات و یا به عبارتی دیگر (Settings) آن شوید. در ادامه باید گزینه والت کانکت (WalletConnect) را انتخاب کنید که در این فرایند دوربین شما امکان اسکن کد QR را پیدا خواهد کرد.

نحوه کار با والت کانکت

5- زمانی که کد مورد نظر را اسکن نمودید، یک پاپ آپ در کیف پول شما نمایش داده میشود که باید با زدن گزینه connect اجازه اتصال کیف پول به برنامه را فراهم آورید. زمانی که اینکار را انجام دهید، عملا به برنامه مورد نظر اجازه دسترسی به کیف پول ارز دیجیتال خود را داده‌اید، با این حساب باید همیشه حواستان باشد که در مسائل این چنینی، از برنامه مورد نظر اطمینان کافی را داشته باشید. اگر قصد قطع کردن ارتباط را داشتید، میتوانید با زدن گزینه کنسل (cancel) این فرایند را صورت دهید.

walletconnect

6- در صورتی که بخواهید به یک برنامه غیرمتمرکز (dApp) در مرورگر تلفن همراه خود متصل گردید؛ در این صورت باید مراحل اول و دوم را دنبال کنید. در اینجا به جای استفاده از یک کد QR، با لیستی از کیف پول‌ها روبه رو خواهید شد که در ادامه، شما باید کیف پول مد نظرتان را انتخاب کرده و به مرحله پنجم بازگردید.

استفاده از کیف پول ارز دیجیتال

7- حال شما در مرحله‌ای قرار دارید که اتصال برنامه به کیف پول رخ داده و امکان تعامل وجود دارد. برای مثال این شرایط فراهم است که ارزهای دیجیتالی همچون بیت کوین را با فروش در بازار معاملات به ارز اتریوم و یا اینکه ارز BNB  را به ارز  BUSD تبدیل نموده و سپس آن را به کیف پول خود انتقال دهید. این یکی از قابلیت‌های مکرر در اتصال کیف پول به صرافی است که میتواند بسته به خود صرافی انواع ارزهای دیجیتال مختلفی را شامل شود. برای انجام اینکار باید گزینه Confirm Swap را انتخاب کنید.

تعریف والت کانکت

8- در مرحله آخر استفاده از والت کانکت برای انجام تراکنشتان میبایست، تایید لازم را صورت داده تا به تکمیل فرایند منجر شود. Confirm گزینه‌ای است که در صورت تایید باید آن را لمس کنید.

والت کانکت چیست

نتیجه گیری

کاربرد ابزاری چون والت کانکت باعث آشنایی شما با نحوه اتصال کیف پول به برنامه‌های مختلفی شد که در همه این موارد، مسئله مالی مطرح بود. یعنی با استفاده از ارتباط بین کیف پول و برنامه میتوان رد و بدل‌های مالی را صورت داد. نحوه استفاده از والت کانکت با توجه به توضیحات بالا بسیار ساده بوده و تنها با چند دقیقه زمان میتوان به راحتی آن را آموخت. با توجه به توسعه برنامه‌ها میتوان از والت کانکت هم در تلفن‌های همراه و هم در سیستم عامل‌های کامپیوتری همچون ویندوز استفاده کرد.