کمی پیش از هاوینگ بیت‌ کوین، یک استخراج‌کننده بیت‌ کوین، کوین‌هایی را که به مدت ۱۴ سال دست به آن‌ها نزده بود، جابجا کرد. امروز یک استخراج‌کننده بیت‌ کوین، ۵۰ واحد بیت‌ کوین را که به مدت ۱۴ سال دست نخورده باقی مانده بود، جابه‌جا کرد. این مقدار بیت‌ کوین معادل تقریباً ۳.۳ میلیون دلار است.

بیت‌ کوین، به ارزش تقریبی ۳.۳ میلیون دلار، که تقریباً برای ۱۴ سال دست نخورده باقی مانده بود، امروز صبح جابه‌جا شد و جرقه‌ی گمانه‌زنی در جامعه‌ی ارزهای دیجیتال را زد.

این تراکنش، که توسط تحلیلگران درون زنجیره‌ای در Lookonchain شناسایی شد، مربوط به بیت‌ کوین‌هایی است که در آوریل ۲۰۱۰ استخراج شده‌اند. زمانی که پاداش استخراج هر بلاک ۵۰ بیت‌ کوین بود. این مقدار با پاداش فعلیِ کمی بیش از ۶ بیت‌کوین در هر بلاک، که در آینده نزدیک باز هم کاهش پیدا می‌کند، تفاوت قابل توجهی دارد.

از کل مبلغ جابه‌جا شده، ۱۷ بیت‌ کوین، به ارزش تقریبی ۱.۱ میلیون دلار، به کیفی منتقل شد که به طور مرتب تراکنش‌های خروجی دارد. این امر احتمالاً نشان‌دهنده‌ی ارتباط آن با یک صرافی است.

سپس این بیت‌ کوین‌ها با وجوهی از سایر کیف پول‌ها که به طور خاص در پلتفرم اطلاعات بلاکچینی Arkham با عنوان کوین‌ بیس تگ شده‌اند، ترکیب و به یک آدرس دیگر منتقل شدند. این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده‌ی یک واریز احتمالی به یک صرافی باشد.

بقیه‌ی مبلغ، یعنی ۳۳ بیت‌ کوین، به ارزش تقریبی ۲.۲ میلیون دلار، به یک کیف پول جدید که به نظر می‌رسد پیش‌تر هیچ فعالیتی نداشته است، منتقل شد. این احتمال وجود دارد که این بیت‌ کوین‌ها همچنان متعلق به استخراج‌کننده باشند، اما به یک آدرس جدید در همان ساختار کیف پول منتقل شده باشند.

این پروسه ناشی از پروتکل بلاک چین بیت‌ کوین است که جابه‌جایی تمام وجوه درون یک کیف پول را در هر تراکنش الزام‌آور می‌کند و اغلب منجر به ایجاد آدرس‌های جدید می‌شود.

این جابه‌جایی جدید، با روند قدیمیِ تراکنش‌های بیت‌ کوین که در فضای ارزهای دیجیتال مشاهده می‌شود، همخوانی دارد. در تاریخ ۲۳ مارس، پنجمین آدرس ثروتمند بیت‌ کوین در آن زمان، ۶ میلیارد دلار بیت‌ کوین را به سه آدرس جدید ارسال کرد.

علاوه بر این، یک کیف پول بیت‌ کوین که تقریباً ۱۲ سال غیرفعال بود، کل موجودی خود را به مبلغ ۵۰۰ بیت‌ کوین به یک آدرس جدید منتقل کرد. ارزش این مقدار بیت‌ کوین در آن زمان کمی کمتر از ۳۵ میلیون دلار بود.

منبع: bitcoinsistemi

لینک خبر: جابجایی بیت کوین بعد از ۱۴ سال