حجم معاملات ارزهای دیجیتال هند به دنبال مالیات‌های سنگین این کشور کاهش یافته است.

معامله‌گران کریپتو هندی ممکن است دست از کار بکشند. زیرا اکنون باید 30% مالیات بر درآمد و مالیات 1% برای هر تراکنش معاملات کریپتو را در نظر بگیرند.

حجم معاملات در سه صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال هند از اول جولای، زمانی که مالیات 1 درصدی برای هر تراکنش در این کشور اعمال شد، به طور متوسط 72.5% کاهش یافت.

مالیات کسر شده در تاریخ 1 جولای اعمال شد. به نظر می‌رسد که بر روی معامله‌گران تأثیر منفی گذاشته است؛ زیرا حجم مبادلات از 37.4% در BitBNS و 90.9% در CoinDCX تا 3 جولای کاهش یافته است.

کانال یوتیوب هند کریپتو ایندیا در 4 جولای توییت کرد که درآمدهای مبادله بر اساس کارمزد معاملاتی 0.1 درصدی، بدلیل سطوح کم حجم، افتضاح است. در پایین‌ترین سطح حجم، WazirX، CoinDCX و Zebpay در مجموع روزانه 21649 دلار درآمد داشتند.

در حال حاضر، معامله‌گران ارزهای دیجیتال مانند شوناک شتی بمبئی نیز آسیب دیده‌اند. شتی در 4 جولای به اکونومیک تایمز گفت که معتقد است TDS و مالیات 30 درصدی بر درآمد معاملات ارزهای دیجیتال در هند برای پایگاه استعدادها در این کشور آسیای جنوبی مضر است.

او گفت: «مانند سایر معامله‌گران، من در تلاش هستم تا بفهمم آیا می‌توان در مبادلات هند سودآور ماند یا خیر. این امر منجر به فرار معامله‌گران حرفه‌ای به کشورهای دیگر مانند دبی می‌شود که از استقبال بیشتری برخوردار هستند.

نظرات تحلیلگران هندی

تحلیلگر سیاست WazirX، انوج چاندهاری، در اپیزود 30 ژوئن WazirX Show در YouTube توضیح داد که 1% TDS از دارایی‌های دیجیتال چه NFT، چه دارایی‌های رمزنگاری، metaverse یا هر نوع تراکنش‌هایی که در بالای بلاک‌چین‌های عمومی اتفاق می‌افتد اخذ می‌شود.

Muthuswamy Iyer همتای Chaudhary و رئیس حقوقی در WazirX نیز دقیقاً پیش‌بینی کرد که TDS تأثیر منفی بر معامله‌گران با حجم بالا و ارزش بالا در پلتفرم‌های هندی خواهد داشت. او اضافه کرد که معتقد است TDS همچنین تازه‌واردان و معامله‌گران با فرکانس پایین را از قرار گرفتن در معرض کریپتو منصرف می‌کند.

این مالیات به مدت سه ماه به عنوان آزمایشی برای تعیین تأثیر آن بر بازار اعمال خواهد شد. در حالی که حجم معاملات در حال حاضر کم است، سیاست‌گذاران می‌خواهند نتایج آن را برای بازه زمانی طولانی‌تری ببینند.

نظر شما در مورد اعمال مالیات بر بازار کریپتو چیست؟

منبع: cointelegraph.com