FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

شاخص‌های S&P 500 و Nasdaq Composite بدترین عملکرد هفتگی خود را در چند ماه اخیر به ثبت رساندند؛ زیرا سرمایه‌گذاران همچنان نگران بودند که فدرال رزرو ممکن است سیاست‌های جنگ‌طلبانه خود را در بازارهای مالی تشدید کند.

از آنجایی که بیت کوین نیز همبستگی بالایی با بازارهای ایالات متحده دارد، تحت تأثیر قرار گرفته و وارد روند نزولی شده است.

اکثر کاربران انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست بعدی (20 تا 21 سپتامبر) نرخ بهره را 75 واحد افزایش دهد. علیرغم افزایش نرخ بهره، آلتکوین‌های XRP ،LINK ،EOS و XTZ ممکن است روند صعودی خود را حفظ کنند. در ادامه با تحلیل قیمت این ارزهای دیجیتال همراه ما باشید.

تحلیل آلتکوین ریپل (XRP)

ریپل (XRP) در محدوده قیمتی 0.30 تا 0.39 دلار معامله می‌شود و چندین روز هست که در همین محدوده نوسان دارد. قیمت ریپل به مقاومت سربار رسیده است و اگر گاوها از این سطح عبور کنند، ممکن است روند صعودی جدیدی آغاز شود.

نمودار روزانه XRP/USDT
نمودار روزانه XRP/USDT

در حال حاضر، معامله‌گران زمانی که قیمت به سطح حمایت نزدیک می‌شود، ریپل‌ها را می‌خرند و زمانی که قیمت به سطح مقاومت نزدیک می‌شود، ریپل‌های خود را می‌فروشند. اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک سقوط کند، ممکن است قیمت این ارز دیجیتال برای مدتی در سطوح پایین‌تر تثبیت شود.

هر چند که میانگین‌های متحرک با هم برخورد کردند، اما RSI به سمت محدوده مثبت حرکت کرده است. اگر خریداران قیمت را به بالای 0.39 دلار برسانند و آن را نگه دارند، این ارز دیجیتال می‌تواند به 0.48 دلار برسد.

نمودار 4 ساعته XRP/USDT
نمودار 4 ساعته XRP/USDT

ریپل در کوتاه‌ مدت از 0.32 دلار به 0.39 دلار رسید. دلیل اصلی این افزایش، فشار خرید از طرف گاوها بود. میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش یافته است و RSI در محدوده مثبت قرار دارد، که نشان می‌دهد این ارز دیجیتال با کمترین مقاومت در روند صعودی خود مواجه خواهد شد.

اگر قیمت از سطح 0.39 دلار بالاتر رود، این روند صعودی ممکن است شدیدتر شود و تا سطح 0.41 دلار ادامه یابد. با این حال، خود سطح 0.41 دلار بعداً به عنوان یک مقاومت قوی عمل خواهد کرد.

چین ‌لینک (LINK) طی چند هفته گذشته بین 5.5 تا 9.5 دلار معامله شده است. گاوها سعی کردند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک رسانده و تثبیت کنند، RSI نیز به سمت محدوده مثبت تمایل دارد که نشان‌دهنده بهبود وضعیت است.

نمودار روزانه LINK/USDT
نمودار روزانه LINK/USDT

این ارز دیجیتال در روند صعودی خود با مقاومت جزئی در سطح 8.30 دلار مواجه خواهد شد. اگر این مقاومت شکسته شود، LINK ممکن است به سطح 9.50 دلار برسد. در این سطح، باید انتظار فروش تهاجمی خرس‌ها را داشته باشید. اگر گاوها کنترل را به دست گرفتند، باید انتظار داشته باشید که روند صعودی جدیدی از سر گرفته شود.

با نگاهی به روند قیمت این ارز دیجیتال، باید به میانگین‌های متحرک توجه زیادی داشته باشید زیرا اگر قیمت از این میانگین‌ها پایین بیاید، فشار فروش افزایش می‌یابد. در این صورت باید انتظار داشته باشید که قیمت به 7 دلار و سپس به 6.20 دلار کاهش یابد.

