به نظر می‌رسد شرکت سپرده‌گذاری و تسویه وجوه Depository Trust and Clearing Corporation (DTCC) در تغییرات قوانین جدید، موارد سرمایه‌گذاری را که در معرض کریپتو قرار دارند حذف کند. DTCC تصمیم گرفته است از اختصاص وثیقه به ETFهایی که در معرض کریپتو قرار دارند، خودداری کند. این اعلامیه باعث ایجاد وحشت در حوزه کریپتو شد و نگرانی‌ها در مورد نقدینگی را تشدید کرد. با این حال، پیامدهای قانون جدید DTCC فراتر از نگرانی‌های اولیه است.

ETFهای بیت کوین از زمانی که در اوایل سال جاری معرفی شدند، به سرعت ازETFهای نقره‌ای در سه ماهه اول پیشی گرفتند و بیش از 50 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت جمع‌ آوری کردند. این ابزار سرمایه‌گذاری در حال حاضر به عنوان یکی از دارایی‌های با عملکرد برتر در جهان است که منجر به جلب توجه بیشتر سرمایه‌گذاران به صنعت کریپتو شده است. با این حال، علی‌رغم موفقیت روزافزون خود، با مقاومت بازیگران مالی سنتی مانند DTCC مواجه است که نشان‌دهنده شک و تردید مداوم نسبت به فضای ارزهای دیجیتال است.

Depository Trust and Clearing Corporation (DTCC) ارائه دهنده پیشرو خدمات تسویه و تسویه پس از معامله در بازارهای مالی، به اشتراک گذاشت که هیچ وثیقه‌ای را به ETFهایی که در معرض بیت کوین یا ارزهای دیجیتال قرار دارند اختصاص نخواهد داد و وام‌های آن‌ها را از لیست حذف خواهد کرد.

از 30 آوریل 2023، DTCC تغییراتی را در ارزش‌های وثیقه برای اوراق بهادار خاص در طول تمدید تسهیلات سالانه خط اعتباری خود اعمال خواهد کرد که به طور بالقوه بر ارزش‌های موقعیت در نظارت بر وثیقه تأثیر می‌گذارد.

پس از این تغییر، شرکت سپرده‌گذاری و تسویه وجوه DTCC هیچ ارزش وثیقه‌ای را به ETFها و وسایل سرمایه‌گذاری مشابه با بیت کوین یا سایر ارزهای رمزنگاری شده به عنوان دارایی‌های اساسی اختصاص نخواهد داد و در نتیجه ارزش وثیقه آن‌ها 100 درصد کاهش می‌یابد.

وحشت گسترده‌ای در مورد شرکت DTCC وجود دارد، موقعیت‌های سرمایه‌گذاری را که در معرض کریپتو قرار دارند از دریافت هرگونه وثیقه رد می‌کند.

با این حال، طبق گفته K.O، علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال، قانون جدید فقط بر تسویه حساب‌های بین نهادی در سیستم اعتباری تأثیر می‌گذارد. خط اعتباری یک ترتیب وام است که به موسسه اجازه می‌دهد تا سقف اعتباری از پیش تعیین‌شده را جذب کند. وام گیرنده می‌تواند در صورت نیاز به این وجوه دسترسی داشته باشد و معمولاً فقط به مبلغ وام گرفته شده بهره می‌پردازد.

به گفته کریپتو والوتی، استفاده از ETF ارزهای دیجیتال برای وام دادن و به عنوان وثیقه در عملیات کارگزاری، مشروط به سطوح تحمل ریسک کارگزاران فردی، بی‌تأثیر باقی خواهد ماند.

  • مکس مینتون، رئیس دارایی‌های دیجیتال گلدمن آسیا پاسیفیک، گفت که بسیاری از بزرگترین مشتریان شرکت او اخیراً در بخش کریپتو فعال شده‌اند یا در حال بررسی فعال شدن هستند.
  • با توجه به افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، ورودی خالص به صندوق‌های ETF بیت کوین اخیراً کند شده است.

تصمیم شرکت سپرده‌گذاری و تسویه وجوه DTCC برای حذف موقعیت‌های سرمایه‌گذاری مرتبط با بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال می‌تواند پیامدهایی برای سرمایه‌گذاران داشته باشد و به طور بالقوه منجر به کاهش نقدینگی و افزایش ریسک شود. با این حال، همچنین می‌تواند به عنوان یک بازدارنده برای نهادهای بزرگتر از پذیرش خطوط اعتباری بزرگ در برابر دارایی‌های کریپتو و به طور بالقوه دستکاری بازار با موقعیت‌های نامتناسب، عمل کند.

منبع خبر: DAILYCOIN

لینک مطلب: تصمیم مهم DTCC درمورد ETF بیت کوین