بازار ارزهای دیجیتال در ابتدای سال جاری داغ شده است و بسیاری از سرمایه گذاران را در مورد اینکه بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید در حال حاضر کدامند، مردد کرده است. با وجود گزینه های بسیار زیاد موجود در حال حاضر و ظهور گزینه های جدید، احساس سردرگمی قابل درک است.

با توجه به شرایط مشابهی که در آن قرار داریم، تحقیقات جامعی انجام دادیم تا بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید در حال حاضر را شناسایی کنیم. لیست ما شامل ارزهای دیجیتال شناخته شده و همچنین تازه‌واردهای امیدوارکننده‌ای مانند PlayDoge، Sealana، WienerAI، 99Bitcoins و Mega Dice است که همگی پتانسیل بازدهی بالایی دارند.

روش دقیق ما شامل ارزیابی پتانسیل بازار، نقدشوندگی، حجم معاملات، تاریخچه قیمت، موارد استفاده و دوام بلندمدت (و موارد دیگری از این قبیل) می‌شود. این رویکرد تضمین می‌کند که ما توصیه‌های مبتنی بر اطلاعات دقیق ارائه دهیم، خواه شما یک سرمایه‌گذار باتجربه باشید یا تازه وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده باشید.

در این مطلب، به معرفی برترین ارزهای دیجیتال موجود در بازار و بررسی مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در آن‌ها خواهیم پرداخت. همچنین به انواع مختلف ارزهای دیجیتال، بهترین گزینه‌ها برای افراد تازه‌کار، سرمایه‌گذاران بلندمدت و کوتاه‌مدت و روش‌های مختلف خرید ارز دیجیتال با استفاده از روش‌های پرداخت گوناگون، می‌پردازیم.

در این بخش، به بررسی عمیق شش مورد از باثبات‌ترین ارزهای دیجیتال موجود در حال حاضر می‌پردازیم. ما در مورد هر ارز دیجیتال، درکی جامع از جمله منشأ، ویژگی‌های کلیدی و عواملی که باعث تمایز آن‌ها می‌شود، ارائه خواهیم داد.

همچنین، ما پتانسیل سرمایه‌گذاری، مزایا و معایب هر ارز دیجیتال را بررسی خواهیم کرد و به این سوال پاسخ خواهیم داد که آیا ارزش افزودن آن‌ها به سبد سرمایه‌گذاری شما را دارند یا خیر. با تمرکز بر ویژگی‌های منحصربه‌فرد و دلایل محبوبیت آن‌ها، متوجه خواهید شد که چرا آن‌ها را در لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید در حال حاضر قرار داده‌ایم.

بیت کوین اولین ارز دیجیتال

بیت‌ کوین، خلق‌شده در سال ۲۰۰۹ توسط ساتوشی ناکاموتوی ناشناس، ارز دیجیتال اصلی و برای بسیاری از مردم، بهترین گزینه برای سرمایه‌گذاری است. بیت‌ کوین به یک نام آشنا تبدیل شده و پذیرش گسترده‌ای در بین عموم مردم پیدا کرده است. همچنین بیت‌ کوین موفق شده جایگاه خود را به عنوان اولین ارز دیجیتال با بزرگ‌ترین ارزش بازار حفظ کند.

بیت‌ کوین بر اساس الگوریتم اجماع اثبات کار (Proof-of-Work) عمل می‌کند. در این روش، مشارکت‌کنندگان شبکه برای اعتبارسنجی و تأیید بلوک‌های جدید داده در بلاک‌ چین با یکدیگر رقابت می‌کنند. اولین نفری که موفق به انجام این کار شود، پاداشی معادل ۶.۲۵ بیت‌ کوین دریافت می‌کند. این مقدار پاداش در آوریل ۲۰۲۴ نصف شد. این رویداد که به نام «هاوینگ بیت‌ کوین» (Bitcoin Halving) شناخته می‌شود، احتمالا محبوب‌ترین رویداد در دنیای ارزهای دیجیتال است و تأثیر مثبتی بر قیمت بیت‌ کوین و همچنین قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر دارد.

بیت‌ کوین می‌تواند سود قابل توجهی برای شما به ارمغان آورد. همچنین می‌توانید از آن برای انجام پرداخت‌های آنلاین، معامله در صرافی‌های ارز دیجیتال یا حتی به‌عنوان طلای دیجیتال استفاده کنید. بسیاری از کسب‌وکارها، مؤسسات مالی و افراد سرمایه هنگفتی را روی این دارایی دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند و به همین دلیل، کارشناسان بر این باورند که ارزش آن در آینده همچنان افزایش خواهد یافت. با این حال، اکنون زمان مناسبی است تا به این جمع بپیوندید.

