اگر سولانا به همان سرعتی که در چند وقت اخیر داشته اصلاح کند، تقریباً 125 میلیون دلار از پوزیشن‌های فروش بسته می‌شوند.

سولانا در بحبوحه نگرانی‌های بیشتر برای فروش FTX در یک روز 5 درصد سقوط کرد و پوزیشن‌های فعلی معامله‌گران حاکی از آن است که اگر بخواهد به گذشته باز گردد، 125‌میلیون دلار در خطر خواهد بود.

طبق داده‌های CoinGlass، کاهش قیمت همراه با کاهش 40‌درصدی قرارداد‌های باز (OI) Solana در 30 روز گذشته است که به 1.78‌میلیارد دلار در 9 می کاهش یافته است.

کاهش شدید OI به طور معمول نشان می‌دهد که معامله‌گران در مورد ارز دیجیتال نامطمئن هستند و در موضع‌گیری در مورد قیمت دارایی مطمئن نیستند.

با این حال، سولانا مستعد اصلاح سریع پس از سقوط خود است، که از هم اکنون می‌تواند بیش از صد میلیون دلار پوزیشن‌های کوتاه‌مدت را به خطر بیندازد.

طی 30 روز گذشته، سولانا دوره‌هایی را تجربه کرده است که قیمت آن در همان 24 ساعت 5 درصد کاهش یافته و اصلاح کرده است.

در 19 آوریل، سولانا شاهد کاهش 5 درصدی مشابه بود و پس از گذشت چند ساعت، درست قبل از هاوینگ بیت کوین در 20 آوریل به سرعت به 157‌دلار رسید.

به طور مشابه، اگر قیمت سولانا 5 درصد به سمت بالا حرکت کند تا قیمت 157‌دلاری خود در 7 می را به دست آورد، 125‌میلیون دلار پوزیشن‌های فروش بسته خواهد شد.

نقدینگی سولانا

تنها چند روز قبل از سقوط سولانا در 7 می، تریدری با نام مستعار CryptoAce به 13400 فالوور خود در X گفت که قیمت سولانا داخل باکس مقاومتی است و بطور دقیق پیش‌بینی کرد که خروج از این باکس منجر به افت قیمت به سطح 142.50‌دلار خواهد شد.

با این حال، سقوط اخیر سولانا ممکن است به این نسبت داده شود که FTX در همان روز اعلام کرد که بودجه کافی برای بازپرداخت قربانیان فروپاشی صرافی پس از فروش دارایی‌های خود که بخش بزرگی از آن‌ها سولانا هستند را دارد.

این امر همراه با کاهش احساسات کلی بازار ارزهای دیجیتال است، زیرا امتیاز شاخص ترس و طمع، طی 24 ساعت گذشته 13 امتیاز کاهش یافت و در 9 می به امتیاز 54 رسید.

اگرچه یافته‌های جدید در رقابت مداوم بین سولانا و اتریوم ممکن است در کوتاه‌مدت بر قیمت آن نیز تأثیر داشته باشد.

در 8 می، Cointelegraph گزارشی در مورد ادعاهایی مبنی بر اینکه شبکه Solana می‌تواند در مسیر پیشی‌گرفتن از شبکه اتریوم در کارمزد تراکنش‌ها قرار گیرد، داد که می‌تواند یک شاخص خبری مثبت برای افزایش قیمت Solana باشد که به آن نیاز دارد.

در 7 می، ارزش کل اقتصادی سولانا 2.8‌میلیون دلار بود که نزدیک به ارزش اقتصادی 3.1‌میلیون دلاری اتریوم بود.

منبع : COINTELEGRAPH

لینک خبر: کاهش 5 درصدی سولانا از طرح جدید FTX