FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

بالاخره ادغام اتریوم فرا رسید و در ساعات اولیه روز پنجشنبه، شبکه اتریوم انتقال خود را با موفقیت آغاز کرد. این انتقال بدون هیچ مشکلی از اثبات کار به اثبات سهام انجام شد. یک شاهکار تاریخی که توسط جامعه ارزهای دیجیتال برای بیش از پنج سال قبل پیش‌بینی شده بود.

این ارتقا، برای همیشه هم نحوه ایجاد اتریوم و هم روش اعتبارسنجی تراکنش‌های شبکه اتریوم را تغییر داد. تا زمان ادغام، ETH توسط ماینرها تولید می‌شد. فرآیندی پرانرژی که به وسیله آن افراد مقادیر عظیمی از قدرت محاسباتی را به سمت معماهایی هدایت می‌کردند که حل کردن آن سخت بود.

اثبات سهام مکانیزمی است که توسط آن اتریوم جدید توسط افراد و نهادهایی که مقادیر زیادی اتریوم دارند، تولید می‌شود. از این پس تراکنشها سریعتر، مقیاس‌پذیرتر و بیش از 99 درصد سازگارتر با محیط زیست خواهند بود.

این رویداد با رسیدن شبکه اصلی اتریوم به «سختی کامل نهایی» آغاز شد. نقطه از پیش تعیین‌شده‌ای که در آن استخراج اتریوم عملاً غیرممکن شد و شبکه به‌طور خودکار شروع به انتقال به مکانیزم اجماع اثبات سهام کرد.

مدت زمان انجام بروزرسانی ادغام اتریوم

در عرض دوازده دقیقه، جهان، همراه با گروه توسعه‌دهنده اصلی اتریوم، مشتاقانه منتظر بودند که آیا شبکه شروع به ارائه و تایید موفقیت‌آمیز بلوک‌های تراکنش‌های جدید از طریق اثبات سهام خواهد کرد یا خیر؟ البته که این انتقال بدون مشکل انجام شد.

در طی این مدت، به عنوان یک اقدام پیشگیرانه، صرافی‌های ارزهای دیجیتال از جمله بایننس، FTX، کوین‌بیس و کراکن به‌طور موقت معاملات توکن‌های مرتبط با اتریوم از جمله اتریوم را متوقف کردند.

اجرای بی عیب و نقص این ادغام نشان‌دهنده یک شاهکار مهندسی تاریخی است که برخی آن را به تغییر موتور موشک در میانه پرواز تشبیه کرده‌اند. شبکه اتریوم در حال حاضر از دارایی‌های دیجیتال، برنامه‌های کاربردی و سیستم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) به ارزش ده‌ها میلیارد دلار پشتیبانی می‌کند که به نظر می‌رسد هیچ یک از آنها تحت تأثیر انتقال شبکه به اثبات سهام قرار نگرفته‌اند.

منبع: decrypt.co