نمودار 4 ساعته LINK/USDT
نمودار 4 ساعته LINK/USDT

خریداران در نمودار 4 ساعته تلاش می‌کنند از میانگین متحرک نمایی 20 روزه دفاع کنند. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این امر، منجر به حرکت قیمت به سمت مقاومت سربار در 8.20 دلار خواهند شد. اگر این مقاومت شکسته شود، چین لینک تا 9 دلار خواهد رسید.

اگر گاوها نتوانند قیمت را به بالای سطح 8.20 دلار برسانند، با تلاش خرس‌ها قیمت به زیر میانگین متحرک‌ها کشیده خواهد شد. در این صورت، کاهش قیمت تا سطح 7.50 و سپس سطح 7 دلار ادامه خواهد یافت.

تحلیل آلتکوین ایاس (EOS)

خرس‌ها ایاس را در 15 سپتامبر به پایین‌تر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (1.44 دلار) رساندند، اما نتوانستند سطح حمایت 1.34 دلار را بشکنند. دلیل اصلی این موضوع، فعالیت گاوها در سطح‌های پایین‌تر است که سعی می‌کنند سطح حمایت 1.34 دلار را حفظ کنند.

نمودار روزانه EOS/USDT
نمودار روزانه EOS/USDT

با این حال، گاوها با مقاومت قوی در میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1.50 دلار) روبرو هستند. این نشان می‌دهد که خرس‌ها همچنان فعال هستند و سعی می‌کنند کنترل قیمت را در دست بگیرند.

اگر قیمت از میانگین متحرک 20 روزه بالاتر برود، روند صعودی آغاز می‌شود و این ارز دیجیتال به 1.86 دلار خواهد رسید. از سوی دیگر، در صورت کاهش قیمت و کاهش قیمت به زیر 1.34 دلار، احتمال کاهش آن تا 1.24 دلار وجود دارد. اگر روند نزولی ادامه یابد، EOS ممکن است به 1 دلار سقوط کند.

نمودار 4 ساعته EOS/USDT
نمودار 4 ساعته EOS/USDT

خریداران سه بار از سطح 1.34 دلار دفاع کرده‌اند. اگر قیمت از 1.34 دلار بهبود بازگشت بخورد، گاوها می‌توانند قیمت را به بالای مقاومت 1.50 دلار برسانند. در صورت موفقیت، رشد قیمت تا 1.70 دلار و سپس 1.86 دلار ادامه خواهد داشت.

تحلیل آلتکوین تزوس (XTZ)

تزوس (XTZ) در 13 سپتامبر به زیر میانگین متحرک 20 روزه (1.57 دلار) رسید، اما خرس‌ها نتوانستند قیمت را به زیر سطح حمایت مثلث متقارن بکشند؛ زیرا خریداران در حال ذخیره این ارز دیجیتال هستند. انباشت تزوس توسط خریداران ممکن است روند این ارز را در کوتاه مدت بهبود بخشد.

نمودار روزانه XTZ/USDT
نمودار روزانه XTZ/USDT

اگر قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه عبور کند، ارز دیجیتال تزوس ممکن است به سطح میانگین متحرک ساده 50 روزه (1.66 دلار) برسد. در این صورت 1.66 دلار به عنوان مقاومت قوی عمل می‌کند، بنابراین سطح مهمی برای گاوها محسوب می‌شود.

در صورت بالاتر رفتن از این سطح، می‌توان انتظار داشت که قیمت به 2 دلار و سپس به 2.36 دلار برسد. البته در طول این مدت، خرس‌ها تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بهبود روند انجام می‌دهند.

نمودار 4 ساعته XTZ/USDT
نمودار 4 ساعته XTZ/USDT

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که گاوها از سطح حمایت 1.50 دلاری دفاع کردند و قیمت را به بالای خط روند نزولی رساندند، اما نتوانستند آن را بالاتر از این سطح نگه دارند. اگر خرس‌ها قیمت را به زیر 1.50 دلار کاهش دهند، کاهش قیمت تا 1.40 دلار ادامه خواهد یافت.

از طرف دیگر، اگر قیمت مجدداً از حمایت 1.50 دلار برگشت، نشان می‌دهد که خریداران در حال افزایش فشار خرید در سطوح پایین‌تر هستند.

منبع: cointelegraph.com