قیمت فعلی بیت‌ کوین حول و حوش ۷۰ هزار دلار است و انتظار می‌رود در آینده، به ویژه در حدود زمان رویداد هاوینگ و پس از آن، همچنان افزایش یابد. علاوه بر این، به راحتی می‌توانید نظرات کارشناسی در مورد قیمت آن پس از رویداد هاوینگ بعدی که قرار است در سال ۲۰۲۸ رخ دهد، پیدا کنید. پیش‌بینی می‌شود قیمت به ۱ میلیون دلار برسد. اگرچه چنین پیش‌بینی‌هایی ممکن است اغراق‌آمیز به نظر برسد، اما قطعی است که ارزش بیت‌ کوین به دلایل متعددی افزایش خواهد یافت. بخشی از این افزایش به دلیل مکانیسم عرضه و تقاضا و بخشی دیگر به دلیل مدل تورم‌زدایی بیت‌ کوین است.

همانطور که احتمالا می‌دانید، پاداش استخراج‌کنندگان بیت‌ کوین بعد از هر هاوینگ به نصف کاهش می‌یابد. با در نظر گرفتن این موضوع و همچنین سقف کل عرضه ۲۱ میلیون بیت‌ کوین، به یک سیستم «پولی» برعکسِ سیستم‌های پولی سنتی با تورم بالا می‌رسیم. تقاضا برای بیت‌ کوین در سال‌های آینده و دهه‌های آتی به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت، اما برخلاف ارزهای فیات (ارزهای رایج بدون پشتوانه)، مقدار بیت‌ کوین‌های جدیدی که وارد گردش می‌شوند، هر چهار سال یک بار نصف می‌شود.

با وجود باور عموم، قطعا برای پیوستن به این جمع دیر نشده است. شما همچنان می‌توانید با خرید بیت‌ کوین امروز، سود قابل توجهی کسب کنید، به خصوص اگر در نظر بگیریم که آخرین بیت‌ کوین در سال ۲۱۴۰ استخراج خواهد شد. فقط مطمئن شوید که صبور باشید و دارایی‌های خود را در بازارهای نزولی که طبیعی هستند و به طور مرتب اتفاق می‌افتند، نفروشید. البته، اگر توانایی خرید کل واحد بیت‌ کوین را ندارید، می‌توانید واحدهای کوچک‌تر خریداری کنید.

  • باثبات و دارای بیشترین میزان غیرمتمرکزسازی
  • کاربردهای متنوعی دارد
  • نحوه عملکرد آن به راحتی قابل درک است
  • می‌تواند سود قابل توجهی به همراه داشته باشد
  • مشکلات مربوط به مقیاس‌پذیری
  • استخراج دیگر برای کاربران عادی امکان‌پذیر نیست
  • مصرف بالای انرژی
اتریوم پلتفورم محبوب

اتریوم، دومین ارز دیجیتال محبوب در جهان، به عنوان بزرگ‌ترین جایگزین برای بیت‌ کوین از نظر ارزش بازار شناخته می‌شود. اتریوم کاربردهای بسیار بیشتری نسبت به بیت‌ کوین دارد. مهم‌ترین این کاربردها، احتمالاً ایجاد انواع محصولات وب ۳ مانند برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps)، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTها)، قراردادهای هوشمند، سرویس‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، و حتی ارزهای دیجیتال دیگر است. هیچ‌کدام از این موارد را نمی‌توان بر روی بلاک‌ چین بیت‌ کوین ایجاد کرد.

بر خلاف بیت‌ کوین، اتریوم دیگر از الگوریتم اجماع اثبات کار (Proof-of-Work) استفاده نمی‌کند. در عوض، این پروژه به پروتکل اثبات سهام (Proof-of-Stake) که سازگارتر با محیط زیست است، روی آورده است. اثبات سهام امکان مشارکت تعداد بیشتری از کاربران برای اعتبارسنجی تراکنش‌ها و حفظ پایداری شبکه را فراهم می‌کند. این رویکرد نیازی به تجهیزات استخراج ندارد و کاربران با خرید و «استیک» کردن مقدار مشخصی از توکن‌های ETH (برای اجرای یک گره کامل، دقیقاً ۳۲ توکن لازم است) می‌توانند به اعتبارسنج شبکه تبدیل شوند.

