درآمد آنها در این ماه نسبت به ماه جولای ۹۹.۷۵ میلیون دلار کاهش یافت و به کمترین میزان خود از سپتامبر ۲۰۲۳ رسید. طبق داده‌های سایت Bitbo، درآمد ماینرها در ماه گذشته به ۸۲۷.۵۶ میلیون دلار کاهش پیدا کرد، در حالی که این مبلغ در جولای ۲۰۲۴ حدود ۹۲۷.۳۵ میلیون دلار بود.

 این کاهش یکی از بدترین ماه‌های درآمدی برای ماینرها به شمار می‌رود و تاثیر کاهش چهارم بیت کوین در آوریل را نشان می‌دهد.

در سپتامبر ۲۰۲۳، ماینرهای بیت کوین تنها ۷۲۷.۷۹ میلیون دلار درآمد داشتند، زیرا قیمت این ارز دیجیتال پیشرو در جهان به شدت کاهش یافت و در حدود ۲۵ هزار دلار معامله می‌شد. با این حال، از آن زمان قیمت بیت کوین بیش از دو برابر شده و در حال حاضر حدود ۵۷.۵۰ هزار دلار معامله می‌شود.

علاوه بر این، طبق داده‌های The Block، کارمزدهای تراکنش‌های زنجیره‌ای نیز در ماه آگوست کاهش یافت و نسبت به جولای ۴.۱۴ میلیون دلار کمتر شد.

شرکت استخراج بیت کوین Foundry USA نیز ۱,۲۴۸ بلاک استخراج کرد که معادل ۲۹.۱۰ درصد از کل بلاک‌ها بود. در حالی که استخراج بزرگ دیگر، Antpool، ۱,۰۷۴ بلاک استخراج کرد که ۲۵.۰۴ درصد سهم را به خود اختصاص داد.

افت درآمد به طور مستقیم با کاهش حجم تراکنش‌ها مرتبط است. همچنین تعداد بیت کوین‌های استخراج شده در ماه آگوست ۱۳,۸۴۳ واحد بود که نسبت به ۱۴,۷۲۵ واحد در جولای کمی کاهش داشت.

علاوه بر این، پس از کاهش چهارم بیت کوین در آوریل، برخی از شرکت‌های استخراج نیز کاهش قابل توجهی در قیمت سهام خود تجربه کردند. شرکت‌هایی مانند Marathon Digital Holdings، Riot Blockchain، و CleanSpark برای چند روز متوالی شاهد کاهش قیمت سهام خود بودند.

کاهش بیت کوین در آوریل همچنین باعث افزایش دشواری استخراج این ارز دیجیتال و کاهش حجم تراکنش‌ها شده و به تبع آن، سودآوری آن را کاهش داده است.

درآمد ماه آگوست لحظه‌ای بحرانی را برای ماینرها رقم می‌زند، زمانی که آنها با چالش‌های اقتصادی ناشی از قیمت‌های پایین هش روبرو هستند. با این حال، ماینرهای بیت کوین می‌توانند در صورت افزایش قیمت‌های هش همراه با افزایش فعالیت، به سود برسند.