با رسیدن خروج سرمایه‌ی روزانه GBTC Grayscale به رکورد 18‌میلیون دلار، قیمت بیت کوین دوباره به 70‌هزار دلار رسید.

مدیرعامل Grayscale مطمئن است پس از اینکه SEC ایالات متحده Grayscale Bitcoin Mini Trust را با هزینه‌های اسپانسری کمتر تأیید کرد، سرمایه‌گذاران بیشتری از ETF بیت‌کوین استقبال می‌کنند.

پس از دو ماه کاهش شدید، Grayscale Bitcoin Trust ETF (GBTC) کمترین میزان خروج نقدی خود را در روز پنجشنبه ثبت کرد. طبق داده‌های نقدی بازار ETF، از مجموع GBTC ،Grayscale Investments با خروج نقدی حدود 18‌میلیون دلار، رکورد جدیدی ثبت کرد. در نتیجه، GBTC گری اسکیل از زمان تایید ETF‌های بیت کوین نقدی توسط SEC ایالات متحده در اوایل سال جاری، مجموعا حدود 300700 بیت کوین به ارزش حدود 15.96‌میلیارد دلار را شاهد بوده است.

در همین حال، طبق SoSoValue، کل ورودی خالص ETF بیت کوین دیروز به مرز 123‌میلیون دلار رسید.

تا روز پنجشنبه، GBTC Grayscale حدود 312,878 بیت کوین به ارزش حدود 21.8‌میلیارد دلار داشت. با 354,890,100 سهم موجود، GBTC Grayscale از روز چهارشنبه حدود 62.39‌دلار معامله شد.

GBTC Grayscale بطور غیرقابل انکاری با سایر عرضه‌کنندگان ETF بیت کوین به رهبری iShares Bitcoin Trust (NASDAQ: IBIT) که توسط BlackRock Inc (NYSE: BLK) پشتیبانی می‌شود، رقابت شدید می‌کند. علاوه بر این، صندوق بیت کوین IBIT و Fidelity Wise Origin Fund (BATS: FBTC) در مجموع 411797 بیت کوین بدون یک روز خروج خالص سرمایه دارند.

Grayscale و تیم آن تلاش کردند از کاهش بیشتر در بحبوحه اقبال عمومی از جریان اصلی بیت کوین و دارایی‌های دیجیتال، از خروج سرمایه توسط سرمایه گذاران سازمانی جلوگیری کنند. همانطور که Coinspeaker قبلا گزارش داده بود، Grayscale به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) فشار می‌آورد تا Grayscale Bitcoin Mini Trust خود را تایید کند، که هزینه اسپانسری کمتری دارد.

در مجموع سرمایه‌گذاران برای ایمن ماندن از اضافه شدن GBTC به شرکت‌های ورشکسته رمزارز، به سمت عرضه‌کنندگان جایگزین ETF بیت کوین با هزینه‌های اسپانسری کمتر روی‌گردان شده‌اند. در حال حاضر، GBTC هزینه اسپانسری حدود 1.5 درصد در مقایسه با میانگین حدود 0.25 درصد دارد.

در همین حال، مدیر‌عامل گری اسکیل Michael Sonnenshein، انتظار دارد که خروج نقدی GBTC به طور قابل توجهی در کوتاه‌مدت کاهش یابد و در مجموع به تعادل برسد.

او گفت: ما معتقدیم که صندوق کم کم شروع به رسیدن به تعادل کرده است که در آن برخی از خروجی‌های پیش‌بینی‌شده، چه فروش به دلیل ورشکستگی، چه برخی از سرمایه‌گذارانی که احتمالاً تبدیل معاملات انجام می‌دهند، تا حد زیادی از ما عقب هستند. ما پیش‌بینی می‌کنیم با گذشت زمان و بالغ شدن بازارها، هزینه‌های GBTC کاهش یابد.

با گذشت زمان، Sonnenshein مطمئن است که Grayscale سرمایه‌گذاران بیشتری را به سمت محصولات ETF بیت کوین خود و سایر محصولات جذب خواهد کرد.

قیمت بیت کوین در چند هفته گذشته تلاش کرده است تا به بالای 74 هزار دلار صعود کند اما نتیجه ای نداشت. کوین پرچمدار در هفت روز گذشته حدود 7.7 درصد افزایش یافته و در روز پنجشنبه در اوایل جلسه لندن حدود 70894 دلار معامله شد.

بر اساس تحلیل قیمت بیت کوین توسط یک تحلیلگر محبوب رمزارز با نام مستعار کاپیتان فایبیک، قیمت بیت کوین در برابر دلار آمریکا در آستانه یک جهش صعودی به 85هزار دلار به دلیل شکل‌گیری پرچم در تایم روزانه است.

منبع : COINSPEAKER

لینک خبر: دوباره بیت کوین 70 هزار دلاری!