قدرت اتریوم تنها به افزایش قیمت آن محدود نمی‌شود. با در نظر گرفتن حجم عظیمی از سایر ارزهای دیجیتال، توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTها)، برنامه‌های غیرمتمرکز (dAppها) و دیگر پروژه‌های مبتنی بر بلاک‌ چین اتریوم، انتظار می‌رود محبوبیت آن به تمام صنایع جهان گسترش یابد. به عبارت دیگر، پیدا کردن برنامه‌ها و سیستم‌های مبتنی بر اتریوم در اتومبیل‌های آینده، نرم‌افزارهای بازی، لوازم الکترونیکی مصرفی و حتی شبکه‌های برق، دور از انتظار نخواهد بود.

در نتیجه، ارزش اتریوم به طور تصاعدی افزایش خواهد یافت و ارزش کل بازار آن به راحتی می‌تواند از بسیاری از شرکت‌های حاضر در فهرست Fortune 500 پیشی بگیرد. به اتریوم امروزه همانند اینترنت اواسط دهه ۹۰ میلادی نگاه کنید. در آن زمان هم اینترنت به عنوان یک دستاورد بزرگ تکنولوژی شناخته می‌شد، اما افراد کمی می‌توانستند سود سرشاری را که اینترنت در سال‌های بعد برای انواع کسب‌وکارها به همراه داشت، پیش‌بینی کنند. این یکی از دلایلی است که ما معتقدیم اتریوم بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در حال حاضر است.

البته، اگر علاقه‌ای به ترید کردن یا مشارکت در فرآیندهای اعتبارسنجی شبکه ندارید، همیشه می‌توانید از اتریوم برای استیک کردن و کسب سودهای قابل توجه استفاده کنید. بسته به پلتفرم‌های استیکینگ اتریوم، دوره‌ای که مایل به استیک کردن برای آن هستید و مقدار کوین‌هایی که مایل به سرمایه‌گذاری در آن‌ها هستید، می‌توانید انتظار بازدهی حدود ۳ تا ۵ درصد داشته باشید.

علیرغم مزایای قابل توجه، اتریوم معایبی نیز دارد. کارمزد تراکنش‌ها در شبکه اتریوم نسبتاً بالا است و موضوع مقیاس‌پذیری نیز یکی دیگر از چالش‌های آن به شمار می‌رود. اما با در نظر گرفتن محبوبیت روزافزون اتریوم، کاملاً طبیعی است که انتظار داشته باشیم ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار این پروژه، و سایر اعضای آن همچنان به توسعه و ارتقای قابلیت‌های شبکه ادامه دهند. توجه داشته باشید که توسعه اتریوم هنوز به پایان نرسیده است و تیم توسعه‌دهنده در حال حاضر برای رفع مشکلاتی مانند کارمزد تراکنش‌ها، امنیت شبکه و غیره برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌اند.

  • نحوه‌ی عملکرد آن به نسبت ساده قابل درک است
  • کاربردهای متنوعی دارد
  • می‌تواند در آینده سودآوری خوبی به همراه داشته باشد
  • کارمزد تراکنش شبکه نسبتاً بالا
  • مقیاس‌پذیری و تراکم شبکه گاه به گاه
سولانا اکوسیستم امن و سریع

سولانا یک بلاک‌ چین فوق‌العاده سریع است و برخی آن را اتریوم بعدی می‌دانند. این ارز دیجیتال نیز در سال ۲۰۲۱ با افزایش قابل توجه محبوبیت و قیمت همراه بود و به بالاترین قیمت تاریخی خود یعنی تقریباً ۲۶۰ دلار رسید. ارزش کل بازار توکن SOL به ۷۵ میلیارد دلار رسید، اما اندکی پس از آن، با نزولی شدن بازار، به حدود ۴ میلیارد دلار سقوط کرد و بعد از آن توانست بخشی از ریزش خود را جبران کند. بخشی از دلایل این افت شدید، جنجال‌های صرافی ارز دیجیتال FTX بود. پس از این ماجرا، سم بنکمن-فرید، مؤسس این صرافی، با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) دچار مشکلات حقوقی شد.

