در 10 می، بازار بیت کوین افت قابل توجهی را تجربه کرد و تنها در یک ساعت در میان موجی از نوسانات، بیش از 2000‌دلار سقوط کرد.

قبل از این کاهش ناگهانی، بیت کوین نسبتاً پایدار بود و قیمت آن در حدود 63494‌دلار بود. با این حال، طبق داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView، این ارز دیجیتال خیلی زود به پایین‌ترین حد خود در روز یعنی 60308‌دلار سقوط کرد.

این کاهش شدید منجر به زیان قابل توجهی برای معامله گران بلند‌مدتی که افت را پیش‌بینی نکرده بودند و از لوریج استفاده کرده بودند، شد.

Michaël van de Poppe، بنیانگذار MN Capital، با اظهارات خود در این زمینه خاطرنشان کرد که بیت کوین از 29 فوریه نوسانات کم و قیمت متزلزل را نشان داده است.

او این افت را بخشی از مرحله «انباشت پایانی» دانست و عنوان کرد که اگر سطح حمایت حفظ نشود، قیمت‌ها بطور بالقوه می‌تواند بین 52000 تا 55000‌دلار به عنوان مرحله نهایی اصلاح، کاهش یابد.

Daan Crypto Trades افزون بر این دیدگاه، اشاره کرد که سقوط ناگهانی در روز قبل به 60000‌دلار یک حرکت سریع بازار به منظور تنبیه معامله‌گرانی که پوزیشن‌های خرید بالای 63‌هزار دلار داشتند، بود.

این احساس با این واقعیت قوت پیدا کرد که رکود در 10 می، منجر به لیکوئید شدن 127‌میلیون دلار پوزیشن‌های خرید شد.

همانطور که توسط Coinglass گزارش شده است، این امر منجر به لیکوئید شدن بیشتر از 175.17‌میلیون دلاری در یک دوره 24 ساعته شد.

تنها در یک ساعت گذشته، 9‌میلیون دلار از پوزیشن‌های با لوریج بیت کوین بسته شد که 6.36‌میلیون دلار آن تنها متعلق به پوزیشن‌های خرید بود.

این نشان‌دهنده ریسک بالا و تغییرات سریع در بازار معاملات بیت کوین است و تاکیدی است بر نوسانات و تأثیرات چشمگیری که می‌تواند بر معامله‌گران بگذارد.

منبع : CRYPTOINTELLIGENCE

لینک خبر: سقوط 2000 دلاری بیت کوین طی یک ساعت