سولانا به لطف سرعت تراکنش بسیار بالا و کارمزدهای پایین‌تر نسبت به اتریوم، از مزیت‌های قابل توجهی برخوردار است. این شبکه از مکانیزم اجماع اثبات سهام برای تأمین امنیت خود استفاده می‌کند، اما علاوه بر آن، از اجماع اثبات تاریخ نیز بهره می‌برد. اجماع اثبات تاریخ به طور قابل توجهی (حداقل در مقایسه با اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال مطرح) مشکل مقیاس‌پذیری را حل می‌کند. همانند اتریوم، امکان توسعه انواع برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) روی این پلتفرم وجود دارد، اما سولانا به طور خاص به خاطر پشتیبانی از برخی از بهترین «میم‌کوین‌ها» شناخته شده است.

دلیل اصلی که باعث افزایش قیمت سولانا در ماه‌های آینده می‌شود، کاربردهای متنوع آن است. درست شبیه اتریوم، سولانا نیز قابلیت‌های گسترده‌ای مانند قراردادهای هوشمند، راه‌اندازی ارزهای دیجیتال دیگر روی شبکه‌اش، پشتیبانی از انواع برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp)، پروژه‌های وب ۳ و موارد مشابه را ارائه می‌دهد. این موارد به تنهایی می‌توانند قیمت SOL را به بالاترین سطح تاریخی جدید (ATH) برسانند.

علاوه بر این، سولانا به راحتی می‌تواند در آینده از اتریوم پیشی بگیرد. انتظار می‌رود این پروژه به لطف کارمزدهای پایین‌تر، تراکنش‌های سریع‌تر و کاربردهای روزافزون، توسعه‌دهندگان، سرمایه‌گذاران و کاربران عادی بیشتری را به خود جذب کند.

برخی از افراد به دلیل مشکلات گذشته پروژه، به خصوص قطعی‌های شبکه که چندین بار برای چند ساعت رخ داد، تمایلی به اتکا کامل به سولانا ندارند. در حالی که این قطعی‌ها به طور قطع به شهرت برند سولانا آسیب زده است، اما درک این نکته ضروری است که شبکه از آن زمان تاکنون بالغ‌تر شده و آینده، امنیت و زیرساخت‌های قوی‌تری را به همراه خواهد داشت که از بروز چنین حوادثی جلوگیری می‌کند.

  • سریع‌تر و ارزان‌تر از اتریوم
  • کاربردهای متنوع
  • محبوبیت بین توسعه‌دهندگان
  • متمرکزتر از بیت‌کوین یا اتریوم
  • تراکم شبکه گاه به گاه
ریپل ارز دیجیتال برتر

بنیان‌گذاری ریپل به سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد. این شبکه پرداخت جهانی محبوب از توکن بومی خود یعنی XRP برای انجام عملیات استفاده می‌کند. به بیان ساده، این پروژه به عنوان یک نسخه رمزنگاری‌شده از سیستم بانکداری سوئیفت عمل می‌کند. در واقع، یکی از اهداف اصلی ریپل جایگزینی یا حداقل تسهیل کردن سیستم سوئیفت است. اگرچه این پروژه هنوز در حال توسعه است، اما تاکنون توانسته توجه و محبوبیت قابل توجهی را در بین سرمایه‌گذاران و کاربران عادی به خود جلب کند.

ریپل، مانند هر ارز دیجیتال دیگری، بر پایه فناوری بلاک‌ چین بنا شده است، اما شبکه آن به روشی متفاوت از سایر ارزهای دیجیتالِ برترِ این لیست عمل می‌کند. بلاک‌ چین ریپل از سیستم استخراج (ماینینگ) استفاده نمی‌کند. در عوض، بر اساس یک چارچوب اجماع (consensus framework) کار می‌کند که در آن کاربران عادی نمی‌توانند اعتبارسنج تراکنش (validator) شوند. این امتیاز به نهادهای خاصی، مانند بانک‌های بین‌المللی، اختصاص داده شده است.

قیمت و ارزش کل بازار ریپل ممکن است در سال‌های آینده به طور قابل توجهی افزایش یابد. با وجود اینکه ریپل به اندازه سایر ارزهای دیجیتالی که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم، غیرمتمرکز یا مستقل از سازمان‌های مرکزی نیست، همچنان در بین سرمایه‌گذاران، کاربران عادی و مؤسسات مالی بسیار محبوب است. به اهدافی که در مورد جایگزینی سیستم سنتی سوئیفت برای ریپل ذکر شد، توجه داشته باشید. این واقعیت به تنهایی به طور قطع تقاضای جهانی برای توکن‌های XRP را افزایش می‌دهد. در صورت تخصیص صحیح دارایی و مدیریت مناسب توسط ریپل لبز، این ارز دیجیتال می‌تواند به بالاترین قیمت تاریخی جدید دیگری دست یابد.

همانطور که نوسان برای سایر ارزهای دیجیتال وجود دارد، قیمت توکن XRP نیز نوساناتی را تجربه می‌کند و همین نوسانات امکان سودآوری از طریق خرید و فروش در زمان مناسب را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. به عبارت دیگر، XRP مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال دیگر، ابزاری برای سرمایه‌گذاری و کسب سود بالقوه است، با این حال، این سود با ریسک همراه است چرا که قیمت XRP می‌تواند هم بالا برود و هم پایین بیاید.

  • بسیار سریع و کارآمد
  • مناسب برای معامله‌گران تازه‌کار به دلیل قیمت پایین توکن
  • می‌تواند جایگزین سیستم سوئیفت در آینده شود
  • آسیب به اعتبار به دلیل پرونده‌های حقوقی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)
  • عدم کارکرد بر اساس اصل عرضه و تقاضا
کاردانو جایگزین اتریوم

کاردانو که در سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد، یکی دیگر از پروژه‌های محبوب ارز دیجیتال است که با هدف رقابت با اتریوم و سولانا در بازار قراردادهای هوشمند (اسمارت‌کانترکت) و سایر حوزه‌ها فعالیت می‌کند. به طور کلی، کاردانو مشابه اتریوم و سولانا عمل می‌کند، اما با ویژگی‌های متمایزی که باعث مقیاس‌پذیری بیشتر و سهولت استفاده برای توسعه‌دهندگان می‌شود. این تمایز به لطف استفاده از دو لایه فناوری در کاردانو است. یک لایه برای انتقال ارزش و دیگری برای ردیابی موجودی دفتر کل. در نتیجه، ADA، توکن بومی شبکه کاردانو، به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال با پتانسیل رشد بالا شناخته می‌شود.

کاردانو به عنوان یکی از اولین پروژه‌های رمزنگاری شناخته خواهد شد که از مفهوم اثبات سهام (proof-of-stake) استفاده کرد. این مفهوم، میزان مصرف انرژی عظیمی را که شبکه‌های اثبات کار (proof-of-work) مانند بیت‌ کوین نیاز دارند، به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد. با در نظر گرفتن تعداد رو به افزایش استخراج‌کنندگان بیت‌ کوین و پیچیدگی تجهیزات استخراج آن‌ها، این یک گام بزرگ به جلو برای کل فضای ارزهای دیجیتال بود.

ارزش و تعداد کاربرانِ کوین کاردانو (ADA) به دلیل ارتقاءهای اخیر یا به اصطلاح “هاردفورک”هایی که روی بهبود لایه‌های امنیتی نسبت به اتریوم یا سولانا تمرکز دارند، در حال افزایش است. درست مانند اتریوم، کاردانو نیز به دلیل مشکلات مقیاس‌پذیری مورد انتقاد قرار گرفته است، به خصوص از زمانی که محبوبیت پیدا کرد و تعداد زیادی کاربر به دست آورد. با این حال، تیم پشت این پروژه در حال حل این مشکلات است و در نتیجه ارزش ADA را بالا می‌برد. علاوه بر این، توسعه‌دهندگان هنوز باید فازهای نقشه راه را تکمیل کنند که این امر باعث جذب کاربران بیشتر و در نتیجه افزایش ارزش کل بازار و قیمت نهایی ADA خواهد شد.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این پروژه که نویدبخش موفقیت آن در آینده است، این است که اساساً توسط دانشگاهیان و متخصصان برجسته فناوری اطلاعات ساخته شده است و شبکه همچنان به ریشه‌های علمی خود وفادار است. اگرچه این شبکه غیرمتمرکز و تحت کنترل نودهای مستقل عمل می‌کند، اما سیستم همچنان برای توسعه بیشتر نه تنها این کوین بلکه کل اکوسیستم ارزهای دیجیتال، با محققان و پژوهش‌های داوری‌شده آن‌ها همکاری نزدیکی دارد.

با این حال، در صورتیکه به ترید کردن‌های مکرر علاقه ندارید سرمایه‌گذاری روی ADA در حال حاضر می‌تواند بهترین تصمیم شما باشد همچنین باید بدانید که امکان استیک کردن (نگهداری بلندمدت) ADA در پلتفرم‌های مختلف و کسب حدود ۳ درصد سود سالانه نیز وجود دارد.

  • توسط دانشمندان برجسته حوزه فناوری اطلاعات توسعه یافته است
  • سطوح بالای ناشناسی
  • پتانسیل عملکرد بهتر از اتریوم و سولانا
  • مشکلات مربوط به مقیاس‌پذیری
  • عدم رشد پایگاه کاربری به میزان مورد انتظار
تتر استیبل کوین محبوب

تتر (Tether) یک استیبل‌ کوین پیشرو است که در سال ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد و امروزه به عنوان برترین و شناخته‌شده‌ترین استیبل‌ کوین در کل دنیا شناخته می‌شود. بر خلاف دیگر ارزهای دیجیتال، استیبل‌ کوین‌ها همانطور که از اسمشان پیداست، از ثبات قیمتی برخوردارند. به این معنی که قیمت هر واحد از آن‌ها همواره روی یک مقدار ثابت، معمولا یک دلار آمریکا، نگه داشته می‌شود. این ثبات قیمت از طریق یک سیستم مالی پیچیده به دست می‌آید که در آن، سازمان پشت این کوین بر اساس تقاضای بازار، همواره مقدار معادل دلار آمریکا را به حساب سپرده (escrow account) اضافه یا از آن کم می‌کند (اصطلاحا سوزاندن).

برای مثال، فرض کنید تقاضای جهانی برای تتر در امروز به ۱ میلیارد توکن برسد. در این صورت، iFinex، شرکتی که مالک تتر است، ذخایر دلاری خود را برای برآورده کردن این تقاضا تنظیم می‌کند. به این معنی که موجودی حساب سپرده (escrow account) آن‌ها به ۱ میلیارد دلار آمریکا خواهد رسید. به این ترتیب، ارزش تتر همواره به دلار آمریکا وابسته است.

اگرچه نحوه عملکرد تتر، به خصوص برای کاربران تازه‌وارد حوزه ارزهای دیجیتال، ممکن است گیج‌کننده به نظر برسد، اما استفاده از این کوین بسیار ساده است.

دو دلیل اصلی برای خرید تتر وجود دارد. اگر یک معامله‌گر هستید، می‌توانید از تتر برای حفظ سود خود در برابر کارمزدهای ارزهای فیات (مثل دلار، یورو) استفاده کنید. فروش ارزهای دیجیتال دیگر به تتر همیشه از فروش مستقیم آن‌ها به ارزهای فیات سودآورتر است. دلیل این امر کارمزدهای پایین‌تر معامله و برداشت برای تتر و همچنین امنیت بالاتر در هنگام برداشت وجه است. تبدیل دوباره تتر به سایر ارزهای دیجیتال زمان بسیار کمتری می‌برد و کارمزدهای آن به مراتب پایین‌تر از ارزهای فیات است. علاوه بر این، با استفاده از تتر دیگر نیازی به کارت‌های بانکی نخواهید داشت و این باعث سهولت بیشتر در معاملات شما می‌شود.

اما اگر اهل ترید نیستید، همچنان می‌توانید تتر را در یکی از بهترین پلتفرم‌های استیکینگ نگهداری کرده و سود ثابتی به دست آورید. متاسفانه، سود حاصل از استیک تتر چشمگیر نیست و نرخ بهره به کمتر از ۵ درصد در سال می‌رسد. با این حال، اگر به دنبال درآمدی ثابت و بدون نگرانی از نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال هستید، تتر در حال حاضر بهترین گزینه‌ی خرید برای شماست.

تتر به احتمال زیاد آسان‌ترین ارز دیجیتال برای خرید در هر سرویس معتبر ارز دیجیتال است.

  • بدون نوسان قیمت
  • استفاده بسیار آسان
  • قیمت همواره یک دلار
  • قابل استفاده برای استیکینگ
  • عدم شفافیت شرکت در مورد ذخایر
  • ارز دیجیتال متمرکز وابسته به یک مؤسسه مالی

ما تحقیقات جامعی در مورد این کوین‌ها انجام دادیم تا بهترین و پرسودترین جایگزین‌ها برای بیت‌ کوین را شناسایی کنیم. تمرکز ما بر روی ارزهای دیجیتالی با قیمت مناسب و در عین حال با پتانسیل رشد بالا بود. اگرچه همه آن‌ها را بررسی و تحقیق کردیم، اما در این متن به چند مورد از کوین‌هایی پرداختیم که به نظر ما می‌توانند بهترین گزینه‌ها برای خرید در بازار ارزهای دیجیتال امروز باشند.

منبع: techopedia

لینک خبر: بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید در حال حاضر